[MK3] Praca pompy paliwa po przełączeniu na LPG |
Autor |
Wiadomość |
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 17:26 [MK3] Praca pompy paliwa po przełączeniu na LPG
|
|
|
Witam jeżeli nie ten dział to przepraszam ale mam mianowicie taki problem autko mam z gazem do niedawna problem z pompką paliwa dziś założyłem pompkę auto normalnie odpala na gazie i benzynie ale jak włączę na gaz to pompkę słychać ze pompuje nie wiem czy to normalne czy ma tak nie być doradźcie co zrobić |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Paź 2012, 19:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 17:58
|
|
|
Zależy od montującego, często nie dają wyłącznika pompy i pomimo pracy na LPG pompa pracuje,,, w przypadku 1,1i można założyć przekaźnik odcinający. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 18:04
|
|
|
takowy silnik posiadam mam instalacje Firmy BRC a dodatkowo jak przełączam na neutralny to i tak auto chodzi bo pompa podaje benzynę i nie wiem co zrobić żeby pompa przestała chodzić jak mam włączony gaz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 18:06
|
|
|
Jak masz silnik 1,1i to nie masz na sterowniku pozycji neutralnej, powinno być: AUTO (rozruch z PB przełączenie na LPG po obrotach lub temperaturze silnika), LPG, PB |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 18:09
|
|
|
postaram się dziś zrobić fotkę przełącznika jaki mam w aucie i wtedy powiesz co i jak ok? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 18:13
|
|
|
Możesz zrobić, pozycja neutralna służy wypaleniu paliwa z komory gaźnika, nie można wtedy przełączyć na LPG musi być tam pusto, nie może być opcji AUTO bo czas jest rózny, nie masz ani gaźnika ani komory,,, więc taka opcja w instalacji jest niepotrzebna (jeśli masz elektryczną pompę paliwa), ale za to może być AUTO bo silnik na wtrysku można przełączać z LPG na BP (i odwrotnie) praktycznie w dowolnej chwili. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 18:25
|
|
|
oto zdj.
A co do silnika to mam gaznikowca niezależnie od położenia przełącznika slychac jak pompa chodzi |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 18:54
|
|
|
jak chodzi to niech chodzi
jak zawsze będziesz miał w baku paliwo to nic sie jej nie stanie |
|
|
|
|
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 19:48
|
|
|
ale czy na pewno jej nic nie będzie? bo poprzednią jak wyjąłem to była obudowa silniczka stopiona |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 19:53
|
|
|
skoro w samochodzie jest gaz to wnioskuje że ktoś zaniedbał stan paliwa w baku przez co pompa pracowała na sucho i sie przegrzała a następnie zatarła
więc jeśli będziesz zawsze miał w baku paliwo (ale nie rezerwe tylko troche więcej) to nic sie nie stanie |
|
|
|
|
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 20:03
|
|
|
ok rozumiem. Czyli ze ona niby cały czas pompuje paliwo ale ono od razu wraca do baku tak? |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 20:12
|
|
|
tak. paliwo jest pompowane do wtrysku a następnie wraca
tak sie dzieje zawsze nawet gdy silnik pracuje na benzynie |
|
|
|
|
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 20:14
|
|
|
mi dokładnie chodzi o to czy nie robi się mieszanka benzyny z gazem jak pompuje. Ja jestem ciężko kapujący |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 20:16
|
|
|
nie robi sie żadna mieszanka. pompa podaje paliwo do wtrysku ale wtryskiwacz nie podaje jej do silnika bo jest wyłączony
dopiero gdy przełączysz na benzyne wtryskiwacz zaczyna pracować a dopływ LPG zostaje odcięty
w drugą strone tak samo, przełączasz na lpg - wtryskiwacz zostaje wyłączony a dopływ gazu otwarty |
|
|
|
|
Xyleros
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 31 Dołączył: 10 Wrz 2012 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 20:37
|
|
|
ok dzięki za wytłumaczenie teraz mogę spać spokojnie |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 21:35
|
|
|
Xyleros napisał/a: | A co do silnika to mam gaznikowca niezależnie od położenia przełącznika slychac jak pompa chodzi | Silnik na gaźniku ma pompę mechaniczną napędzaną samym silnikiem - musi ona działać stale bo nie ma możliwości jej wyłączenia. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 09:28
|
|
|
Xyleros, jak masz wtrysk to na pozycji srodkowej jest AUTO czyli podczas uruchamiania silnika i dopóty do póki nie przekroczysz ustawionych obrotów 9najcześciej 2500)chodzi na Pb a po przekroczeniu iluś tam obr.przełacza automatycznie na LPG(mam ta sama instalkę(BRC)
W prosty sposób stosując jeden przekaznik mozna zrobić wyłacznik pompy,ale musisz liczyc sie z tym ze np.jadac na gazie ten ci sie skończy to zanim pompa napompuje to chwile będzie miał zamułke a tak to przełacza płynnie.Moga tez byc problemy z porannym rozruchem ale niekoniecznie bo pompa przed zakreceniem silnika chwile pompuje.
Natomiast w gażnikowcu stosuje sie elektrozawór,który zamyka dopływ benzyny do gaznika po przełaczeniu na LPG i kieruje ją spowrotem do baku. |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
|