Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: brak mocy, cewka zaplonowa, hcs, lpg, mk3, swiece, temperatura silnika, zaplon

Przesunięty przez: szynszyl
5 Lip 2012, 19:36
[MK3] muli/brak mocy na lpg
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 27 Maj 2012, 22:05   

pięknie :V:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Maj 2012, 22:40   

bidżej napisał/a:
pięknie :V:


Nie no sama to bym pewnie sobie nie poradziła:) ale dzielnie się staram chłopak mi pomaga:)

A fieścinka to wdzięczna maszyna:)

A w prognozie - jutro ma padać także kałuże NADCHODZĘ:) tzn nadjeżdżam:)
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 28 Maj 2012, 23:03   

diablusia napisał/a:
musiałam wykręcić ją razem z podstawą

Ja też wyciągałem ją z podstawką, bo było łatwiej odkręcić 3 duże torxy, niż 4 krzyżaki nad którymi się namęczyłem z ojcem, ale jakoś poszło :D

diablusia, Teraz już powinnaś mieć z tym zero problemu. Miałem to samo. Kupiłem cewkę za 50zł na szrocie jeszcze Motorcrefta, bo w ori miałem Boscha i śmiga teraz. Deszcze nie deszcze idzie jak burza. tylko czasem coś go rąbnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, nie schodzi mi na 1100 obrotów i po zatrzymaniu na 950, tylko zostaje na 1500 i po zatrzymaniu dopiero schodzi na 950-1000 obrotów.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31 Maj 2012, 14:42   

brewa7 napisał/a:
diablusia napisał/a:
musiałam wykręcić ją razem z podstawą

Ja też wyciągałem ją z podstawką, bo było łatwiej odkręcić 3 duże torxy, niż 4 krzyżaki nad którymi się namęczyłem z ojcem, ale jakoś poszło :D

diablusia, Teraz już powinnaś mieć z tym zero problemu. Miałem to samo. Kupiłem cewkę za 50zł na szrocie jeszcze Motorcrefta, bo w ori miałem Boscha i śmiga teraz. Deszcze nie deszcze idzie jak burza. tylko czasem coś go rąbnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, nie schodzi mi na 1100 obrotów i po zatrzymaniu na 950, tylko zostaje na 1500 i po zatrzymaniu dopiero schodzi na 950-1000 obrotów.


Mój Fieścinek był na myjni:) nic się z nim nie stało po myjni żadnych oznak problemów została jeszcze jedna próba - kałuża ale coś aura pogodowa... nie chce ze mną współpracować:)

To fakt - z tymi 4 krzyżowymi była masakra ale dostała kilka razy młotkiem, obudowa rozwalona kilka blaszek odgiętych WD40 i poszło:) choć trwało to nieco dłużej niż myślałam.

Co do obrotów to po wymianie cewki wydaje mi się że silnik chodzi równiej niż przed wymianą nie wiem czy to ma związek:)

Dzięki za pomoc koledzy!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Maj 2012, 14:44   

ciablusia napisał/a:
nie wiem czy to ma związek
jak najbardziej MA :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Cze 2012, 15:34   

Witam

Dziś aura sprzyjała - spadł deszcz czekała mnie z samego rana wycieczka do Torunia.
Pełna pewności wsiadłam do auta, nim wyjechałam na trasę zaliczyłam kilka osiedlowych kałuż auto nie sprawiało problemu. Byłam wręcz przekonana, że problem ustąpił. Po zajęciach na uczelni wsiadłam do auta, odpaliłam na parkingu chciałam wycofać - i tu klops auto zgasło gdy ruszyłam, odpaliłam i to samo dodałam jej więcej gazu - pojechała lecz problem nie znikł - auto już nie tak bardzo muliło... jakby były przerwy w dostarczeniu paliwa (benzyna/gaz).
Pojechałam kawałek lekko przeciągając ją na biegach. Gdy wyjechałam na trasę, auto przez chwilę jeszcze muliło po czym przez prawie 30km jechało bez problemu. Później zaczęły się jakieś drobne "mulenia" - pomógł na to pewien patent by wrócić do Bydgoszczy
- Jadąc na biegu np. 4 stałą prędkością gdy wciskałam gaz czułam że wciskanie pedału nic nie daje wrzuciłam na luz i z powrotem na bieg na którym jechałam - 4 - po przełączeniu biegu auto wskakiwało na obroty można rzec, i wciskanie pedału gazu dawało rezultat.

Później znowu jakieś parę kilometrów było dobrze... przy samym wjeździe do Bydgoszczy auto znowu zaczęło mulić... :-/ Wiadomo nie jest już tak źle jak było - ale dobrze też nie jest... :hammer: :głowąwmur:

Nie mam już pomysłu co to może być i dlaczego tak się dzieję na pewno cewka była do wymiany ale co może być jeszcze przyczyną???
Zadzwoniłam do dwóch swoich znajomych mechaników... padło jeszcze prawdopodobieństwo na "czujnik położenia wału korbowego"

Co wy o tym myślicie bądź jakie macie inne propozycje? Może elekrtryka? Ja już nie mam sił:((( :nawalony:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Cze 2012, 15:42   

coś chyba niebardzo ci mechanicy - bez czujnika położenia wału nie ma w ogóle zapłonu :>

pierwsze co bym sprawdził to osadzenie kabli w cewce - bywa, że ciężko je założyć i po prostu zostają nie "zakliknięte" na zatrzaskach... poza tym ja bym wysuszył kable zapłonowe, przetarł delikatnie olejem silikonowym, wyczyścił styki na świecach i w cewce, no i na końcach kabli.

jak to nic nie da, to CPP?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Cze 2012, 16:16   

bidżej napisał/a:
coś chyba niebardzo ci mechanicy - bez czujnika położenia wału nie ma w ogóle zapłonu :>

pierwsze co bym sprawdził to osadzenie kabli w cewce - bywa, że ciężko je założyć i po prostu zostają nie "zakliknięte" na zatrzaskach... poza tym ja bym wysuszył kable zapłonowe, przetarł delikatnie olejem silikonowym, wyczyścił styki na świecach i w cewce, no i na końcach kabli.

jak to nic nie da, to CPP?


Czy po wymianie tej cewki nalezy zrobić restart kompa???

zrobię to co piszesz..:) dziś jeszcze podłącze ją pod bzyczka... zobacze czy są jakieś błędy:( ale już mi ręce opadają!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Cze 2012, 16:35   

reset jest zbędny. a na piszczyku pewnie nic nie wyjdzie...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Cze 2012, 14:32   

Przeczyszczę jutro świece kable są nowe i są dobrze osadzone...czy masz jeszcze jakieś prawdopodobieństwa od czego to może być??
Rzeczywiście bzyczek nie wykazał błędów poza sondą lambda z ostatnich 40 cykli silnika;) ale to norma na gazie

Poszperałam trochę na forum może mi ktoś wyjaśnić co to jest kabel WN który wchodzi podobno do cewki:)? Bo być może to jest przyczyna moich problemów oprócz cewki może należy wymienić owy kabel

druga sprawa to głowica? Możliwe by ona była walnięta?

Kurde... około 15 czerwca wyjeżdżam i chciałabym nie mieć z tym problemów 200km od domu... a wracam dopiero we wrześniu:(

Jeden z moich znajomych mechaników po moim telefonie powiedział że mogę mu przywieźć auto on by założył jakąś osłonkę bo spod kół gdzieś dostaje się woda:( jeśli nie znajdę przyczyny będę musiała leczyć objawy - choć zwolenniczką tego nie jestem.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Cze 2012, 17:59   

:)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Cze 2012, 19:12   

są 4 kable WN (wysokiego napięcia) - to te, które idą z cewki do poszczególnych świec. to o nich mówiłem, żeby je wysuszyć i przetrzeć olejem silikonowym - jak się poprawi, to rzeczywiście do wymiany :(
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Cze 2012, 21:45   

bidżej napisał/a:
są 4 kable WN (wysokiego napięcia) - to te, które idą z cewki do poszczególnych świec. to o nich mówiłem, żeby je wysuszyć i przetrzeć olejem silikonowym - jak się poprawi, to rzeczywiście do wymiany :(


Hmmm ale ja już te kable wymieniłam :P na nówki i się nie poprawiło:( myślałam ze to coś innego
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Cze 2012, 08:53   

Sprawdzałaś stan kabelków i złączki od CPP? Może izolacja jest spękana albo już jej niema i przy kontakcie z wilgocią wariuje. Druga sprawa to w chłodniejsze i wilgotniejsze dni czasami tworzy się legendarny majonez w odmie i korku aż do obudowy filtra . Jak ja miałem zasyfione wężyki to auto też mi jakoś dziwnie muliło. Sprawdź jeszce jak będzie ciemno czy pod maską nie masz piorunów -nowe kable WN nie zawsze są idealne. Czasami złe ułożenie przewodów ma znaczenie albo brak tych plastików oddzielających kabelki od siebie i masy.
_________________

 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Cze 2012, 09:19   

skoro kable są nówki, to sprawdź, czy na pewno są solidnie wetknięte w cewkę (zatrzaski mają siedzieć na kołnierzach cewki), no i czy przypadkiem gdzieś nie wlazła woda i nie narobiła zupy.

w razie czego mam gdzieś takie plastiki jeszcze z HCSa.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Cze 2012, 15:48   

Dziś wymieniłam CPP miałam akurat na zapasie w piwnicy bo jeden kabelek - czerwony ma spaloną obudowę kabla miedź była na wierzchu. Zaizolowałam do tego pozostałe przewody pod maską które miały już zmurszałą izolację... poza tym sprawdzę te przewody jeszcze jeśli CPP nie pomoże :)

Dzięki koledzy za zainteresowanie moim fieścinkiem:))) Stara posłuszna bestia;)

Czy po wymianie CPP potrzebny jest reset komputera?
Ostatnio zmieniony przez diablusia 4 Cze 2012, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mamrot
[Usunięty]

Wysłany: 4 Cze 2012, 17:47   

diablusia napisał/a:
Dziś wymieniłam CPP miałam akurat na zapasie w piwnicy bo jeden kabelek - czerwony ma spaloną obudowę kabla miedź była na wierzchu. Zaizolowałam do tego pozostałe przewody pod maską które miały już zmurszałą izolację... poza tym sprawdzę te przewody jeszcze jeśli CPP nie pomorze :)

Dzięki koledzy za zainteresowanie moim fieścinkiem:))) Stara posłuszna bestia;)

Czy po wymianie CPP potrzebny jest reset komputera?

Ale może pomoŻe...także wykonanie resetu nie zaszkodzi.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Cze 2012, 21:29   

nOOO reset zrobiony oczekuję deszczu. Czy myślicie że przerwana izolacja przewodu w CPP mogła być przyczyną tego zachowania? Termin wyjazdu zbliża się dużymi krokami.. a kurcze aura nie sprzyja:(
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Cze 2012, 13:34   

Witam, no i niestety ale.... deszcz znów... przyniósł mi zmartwienie...

Dziś była wielka ulewa w sumie to padało dość długo.. akurat miałam przedweekendowy maraton po sklepach...
I niestety auto początkowo jeździło normalnie później zaczęło znowu mulić:( NIE TAK MOCNO jak poprzednio przed wymianą cewki zapłonowej... ale jednak
Nikt nie wie co to może być pytałam kilku mechaników... i każdy rozkłada ręce...
Macie jeszcze jakieś pomysły
Wymienione:

Cewka zapłonowa
świece
Kable od świec
filtr powietrza
CPP

Jest lepiej ale auto podczas dużego deszczu, kałuż MULI, szarpie...
 
 
motor89 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 25
Skąd: LBN
Wysłany: 14 Cze 2012, 16:36   

Może sonda lamba sie zalewa ;-|
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.