| [MK4] Sprzęgło - ślizga się. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2009,  19:33   [MK4] Sprzęgło - ślizga się. | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Pisałem już o moim problemie z sprzęgłem parę miesięcy temu.
 Do dziś tego nie zrobiłem, bo problem ustąpił.
 Mianowicie ślizgało sie na wyższych biegach jak mu ostro dałem gazu przy małej prędkości(np 4-ka i 45 km/h)
 Dziś znów problem sie pojawił i te same objawy.
 Dałem sie przejechać autem ojcu i stwierdził, że wcześniej jak jeździł to sprzęgło było o wiele dłuższe( skok pedału).
 Pomyślałem, że może na tych zębach od samo regulatora czy coś sie przestawiło, ale nie mogę tego znaleźć pod pedałem...
 Czy jest możliwe że coś trzyma pedał, że nie odbija do końca i jest jakby wciśnięte?
 Faktem jest to, że sprzęgło brało w połowie i od razu zaczęło brać na końcu.
 Macie może jakieś pomysły, jak to sprawdzić?
 
 
  	  | Kod: |  	  | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów. - trzeci
 | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 23 Wrz 2010,  07:04, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2009,  20:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Unieś pedał do góry, wsadź łapę pod deskę i cofnij do tyłu zębatkę (tak by linka się stała luźna), potem kilkukrotnie naciśnie pedał by linka się ponownie naciąga - ale to raczej nie to, bo jak regulator na pedale źle dział to sprzęgło się kiepsko rozłącza nie nie załącza,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | awilk   
 Model: Ford Fiesta Mk5`01
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 245
 Skąd: Gać
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2009,  21:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mk4 ma sprzęgło hydrauliczne, więc do wyboru - padła pompka lub wysprzęglik. Osobiście obstawiam wysprzęglik - zalana płynem tarcza=ślizgające sprzęgło. Sprawdź czy nie kapie ci płyn hamulcowy spod samochodu w okolicach sprzęgła i zobacz jaki jest jego poziom w zbiorniczku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2009,  21:45 | 
 |  
               | 
 |  
               |  No tak, mk4,,, to już hydraulika,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Gru 2009,  22:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Płyn nie kapie, poziom w normie i nie zauważyłem ubytku(od ok 30 000 km). Najśmieszniejsze jest to, że nie ma tam opisywanej zębatki.
 W innej mk4 1.25 widziałem to, a u mnie jakoś nic...
 
 [ Dodano: Pon Gru 28, 2009 23:05 ]
 No i pedla sprzęgła faktycznie krótszy niż norma-ok 5-6 cm od podłogi:(
 
 [ Dodano: Czw Sty 14, 2010 11:22 ]
 Auto stoi już (właściwie dopiero) u mechanika, bo bałem się dłużej tak jeżdzić.
 Jak będzie p[o wszystkim przedstawię am co dokładnie było nie halo i koszt:)
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziomek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2010
 Posty: 67
 Skąd: okolice Mielca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2010,  21:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, wiem że to będzie odkop ale podłącze się do tematu. Pacjent to fiesta mk5 wersja ghia 1.25i 75kucy, przebieg 93 tysiące km. Kupiona 2 i pół roku temu z przebiegiem 63kkm, przebieg oryginalny udokumentowany nie mam co do niego zastrzeżeń, przed zakupem jeździł nim starszy pan który od nowości spalił 2 sprzęgła po czym auto trafiło do mnie. Samochód nagrał mi znajomy mechanik który serwisował to auto i od niego czerpie wiedzę co i kiedy było robione przy fieście. Twierdzi on że przy ok 55kkm zmieniał w niej sprzęgło. Ja raczej jeżdżę ostrożnie, auto nie widzi więcej jak 4.5tys obrotów a to i tylko przy wyprzedzaniu. Pisze o tym dlatego że auto ma takie same objawy jakie opisał kolega Kadzax czyli 
  	  | Cytat: |  	  | Mianowicie ślizgało sie na wyższych biegach jak mu ostro dałem gazu przy małej prędkości(np 4-ka i 45 km/h) Dziś znów problem sie pojawił i te same objawy.
 | 
 U mnie na 3 i 5 też to jest, chociaż na 5 już nie tak bardzo, ogólnie do 2 tysięcy obrotów da się jeździć ale problem jest z wyprzedaniem.
 Nie wiem co może dolegać, raczej nie podejrzewam tarczy. Bardziej mi to wygląda na jakiś płyn na tarczy. Raczej nie podejrzewam wysprzęglika bo jakby nie trzymał płynu to biegi ciężko by wchodziły a ja mogę je wbijać jednym palcem, zresztą nie zauważyłem ubytku płynu w zbiorniczku, nie wiem kiedy płyn był wymieniany, ja go nie wymieniałem podejrzewam że od nowości pewnie nie. W każdym razie poziom w normie między min a maks. Gdzieś na jakimś forum też nadziałem się że może być walnięty simering na wale i może olejem silnikowym chlapać na tarczę. Ta teoria jednak nie wydaje mi się wiarygodna bo przecież między simeringiem a tarczą sprzęgła jest jeszcze koło zamachowe chyba więc mało prawdopodobne żeby mi tak zapaprało sprzęgło..
 Zresztą ja tam pod spodem nie widzę żadnych plam oleju czy płynu hamulcowego, jest natomiast różowo. Różowo bo mam nieszczelność na łączeniu węża z głowicą i tam ucieka borygo- pechowo bo lało się po obudowie sprzęgła, niestety nie jestem raczej w stanie sprawdzić czy to może być to. Płynu ubyło z maks do min w ciągu miesiąca, nie miałem czasu się tym zająć, sam nie wiem co robić, nie swędzi mnie teraz wydawać 250zł za samą robociznę plus części(jakie?? czy to może wysprzęglik, może simering), bo tarcza już pewnie jest załatwiona skoro ślizga i raczej jej się nie polepszy,jak sądzicie, czy jak usunę nieszczelność to się wróci do stanu przed??
 
 Staram się być optymistą..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2010,  22:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Więc sprzęgło można rozwalić jeżdżąc delikatnie i do 2,5tyś i będzie w 10 razy gorszym stanie niż u kogoś kto kręci auto ma maxa,,, kwestia operowania pedałem i tak dalej, więc nie ma się co tym sugerować,,, Jak tak to już po tarczy i do wymiany,,, bo z zalaną to juz niec nie zrobisz,,, 	  | Ziomek napisał/a: |  	  | Nie wiem co może dolegać, raczej nie podejrzewam tarczy. Bardziej mi to wygląda na jakiś płyn na tarczy. | 
 Usuń nieszczelność to się przekonasz tu nikt nie jest wróżbitą,,, jeśli jednak się nie poprawi a jak piszesz nie ma wycieku i płynu nie ubywa to niestety chyba nie ma nic innego jak zrzucić skrzynie i obejrzeć sprzęgło,,, 	  | Ziomek napisał/a: |  	  | czy jak usunę nieszczelność to się wróci do stanu przed?? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziomek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2010
 Posty: 67
 Skąd: okolice Mielca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2010,  22:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli chodzi o mnie to nie jeżdżę z nogą na sprzęgle czy piszczę na każdych światłach, tak że czynnik ludzki wykluczam. Jutro być może będę miał trochę czasu to zajmę się nieszczelnością. Wydaje mi się że najgorszy byłby olej, potem płyn hamulcowy, borygo krystalizuje przy bardzo wysokiej temperaturze tak że myślę że część by odparowała a część się wykruszyła. Myślę tak bo czasami ten problem wg nie występuje, nie wiem jeszcze od czego to zależy. Jak coś się zmieni to napisze. |  
				| _________________ Był 126p,
 CC,
 Fiesta,
 Mondeo,
 jest CCCO 80 w klekocie i A6 z BiT i LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kadzax   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 01 Gru 2008
 Posty: 224
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Wrz 2010,  06:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Najgorsze jest to ze u mnie po wymianie pedał bierze strasznie wysoko(przy koncu)... I ponoć nie idzie tego zmienić...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziomek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2010
 Posty: 67
 Skąd: okolice Mielca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Wrz 2010,  08:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | U mnie to samo jest, ale to już tak było jak auto kupiłem. Zaczyna brać gdzieś tak w środku i bierze do samego końca. Nie wiem jak jest na oryginalnym sprzęgle. Nie dane mi było na takim jeździć. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Wrz 2010,  14:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | No w czwórce i chyba w piątce również tak jest że sprzęgło jest długie i łapie trochę później, musiałem sie przyzwyczaić po zmianie, więc to chyba nic niepokojącego   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziomek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2010
 Posty: 67
 Skąd: okolice Mielca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Wrz 2010,  17:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zrobiłem rano nieszczelność i borygo nie cieknie. Dzisiaj się ze sprzegłem pogorszyło więc zajechałem do mechanika i stwierdził że pewnie tarcza skończona. Wysprzęglik nie był wymieniany od nowości, może nie wytrzymać kolejnej tarczy a jak padnie za 10kkm to znowu trzeba będzie drzeć wszystko. Tak że pewnie on też będzie wymieniany. Jeszcze nie gadaliśmy o kosztach bo nie za bardzo miałem czas. @TSRules,
 W sumie kto jechał fiestą to od razu mi to wypominał, ja się przyzwyczaiłem
 
 Ad1.
 W sumie dzisiaj ze sprzęgłem się poprawiło, mechanik wycenił sprzęgło na 480zł plus 200zł robocizna, sam nie wiem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bodziek   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Bogdan
 Wiek: 40
 Dołączył: 29 Sty 2008
 Posty: 56
 Skąd: Bielsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  07:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | w takich granicach to kosztuje wysprzeglik tez sobie odrazu wymien ja u taty w aucie wymienilem sprzeglo mama pojechala do sklepu i juz nie wrociła autem padl wysprzęglik |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Wrz 2010,  14:14 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ziomek napisał/a: |  	  | mechanik wycenił sprzęgło na 480zł plus 200zł robocizna | 
 
 Robocizna zgoda a co do sprzęgła zobacz na sklepie forda, bo wydaje mi się że taniej będzie jak samemu kupisz.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziomek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2010
 Posty: 67
 Skąd: okolice Mielca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2010,  11:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Patrzyłem na sklepie forda i niby w promocji stoi sprzęgło 445zł plus 19zł koszt przesyłki więc myślę że nie ma się co wygłupiać bo pewnie i z ceny pewnie się z dychę urwie u mechanika   Sam wysprzęglik 195zł. Osobno ceny tarczy i docisku są takie że nie opłaca się kupować.
 |  
				| _________________ Był 126p,
 CC,
 Fiesta,
 Mondeo,
 jest CCCO 80 w klekocie i A6 z BiT i LPG
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2010,  12:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | a na alegro? 
 http://allegro.pl/sprzegl...85.html#gallery
 
 jakas uzywka
   troche rdzawa
   ja taką zalozylem do siebie mimo rdzy działa dobrze
   |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jery13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jurek
 Wiek: 64
 Dołączył: 07 Cze 2010
 Posty: 108
 Skąd: Jawor / Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Wrz 2010,  12:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ziomek napisał/a: |  	  | Patrzyłem na sklepie forda i niby w promocji stoi sprzęgło 445zł plus 19zł koszt przesyłki więc myślę że nie ma się co wygłupiać bo pewnie i z ceny pewnie się z dychę urwie u mechanika   Sam wysprzęglik 195zł. Osobno ceny tarczy i docisku są takie że nie opłaca się kupować.
 | 
 Mam taki komplet kupiony w sklepie forda , niepotrzebnie kupiłem , teraz leży sobie na półce , kupiony był z przeznaczeniem do fiesty Mk4 z 96 r z takim samym silnikiem jak Twój. Paragon i faktura jest .
 Przesyłka u nich jest gratis przy zakupie powyżej 400 zł jak wybierzesz GLS
 Jeżeli jesteś zainteresowany to pisz na PW .
 |  
				| _________________ Były :
 Syrena 105
 Fiat 126p x 3
 Fiesta Mk2
 Fiesta Mk3 Xr2i
 Fiesta Mk4
 Fiesta Mk6
 Jest :
 Fiesta Mk7
 Fiesta Mk4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ziomek   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Wrz 2010
 Posty: 67
 Skąd: okolice Mielca
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2010,  15:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | No z związku z tym że mechanika miałem zajętego i jakoś tak sam nie miałem czasu to dopiero dziś odebrałem auto, jak to dobrze znowu czuć "moc" pod butem:P. Stwierdziłem że auto już kupiłem z zepsutym sprzęgłem (mimo wymian). Po czym to stwierdzam? A po tym że teraz pedał sprzęgła wciska się lekko i gładko, nie porównanie lżej niż z poprzednim "twardzielem". i to co tygryski lubią najbardziej czyli zdjęcia starego sprzęgła i docisku.
 
 
     
 
     
 
   
 Uploaded with ImageShack.us
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Spike   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 30 Sie 2011
 Posty: 35
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Wrz 2011,  19:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam ja tez się podczepię pod ten temat bo skoro już mowa o wymianach chciałbym wiedzieć jak to wymienić sprzęgło). No i jeszcze jeden problem wszędzie gdzie się pytam o sprzęgło w sklepach oni mnie pytają o łożysko. Czy ma być hydrauliczne czy jakieś inne (to inne podobno tańsze). Dzwoniłem do serwisu forda autoryzowanego i mi powiedzieli że nie wiedzą jakie jest że musza otworzyć i zobaczyć. Dziwne to troszkę że oni nie wiedzą bo kto ma to wiedzieć? Przy okazji powiedzieli mi że koszt wymiany samej robocizny to 840 zł. Dlatego też prosił bym o objaśnienie jak to wymienić. Moja Ghia to rocznik 2000 1.25. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2011,  10:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | Czyli w sumie masz mk5. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, bo wg mojej wiedzy w mk5 sprzęgła są wyłącznie na hydraulice. |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |