Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: swap, zetec

[MK3] Swap z 1.8D na 2.0 ZETEC
Autor Wiadomość
lukas3482 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chełm
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:00   [MK3] Swap z 1.8D na 2.0 ZETEC

Po założeniu silnika i całego osprzętu i próbie podłączenia instalki silnik do instalki wnętrza okazało się że kable są całkiem innego koloru więc nie mam pojęcia jak to podłączyć według tej stronyhttp://www.fiestagu...conversion.html
wystarczy podłączyć dwa kable czarny jako zapłon a czerwony stały plus po bezpieczniku ale po tym auto nie odpala
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2012, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:07   

Ale 1.8D ma tylko 4 kable pod maske do obslugi silnika + 5 pin to masa...
Tak zredagowales posta ze ni cholery nie wiem czy chcesz pomocy czy chcesz sie podzielic spostrzezeniami odnosnie swapa z diesla na bezyne...
_________________

 
 
 
Biegan 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:13   

ej przy swampie 1.3 na 2.0 lub 1.8 na co zmienić przednią oś ? bo ori nie bedzie dobra chyba ?
_________________
czarny mat a silnik 1.3KAT xD
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Kwi 2012, 23:16   

Biegan, jeżeli chodzi o półosie i przeguby, to ponoć dają rade :)
 
 
Biegan 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 53
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Kwi 2012, 00:33   

Parzych napisał/a:
A jak stanę nogami na szynach i rękami złapię za trakcję to pojadę jak tramwaj

no i... powiedział co wiedział
_________________
czarny mat a silnik 1.3KAT xD
 
 
lukas3482 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chełm
Wysłany: 19 Kwi 2012, 07:45   

Fordon napisał/a:
Ale 1.8D ma tylko 4 kable pod maske do obslugi silnika + 5 pin to masa...
Tak zredagowales posta ze ni cholery nie wiem czy chcesz pomocy czy chcesz sie podzielic spostrzezeniami odnosnie swapa z diesla na bezyne...

Chodzi mi jak podłączyć wiązke kabiny diesla do wiązki zetaca są inne kolory a diesel ma nawet 6 kabli i czy później będzie to chodzić bo powinno
 
 
 
lukas3482 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chełm
Wysłany: 19 Kwi 2012, 18:53   

Sprawa rozwiązana wystarczyło dołożyć dwa kable czyli swap z 1.8d na 2.0 zetec udany
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Kwi 2012, 01:35   

lukas3482, to daj jakis tutorial (opis), co i jak... bedzie dla potomnych... przeczyszcze temat i zostawie dla innych... :yes:
_________________

 
 
 
lukas3482 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chełm
Wysłany: 20 Kwi 2012, 23:43   

Do swapu z 1.8d na 2.0 zetec musimy dołożyć dwa kable, brakuje 1 bezpiecznika który odpowiada za stały plus do kompa(3A) który jest niezbędny do pracy silnika i bezpiecznik 20 według tłumaczenia jest to pompa(20A) wystarczy podpiąć nowe bezpieczniki, można jeździć bez ale jest to nie wskazane, zapłon czyli czarny kabel jak i ciśnienie oleju zgadzają się w obu instalkach, kabel do temperatury znajduje się w instalacji od diesla przy czujniku do wentylatora. Cały swap nie różni się częścią mechaniczną(skrzynie biegów elementy silnika itp) od np swapu z 1.3 na zeteca. Jak ktoś chce to dam szczegółowe zdjęcia
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Kwi 2012, 01:01   

Daj caly opis z fotami, ja poczyszcze temat i bedzie ladny opis :)
_________________

 
 
 
lukas3482 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 63
Skąd: Chełm
Wysłany: 25 Kwi 2012, 21:36   

Swap 1.8d na 2.0
->
Lista rzeczy do kupna:
Silnik z głowicą, kolektor ssący i wydechowy najlepiej z mondeo, poduszki od Fiestowego zeteca, miska olejowa z Fiesty lub Escorta, pompa wody, pompa oleju, chłodnica z przewodami, ecu z całą instalką z komory silnika od Fiestowego zeteca skrzynia biegów i półosie pasują od każdego silnika więc zostają.Wszystko aby mieć taki zestaw:

Przed założeniem silnika robimy gwinty w prawej podłużnicy na przednią poduszkę zeteca, po czym możemy wkładać silnik przy kolektorze ssącym plastikowym z mondeo podcinamy króćce z nagrzewnicy (muszą być odpowiedniej długości)
Gdy już mamy założony silnik możemy zacząć bawić się w instalacji elektrycznej.
W wiązce silnika mamy 11 kabli a w wnętrza 5 z czego dwa będą nam potrzebne.

Łączymy kolorami te które pasują czyli:
Czarny (zapłon)
Brązowo/Zielony (Ciśnienie oleju)
Do instalacji musimy dołożyć stały plus kabel koloru czerwonego po bezpieczniku do ecu w benzyniakach oznaczony w skrzynce bezpieczników jako pierwszy bezpiecznik(3A)
Do pełnego odpalenia brakuje nam kabla Czarno/Zielonego który odpowiada za pompę paliwa bezpiecznik o oznaczeniu 20 (20A) ja mam go na stałe podłączonego do zapłonu

Temperatura silnika to kabel Brązowo/Biały w instalacji z wnętrza jest on przy wtyczce od czujnika do wentylatora
Dorabiamy instalkę do pompy paliwa ja mam lpg więc mam przez przekaźnik sterowany centralką
Do swapu potrzebujemy jeszcze zbiornik paliwa z pompą od benzyniaka przewody paliwowe, filtr paliwa
Jak coś źle napisałem to proszę o poprawki
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:06   

badales błędy
nie chodzi o to zeby odpalil a o to zeby bez bledow chodzil
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:14   

Ad@mus napisał/a:
badales błędy
nie chodzi o to zeby odpalil a o to zeby bez bledow chodzil

jak ma nie być błędów skoro nawet przepływki nie ma :rotfl:
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:17   

mhm no tak jazda na błedach jest bardzo niebezpieczna... bo np blad egr jest mega wazny...
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Kwi 2012, 22:18   

nie chodzi o to zeby odpalił tylko wyglądał hahahah
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 29 Kwi 2012, 21:34   

Stunt_Man napisał/a:
jak ma nie być błędów skoro nawet przepływki nie ma :rotfl:

dlatego pytam... u mnie z gaszem 2 dni bledy sie kasowalo i uzupelnialo wiazke, wkoncu sie udalo i bylo duzo lepiej niz zaraz po odpale
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 16 Gru 2012, 19:34   

Odgrzewam i jak sie sprawuje silniczek ?? Jakieś inne błędy były ??
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
kaktus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 22
Skąd: Chełm
Wysłany: 24 Gru 2012, 13:29   

Auto dawno sprzedane już nie wiem co z nim teraz czas na inną fieste
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.