[MK7] Klekot (zaworów ?) podczas ruszania |
Autor |
Wiadomość |
dejvid
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 18:11 [MK7] Klekot (zaworów ?) podczas ruszania
|
|
|
Witam, mam fieste mk7 1.4tdci (2008r).
Zauzważyłem, ze czasami przy ruszaniu, jak dodam mało gazu to silnik zaczyna tak dziwnie klekotać..znajomy mechanik powiedział mi, że to normalne dla tak małego silnika, że jak się dodaje mało gazu podczas ruszania, to zawory się odezwą.
Ale mimo wszystko chciałbym jeszcze Was zapytać o zdanie, co to może być, czy to szkodliwe ?
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Sty 2012, 18:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 18:44
|
|
|
1.6 w berlingo też tak po swojemu klepie ale czy to zawory? on ma takie swój dźwiek po prostu |
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 11:51
|
|
|
dejvid napisał/a: | Zauzważyłem, ze czasami przy ruszaniu, jak dodam mało gazu to silnik zaczyna tak dziwnie klekotać |
Znajomemu przy takich samych objawach klepał jeden wtrysk... |
|
|
|
|
dejvid
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 18:09
|
|
|
Yhy, a jeszcze jedno pytanie. Jak coś takiego można zniwelować ? Pytałem mechanika i powiedział mi, żeby sprobować elektronicznie zwiększyć obroty silnika (na ok 800) dodam, iż obecnie obroty na zagrzanym silniku (na luzie) wynoszą ok 720-730.
Czy takie rozwiązanie coś pomoże ? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 18:50
|
|
|
tak jak pisze Stunt_Man, 1.4 i 1.6 HDi/TDCi charakterystycznie klekoczą przy ruszaniu... posłuchaj innych, może masz dokładnie to samo. Poza tym turbodizle (a właściwie sprzęgła i przeguby w turbodizlach) nie lubią takiego ruszania z niskich obrotów... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:13
|
|
|
No nie do konca bo kopciuchy mają bardziej elastryczne silniki.W takim razie benzyna ,ktora jest mniej elastyczna bardziej nie toleruje jazdy z niskich obrotow.Generalnie jesli ktos rusza na "samym sprzęgle"bez odpowiedniego gazu silnik zawsze będzie klekotał zaworami.I tutaj zarowno Pb jak i D.Dlatego nie jestem zwolennikiem eco jazdy Co do sprzęgieł i przegubow to diesle raczej nie lubia strzelania ze sprzęgła.Ze względu na znacząco większy moment obrotowy w stosunku do benzyny.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
Ostatnio zmieniony przez artax 27 Sty 2012, 22:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:16
|
|
|
mówimy o turbodizlu, który zdławiony do niskich obrotów telepie się jak z parkinsonem, a momentu nie ma za grosz. a ruszanie z niskich obrotów nie ma nic wspólnego z ekojazdą - wręcz przeciwnie. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 09:29
|
|
|
To ja jeszcze raz Jesli zdlawisz benzynę to nie będzie miala telepawy?A wg mojej wiedzy to diesel lepiej ciągnie od dołu(jest elastyczniejszy)no chyba ,ze mowimy o benzynie v8.Dlatego jesli ktoś zle rusza to zawsze będzie mial dzwonki pod deklem zaworow.Tutaj zakladam ,ze luzy zaworow są ok.Tak z innej beczki m.in po to mam zmieniony program w kompie aby traktor byl jeszcze elastyczniejszy.Unikam tego ale ciągnie juz od 1500 .Benzyna da radę?Tyle w temacie ,nie zamierzam sie sprzeczać.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 21:38
|
|
|
artax napisał/a: | Unikam tego ale ciągnie juz od 1500 .Benzyna da radę? |
tak |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 00:02
|
|
|
V8 da rade bez pierdniecia, silnik seria LS znany z Vette Z06...
http://youtu.be/dLM1UEb6vAU |
_________________
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 15:39
|
|
|
Fordon v8 tak ,jak piszesz da radę .Ja jednak mam na mysli np;Fiesta mk 71,6 Tdci i 1,4 Pb .Auta o zblizonej mocy ale o diametralnie innym momencie.
pzdr
p.s.porownywanie kopciucha do v8 mija sie z celem bo v8 pięknie brzmi |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 22:25
|
|
|
artax, zadales pytanie czy bezyna da rade tak otrzymales odpowiedz ktora twierdzi ze tak i jest to bezyniak o duzym Nm i duzym litrazu... ale dla zejscia na ziemie i bardziej wywilizowanych silnikow silnik Opla X25XE (2,5v6 vectra B, omega B) X30xe (3.0 V6 omega B), KLZE mazdy 2,5 V6 200KM, blizniak ST 200 w mondeo, silnik wankla mazda rx-7 1.3 z FD3s , brak ukladu zaworowego zaden zawor wiec nawet nie zadzwoni |
_________________
|
|
|
|
|
|