Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:36 |
[MK6] Nie pali - słabe ciśnienie pompy wtryskowej? |
Autor |
Wiadomość |
Michlis
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Mar 2012, 10:58 [MK6] Nie pali - słabe ciśnienie pompy wtryskowej?
|
|
|
Witam,
Zacznę od pytania, czy 1000zł za diagnostykę pompy wtryskowej i wtryskiwaczy w Fieście 1.4TDCi to normalna cena w warszawie?
Od 1.5 roku mam Fiestę 1.4TDCi z 2003r., przejechałem ok 15tyś bez większych problemów. Ok 2 tygodnie temu zaczęły się problemy z odpalaniem, palił za 2-3 razem, wcześniej palił za pierwszym razem nawet po nocy na dużym mrozie. Odstawiłem do warsztatu i dzisiaj usłyszałem WSTĘPNĄ diagnozę, że pompa wtryskowa praktycznie nie pompuje paliwa, cytat "mam na wyjściu 4 bary a powinienem mieć przy odpalaniu ok 120". Mechanik stwierdził, że żeby mieć pewność musi rozebrać pół silnika i sprawdzić dokładnie ta pompę i wtryskiwacze. Wycena była na poziomie 1000zł. Czy faktycznie jest z tym tyle roboty? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Mar 2012, 09:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Mar 2012, 11:03
|
|
|
wyjęcie pompowtryskiwaczy do najprostszych czynności nie należy, jest z tym trochę roboty, "pół silnika do rozebrania" to prawda czy 1000 zł to odpowiednia cena to nie wiem... |
_________________ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Mar 2012, 11:51
|
|
|
To ktos cie robi w wala... tam sa 2 czujniki ktore ustalaja cisnienie robocze na common rail, to nie sa pompki jak w VAGu.
Po czym stwierdzil ze auto ma padnieta pompe??
Jesli zdiagnozowal ze pompa to po co rozbierac stara ?? przeciez to jakas bujda, od razu przy sprawdzaniu przez komputer widac wartosc zadana i wartosc wytwarzana na szynie. |
_________________
|
|
|
|
|
hawaj
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 158 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 7 Mar 2012, 15:31
|
|
|
Podam przykład : Peugeot 807 2008r , wartośc zadana około 300bar a wartość wytwarzana niecałe 220bar. Niewiem co to było ale jakiś zaworek na pompie... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Mar 2012, 16:20
|
|
|
hawaj, no wlasnie to byl czujnik cisnienia na CR jeden jest na pompie a drugi na szynie... |
_________________
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 8 Mar 2012, 10:27
|
|
|
drogi mieszko- pompowtryskiwacze to są w pancerwagenach. Tu są wtryskiwacze commonrail. Kompletnie 2 różne rzeczy.
Co do ceny to nie wiem skąd takiego mechanika wziąłeś:p Jak już Fordon napisał- podpiąć pod kompa i wszystko widać, a kosztuje pewnie z 20-30 zł. Co do pompy- poszukaj w internecie. Kolega do swojego puga szukał to znalazł do 1.4 tdci pompe za 400zł nową (jakiej firmy to nie mam pojęcia). Także diagnoza 30zł, pompa powiedzmy 400 to i tak mniej jak pół tego co ten komediant sobie zaśpiewał |
|
|
|
|
Michlis
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 14:29
|
|
|
Problem zdiagnozowali dopiero w ASO na popularnej - przetarty przewód paliwowy. Naprawa 900zł. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 15:02
|
|
|
Michlis napisał/a: | przetarty przewód paliwowy. Naprawa 900zł. |
No cena wręcz żyć nie umierać... Jeśli w ASO wymiana przetartego przewodu tyle kosztuje, to strach pytać o cokolwiek innego. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
SPLpolska
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2012, 23:52
|
|
|
po wpisaniu w forumową wyszukiwarkę „nie odpala” od razu wyskakują sposoby jak rozwiązać ogólnie znany problem (przetarte przewody lub zawór zwrotny w baku) za 20 zł a nie 1000 diagnoza + 900 ASO… poza tym potwierdza się, że dobry warsztat to podstawa.. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Mar 2012, 17:42
|
|
|
Michlis napisał/a: | Problem zdiagnozowali dopiero w ASO na popularnej - przetarty przewód paliwowy. Naprawa 900zł. |
wystarczy przewód z TECALONU za 20 zł i po problemie... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|