[MK3] Podłączenie wymiennika ciepła / chłodnicy oleju |
Autor |
Wiadomość |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 21:34 [MK3] Podłączenie wymiennika ciepła / chłodnicy oleju
|
|
|
Witam, mam wymiennik ciepła z fiesty rst. Czy może mi ktos dokładnie powiedzieć jak go podłączyc pod układ chłodzenia? Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego schematu układu chłodzenia z uwzględnioną podkładką pod filtr do chłodzenia oleju. Sam wydedukowałem, ze najwydajniej by było podłączyć wymiennik ciepła zaraz po wyjściu cieczy z nagrzewnicy, bo tam ma ona chyba najniższą temperaturę.
Podsyłam taki schemat, jak możecie to zaznaczcie na nim jak to powinno wyglądać, oraz w którą stronę porusza się ciecz po tym układzie.
![](http://img221.imageshack.us/img221/1061/ukladgsie.jpg) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Kwi 2012, 21:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
trzeci
Prezes
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://images64.fotosik.pl/1164/6069b6e4e02ddad6med.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12 Kwi 2012, 21:52
|
|
|
Może ten schemat coś Ci podpowie:
Układ chłodzenia w CVH
![](http://images42.fotosik.pl/283/3f64b9c770539b7fm.jpg) |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img411.imageshack.us/img411/378/avatarvh.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 18:51
|
|
|
Zasadniczo to co przesłał Arturo wyjaśnia temat.
JA dodam , że podłącz węże do wymiennika, tak żeby na dole było wejście cieczy, a na górze wyjście, dokręcając go tak aby oba króćce były skierowane pod niewielkim kątem w dół.
ps: też bym go dał za nagrzewnicą, bo gorąca woda z głowicy miałaby szanse sie schłodzić choć odrobinę |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 19:09
|
|
|
A z którego węża z nagrzewnicy ciecz wychodzi? Z dolnego, czy górnego? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img411.imageshack.us/img411/378/avatarvh.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 19:12
|
|
|
WYCHODZI górnym. Przynajmniej powinna. |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuba87
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 13 Kwi 2012, 21:31
|
|
|
w niegrzebanej xr powinna z nagrzewnicy wychodzić górnym |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 14 Kwi 2012, 07:02
|
|
|
wychodzi tym który nie idzie do termostatu |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14 Kwi 2012, 12:24
|
|
|
no okej. podłącze wszystko i w poniedziałek zobaczymy jak to się sprawdza w warunkach bojowych |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img411.imageshack.us/img411/378/avatarvh.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Kwi 2012, 15:39
|
|
|
masz zegar temperatury oleju ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14 Kwi 2012, 21:18
|
|
|
Właśnie nie mam, ale tak sie zastanawiam, czy jeszcze przed założeniem sobie nie ogarnąć, zeby mieć porównanie jak to się spisuje. Na razie to wiedziałem, ze olej się grzeje na słuch jak zaczął klepać to musiałem odpuszczać i zrobić kilka lajtowych okrążeń, po czym wszystko wracało do normy. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 15 Kwi 2012, 08:34
|
|
|
jaki olej? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Kwi 2012, 18:54
|
|
|
Tedex full syntetyk, ale klepie tylko po ostrym katowaniu, jak go kręcę pod odcinke, co jakiś czas bo jak wrzucam trójkę, to już jest spokój i mogę jeździć do upadłego. Także wydaje mi się, że olej jest w miarę dobry. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuba87
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 15 Kwi 2012, 21:02
|
|
|
to napewno ma za gorąco
mi ciśnienie na bardzo nagrzanym silniku na wolnych spada niemal do zera ale nie klepie
a moj lata na Commie 10w40 |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Kwi 2012, 22:37
|
|
|
no i złamałem rurkę od nagrzewnicy przy rozłączaniu węża, także jeszcze się troche z tym zejdzie |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
![](http://img411.imageshack.us/img411/378/avatarvh.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 17:44
|
|
|
praktycznie KAŻDY olej po przepałowaniu w warunkach bez chłodnicy jest do wymiany.
Nie będę tutaj rozpoczynał kolejnej ciekawej jak "nad Niemnem" dyskusji o wyższości tego czy tamtego oleju, bo z autopsji wiem, że po lepszym pałowaniu trzeba wymienić każdy
(osiąga on temperaturę w okolicach 160 stopni i jest po zabawie)
Co do Twojego Wymiennika (to nie jest chłodnica) to przenosisz po prostu obciążenie termiczne z oleju na płyn chłodniczy.
Pomaga, ale to takie trochę wpieprzanie dwóch paczek Nicorette po 15 zł dziennie zamiast palenia jednej paczki papierosów.
Kup chłodnicę oleju powietrzną i zestaw do jej podłączenia - będziesz bardziej zadowolony. (Do tego zegar temperatury i ciśnienia oleju) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuba87
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:00
|
|
|
a ja kupiłem takie oto podstawki pod filtr oleju
niebieska dedykowana do CVH, a czarna pochodzi z Lancii 2.4 tds
ktora będzie lepsza?
w niebieskiej olej jest chłodony "bocznikowo" czyli nie jest chłodzony cały przepływający
a w tej z lanczii chłodzony jest cały olej trzeba węzami poprowadzić do chłodnicy:
![](http://img718.imageshack.us/img718/9169/dsc00238p.th.jpg) |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Fordon
![](http://img442.imageshack.us/img442/5490/81b6afa54e679282b48c54f.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:26
|
|
|
kuba87, to niebieskie badziewie to chinol do montowania czujnika cisnienia i temp oleju, gdzie nie masz termostatu... To z Lanci ma wbudowany termostat i wyjscia na chlodnice oliwy... wiecej chyba nie musze dopisywac ?? |
_________________
![](images/signatures/61593020143f1f1dc8c724.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuba87
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:32
|
|
|
Fordon, nie ale żadna się nie zmarnuje
jakie węże do tego dać?
mogą być węże zbrojone? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Fordon
![](http://img442.imageshack.us/img442/5490/81b6afa54e679282b48c54f.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:41
|
|
|
Hydraulika silowa, Volcan, lub na fabrycznej przy Exmocie jest maly zaklad ktory ogarnia temat w dobrej cenie... Zakucia + weze i robota wyjdzie ci kolo 300zl do tego chlodnica oleju 300, podstawke masz... no i obowiazkowo teflon + podkladki miedzane jesli mocowanie masz na sruby "Banjo"... |
_________________
![](images/signatures/61593020143f1f1dc8c724.gif) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18 Kwi 2012, 00:17
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | praktycznie KAŻDY olej po przepałowaniu w warunkach bez chłodnicy jest do wymiany.
Nie będę tutaj rozpoczynał kolejnej ciekawej jak "nad Niemnem" dyskusji o wyższości tego czy tamtego oleju, bo z autopsji wiem, że po lepszym pałowaniu trzeba wymienić każdy
(osiąga on temperaturę w okolicach 160 stopni i jest po zabawie)
Co do Twojego Wymiennika (to nie jest chłodnica) to przenosisz po prostu obciążenie termiczne z oleju na płyn chłodniczy.
Pomaga, ale to takie trochę wpieprzanie dwóch paczek Nicorette po 15 zł dziennie zamiast palenia jednej paczki papierosów.
Kup chłodnicę oleju powietrzną i zestaw do jej podłączenia - będziesz bardziej zadowolony. (Do tego zegar temperatury i ciśnienia oleju) |
Chyba masz racje z tą wymianą oleju po przepałowaniu, bo za wiele ten wymiennik ciepła mi nie pomógł. Właściwie, to efekt jest taki sam jak był zanim go założyłem. Temperatura płynu trzyma się cały czas trochę poniżej połowy skali, a silnik po ostrym daniu w palnik jak klepał, tak klepie. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|