[MK3] Dało zwarcie i są małe problemy z licznikiem |
Autor |
Wiadomość |
KesiL
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 10 Skąd: okolice 3miasta
|
Wysłany: 21 Lut 2012, 23:28 [MK3] Dało zwarcie i są małe problemy z licznikiem
|
|
|
Witam jestem nowy na forum szukałem ale nie znalazłem może za słabo. Mam problem ostatnio wymieniałem żarówki w podświetlaniu te u z góry licznika i nie fartem włożyłem żarówkę przekręciłem kluczyć włączyłem światła i się tylko zaiskrzyło pokazał się dymek i koniec. Wymontowałem i na tej tylnej listwie spaliła się i zmieniła kolor ta listwa a dokładnie te prowadzące od żarówek czyli o ile się nie mylę 3 i 5 i chyba od tamtego czasu nastał problem z wskaźnikiem temp i paliwa bo w ten sam dzień tankowałem za 50zł i pokazało mi 3/4 baku tankowałem prawie na pusty. Zrobiłem podaje około 170km i pokazało mi mniejsza połowa i kończyła mi się benzyna kompletnie. a wskaźnik temp wzrośnie 2mm i nic brak podświetlenia i nie :( bardzo prosił bym o pomoc. I pozdrawiam Marcin |
_________________ FF
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Lut 2012, 07:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 21 Lut 2012, 23:41
|
|
|
Daj inny licznik. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lut 2012, 23:50
|
|
|
upaliłeś ścieżkę masową licznika i tyle. Jeśli masz talent do lutowania to naprawisz. Ale najpierw należy znaleźć przyczynę zwarcia i sprawdzić czemu w skrzynce są tak mocne bezpieczniki że nie przepaliły się pierwsze ! |
|
|
|
|
KesiL
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 10 Skąd: okolice 3miasta
|
Wysłany: 21 Lut 2012, 23:56
|
|
|
No niestety mam ją od niedawna i poprzednik wstawiał jak leciało więc zamiast 10 była 20 i poszło mogę tą ścieżkę ominąć i bezpośrednio tzw przylutować kabelki od żarówki po kostkę ? A i czy zniknie przypadkiem to z tymi wskaźnikami problem? A kuzyn przyniósł mi takie piękne żaróweczki a tu lipa. |
_________________ FF
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lut 2012, 00:06
|
|
|
jak zrobisz fotkę zniszczeń to powiem ci jak naprawić. na ścieżce będzie pionowa czarna kreska.
Ustalić trzeba co jest przyczyną zwarcia bo inaczej historia się powtórzy. |
|
|
|
|
KesiL
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 10 Skąd: okolice 3miasta
|
Wysłany: 22 Lut 2012, 00:32
|
|
|
Dziś wrzucę fotkę zwarcie zrobiła ta żarówka (kicz diodowy). bezpieczniki już wymienione tak jak powinny być |
_________________ FF
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 22 Lut 2012, 00:35
|
|
|
KesiL napisał/a: | tankowałem za 50zł i pokazało mi 3/4 baku tankowałem prawie na pusty. | Kurna, też bym chciał za 5 dych mieć 3/4, jak ja tankuję na prawie pusty, to żeby pokazało 3/4 baku muszę wydać jakieś 150zł... Prawie pusty zbiornik to jakieś 5 litrów w nim + ok 9 litrów = powiedzmy że 15 litrów... Przy tej ilości naprawdę pokazuje ok 3/4 |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lut 2012, 14:39
|
|
|
hehe diodki Robiłem ostatnio ze 20 liczników po tych wynalazkach. W wielu diodkach znajdywałem kawałki luźnej cyny które powodowały zwarcia. Trafiły mi sie jeszcze ze 2 liczniki ze ścieżkami po obu stronach druku gdzie uniwersalne oprawki diodek odpalały inne urządzenia w liczniku |
|
|
|
|
KesiL
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 10 Skąd: okolice 3miasta
|
Wysłany: 22 Lut 2012, 19:06
|
|
|
no i mi się właśnie też trafiło takie ale cóż o to zdjęcie tam u góry z miarę zdrowę ale mi się wydaję że już przegrzane są
|
_________________ FF
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lut 2012, 21:16
|
|
|
Straszne szkody. Jeśli masz troszkę grosza kup inne zegary. jeśli nie masz, to musisz usunąć wszystkie wystające ścieżki i odkroić je w miejscach gdzie przylegają do foli. Następnie to miejsce oczyścić delikatnie nożykiem i nanieść troszkę cyny ale tak by nie przegrzać foli. Jeśli nie jesteś wprawiony można zdjąć druk i próbować lutować kładąc miejsce lutowane na aluminiowej blaszce np starym radiatorze. następnie musisz dorobić kawałeczki cienkich izolowanych przewodów i dolutować do kropek postawionych na druku. Przewody mogą być zarówno plecionką jak i drutem. po przylutowaniu warto dokleić je do druku w miejscu ścieżek przy pomocy super glue albo poxipolu. Jeśli jesteś hardcorem to można to naprawić profesjonalnie ale trzeba mieć smaoprzylepną taśmę miedzianą i dużo zapracia by to wyciąć od nowa. następnie łączy się nowe ścieżki ze starymi cyną a całość lakieruje sie lakierem do obwodów albo zieloną solder maską jeśli chcesz uzyskać efekt oryginału . |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 22 Lut 2012, 23:45
|
|
|
A ja pojadę po bandzie... Sratytaty dupa w kraty... Kupujesz farbę przewodzącą i se nią malujesz ścieżki... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
KesiL
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 10 Skąd: okolice 3miasta
|
Wysłany: 23 Lut 2012, 00:19
|
|
|
diodalodz, dzięki za odpowiedz udało się tylko jeszcze chyba wskaźniki głupieją ale dziękuje za pomoc |
_________________ FF
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Lut 2012, 03:25
|
|
|
Parzych napisał/a: | Kupujesz farbę przewodzącą i se nią malujesz ścieżki |
Za duże prądy.
Sprawdź jeszcze czy nie nadpaliło przewodu od masy licznika do karoserii, np na złączu licznika. Ścieżka masy to ta która idzie samotnie nad złączem . Zobacz też czy ścieżka zasilania wskaźników (+ po stacyjce) pojawia się w kostce - pojawia się jeśli masz kontrolkę ładowania i oleju. |
|
|
|
|
|