[MK3] Swap z 1.8D na 2.0 ZETEC |
Autor |
Wiadomość |
lukas3482
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 63 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:00 [MK3] Swap z 1.8D na 2.0 ZETEC
|
|
|
Po założeniu silnika i całego osprzętu i próbie podłączenia instalki silnik do instalki wnętrza okazało się że kable są całkiem innego koloru więc nie mam pojęcia jak to podłączyć według tej stronyhttp://www.fiestagu...conversion.html
wystarczy podłączyć dwa kable czarny jako zapłon a czerwony stały plus po bezpieczniku ale po tym auto nie odpala |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2012, 11:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:07
|
|
|
Ale 1.8D ma tylko 4 kable pod maske do obslugi silnika + 5 pin to masa...
Tak zredagowales posta ze ni cholery nie wiem czy chcesz pomocy czy chcesz sie podzielic spostrzezeniami odnosnie swapa z diesla na bezyne... |
_________________
|
|
|
|
|
Biegan
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 53 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:13
|
|
|
ej przy swampie 1.3 na 2.0 lub 1.8 na co zmienić przednią oś ? bo ori nie bedzie dobra chyba ? |
_________________ czarny mat a silnik 1.3KAT xD |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:16
|
|
|
Biegan, jeżeli chodzi o półosie i przeguby, to ponoć dają rade |
|
|
|
|
Biegan
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 53 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 00:33
|
|
|
Parzych napisał/a: | A jak stanę nogami na szynach i rękami złapię za trakcję to pojadę jak tramwaj |
no i... powiedział co wiedział |
_________________ czarny mat a silnik 1.3KAT xD |
|
|
|
|
lukas3482
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 63 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 07:45
|
|
|
Fordon napisał/a: | Ale 1.8D ma tylko 4 kable pod maske do obslugi silnika + 5 pin to masa...
Tak zredagowales posta ze ni cholery nie wiem czy chcesz pomocy czy chcesz sie podzielic spostrzezeniami odnosnie swapa z diesla na bezyne... |
Chodzi mi jak podłączyć wiązke kabiny diesla do wiązki zetaca są inne kolory a diesel ma nawet 6 kabli i czy później będzie to chodzić bo powinno |
|
|
|
|
lukas3482
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 63 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 18:53
|
|
|
Sprawa rozwiązana wystarczyło dołożyć dwa kable czyli swap z 1.8d na 2.0 zetec udany |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 01:35
|
|
|
lukas3482, to daj jakis tutorial (opis), co i jak... bedzie dla potomnych... przeczyszcze temat i zostawie dla innych... |
_________________
|
|
|
|
|
lukas3482
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 63 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 23:43
|
|
|
Do swapu z 1.8d na 2.0 zetec musimy dołożyć dwa kable, brakuje 1 bezpiecznika który odpowiada za stały plus do kompa(3A) który jest niezbędny do pracy silnika i bezpiecznik 20 według tłumaczenia jest to pompa(20A) wystarczy podpiąć nowe bezpieczniki, można jeździć bez ale jest to nie wskazane, zapłon czyli czarny kabel jak i ciśnienie oleju zgadzają się w obu instalkach, kabel do temperatury znajduje się w instalacji od diesla przy czujniku do wentylatora. Cały swap nie różni się częścią mechaniczną(skrzynie biegów elementy silnika itp) od np swapu z 1.3 na zeteca. Jak ktoś chce to dam szczegółowe zdjęcia |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 01:01
|
|
|
Daj caly opis z fotami, ja poczyszcze temat i bedzie ladny opis |
_________________
|
|
|
|
|
lukas3482
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 63 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 21:36
|
|
|
Swap 1.8d na 2.0
->
Lista rzeczy do kupna:
Silnik z głowicą, kolektor ssący i wydechowy najlepiej z mondeo, poduszki od Fiestowego zeteca, miska olejowa z Fiesty lub Escorta, pompa wody, pompa oleju, chłodnica z przewodami, ecu z całą instalką z komory silnika od Fiestowego zeteca skrzynia biegów i półosie pasują od każdego silnika więc zostają.Wszystko aby mieć taki zestaw:
Przed założeniem silnika robimy gwinty w prawej podłużnicy na przednią poduszkę zeteca, po czym możemy wkładać silnik przy kolektorze ssącym plastikowym z mondeo podcinamy króćce z nagrzewnicy (muszą być odpowiedniej długości)
Gdy już mamy założony silnik możemy zacząć bawić się w instalacji elektrycznej.
W wiązce silnika mamy 11 kabli a w wnętrza 5 z czego dwa będą nam potrzebne.
Łączymy kolorami te które pasują czyli:
Czarny (zapłon)
Brązowo/Zielony (Ciśnienie oleju)
Do instalacji musimy dołożyć stały plus kabel koloru czerwonego po bezpieczniku do ecu w benzyniakach oznaczony w skrzynce bezpieczników jako pierwszy bezpiecznik(3A)
Do pełnego odpalenia brakuje nam kabla Czarno/Zielonego który odpowiada za pompę paliwa bezpiecznik o oznaczeniu 20 (20A) ja mam go na stałe podłączonego do zapłonu
Temperatura silnika to kabel Brązowo/Biały w instalacji z wnętrza jest on przy wtyczce od czujnika do wentylatora
Dorabiamy instalkę do pompy paliwa ja mam lpg więc mam przez przekaźnik sterowany centralką
Do swapu potrzebujemy jeszcze zbiornik paliwa z pompą od benzyniaka przewody paliwowe, filtr paliwa
Jak coś źle napisałem to proszę o poprawki |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:06
|
|
|
badales błędy
nie chodzi o to zeby odpalil a o to zeby bez bledow chodzil |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:14
|
|
|
Ad@mus napisał/a: | badales błędy
nie chodzi o to zeby odpalil a o to zeby bez bledow chodzil |
jak ma nie być błędów skoro nawet przepływki nie ma |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:17
|
|
|
mhm no tak jazda na błedach jest bardzo niebezpieczna... bo np blad egr jest mega wazny... |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 21:34
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | jak ma nie być błędów skoro nawet przepływki nie ma |
dlatego pytam... u mnie z gaszem 2 dni bledy sie kasowalo i uzupelnialo wiazke, wkoncu sie udalo i bylo duzo lepiej niz zaraz po odpale |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
|
kaktus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 22 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 24 Gru 2012, 13:29
|
|
|
Auto dawno sprzedane już nie wiem co z nim teraz czas na inną fieste |
|
|
|
|
|