Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Podłączenie wymiennika ciepła / chłodnicy oleju
Autor Wiadomość
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2012, 21:34   [MK3] Podłączenie wymiennika ciepła / chłodnicy oleju

Witam, mam wymiennik ciepła z fiesty rst. Czy może mi ktos dokładnie powiedzieć jak go podłączyc pod układ chłodzenia? Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego schematu układu chłodzenia z uwzględnioną podkładką pod filtr do chłodzenia oleju. Sam wydedukowałem, ze najwydajniej by było podłączyć wymiennik ciepła zaraz po wyjściu cieczy z nagrzewnicy, bo tam ma ona chyba najniższą temperaturę.

Podsyłam taki schemat, jak możecie to zaznaczcie na nim jak to powinno wyglądać, oraz w którą stronę porusza się ciecz po tym układzie.

Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Kwi 2012, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Kwi 2012, 21:52   

Może ten schemat coś Ci podpowie:

Układ chłodzenia w CVH
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Kwi 2012, 18:51   

Zasadniczo to co przesłał Arturo wyjaśnia temat.

JA dodam , że podłącz węże do wymiennika, tak żeby na dole było wejście cieczy, a na górze wyjście, dokręcając go tak aby oba króćce były skierowane pod niewielkim kątem w dół.

ps: też bym go dał za nagrzewnicą, bo gorąca woda z głowicy miałaby szanse sie schłodzić choć odrobinę :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2012, 19:09   

A z którego węża z nagrzewnicy ciecz wychodzi? Z dolnego, czy górnego?
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 13 Kwi 2012, 19:12   

WYCHODZI górnym. Przynajmniej powinna.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 13 Kwi 2012, 21:31   

w niegrzebanej xr powinna z nagrzewnicy wychodzić górnym
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Kwi 2012, 07:02   

wychodzi tym który nie idzie do termostatu :-P
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2012, 12:24   

no okej. podłącze wszystko i w poniedziałek zobaczymy jak to się sprawdza w warunkach bojowych <8>
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Kwi 2012, 15:39   

masz zegar temperatury oleju ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 14 Kwi 2012, 21:18   

Właśnie nie mam, ale tak sie zastanawiam, czy jeszcze przed założeniem sobie nie ogarnąć, zeby mieć porównanie jak to się spisuje. Na razie to wiedziałem, ze olej się grzeje na słuch jak zaczął klepać to musiałem odpuszczać i zrobić kilka lajtowych okrążeń, po czym wszystko wracało do normy.
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Kwi 2012, 08:34   

jaki olej?
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 15 Kwi 2012, 18:54   

Tedex full syntetyk, ale klepie tylko po ostrym katowaniu, jak go kręcę pod odcinke, co jakiś czas bo jak wrzucam trójkę, to już jest spokój i mogę jeździć do upadłego. Także wydaje mi się, że olej jest w miarę dobry.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 15 Kwi 2012, 21:02   

to napewno ma za gorąco :-P
mi ciśnienie na bardzo nagrzanym silniku na wolnych spada niemal do zera ale nie klepie
a moj lata na Commie 10w40
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 15 Kwi 2012, 22:37   

no i złamałem rurkę od nagrzewnicy przy rozłączaniu węża, także jeszcze się troche z tym zejdzie ;/
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 16 Kwi 2012, 17:44   

praktycznie KAŻDY olej po przepałowaniu w warunkach bez chłodnicy jest do wymiany.

Nie będę tutaj rozpoczynał kolejnej ciekawej jak "nad Niemnem" dyskusji o wyższości tego czy tamtego oleju, bo z autopsji wiem, że po lepszym pałowaniu trzeba wymienić każdy :)
(osiąga on temperaturę w okolicach 160 stopni i jest po zabawie)

Co do Twojego Wymiennika (to nie jest chłodnica) to przenosisz po prostu obciążenie termiczne z oleju na płyn chłodniczy.
Pomaga, ale to takie trochę wpieprzanie dwóch paczek Nicorette po 15 zł dziennie zamiast palenia jednej paczki papierosów.

Kup chłodnicę oleju powietrzną i zestaw do jej podłączenia - będziesz bardziej zadowolony. (Do tego zegar temperatury i ciśnienia oleju)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:00   

a ja kupiłem takie oto podstawki pod filtr oleju
niebieska dedykowana do CVH, a czarna pochodzi z Lancii 2.4 tds
ktora będzie lepsza?
w niebieskiej olej jest chłodony "bocznikowo" czyli nie jest chłodzony cały przepływający
a w tej z lanczii chłodzony jest cały olej trzeba węzami poprowadzić do chłodnicy:


_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:26   

kuba87, to niebieskie badziewie to chinol do montowania czujnika cisnienia i temp oleju, gdzie nie masz termostatu... To z Lanci ma wbudowany termostat i wyjscia na chlodnice oliwy... wiecej chyba nie musze dopisywac ?? :)
_________________

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:32   

Fordon, nie ale żadna się nie zmarnuje :)
jakie węże do tego dać?
mogą być węże zbrojone?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 16 Kwi 2012, 21:41   

Hydraulika silowa, Volcan, lub na fabrycznej przy Exmocie jest maly zaklad ktory ogarnia temat w dobrej cenie... Zakucia + weze i robota wyjdzie ci kolo 300zl do tego chlodnica oleju 300, podstawke masz... no i obowiazkowo teflon + podkladki miedzane jesli mocowanie masz na sruby "Banjo"...
_________________

 
 
 
konxx91 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 18 Kwi 2012, 00:17   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
praktycznie KAŻDY olej po przepałowaniu w warunkach bez chłodnicy jest do wymiany.

Nie będę tutaj rozpoczynał kolejnej ciekawej jak "nad Niemnem" dyskusji o wyższości tego czy tamtego oleju, bo z autopsji wiem, że po lepszym pałowaniu trzeba wymienić każdy :)
(osiąga on temperaturę w okolicach 160 stopni i jest po zabawie)

Co do Twojego Wymiennika (to nie jest chłodnica) to przenosisz po prostu obciążenie termiczne z oleju na płyn chłodniczy.
Pomaga, ale to takie trochę wpieprzanie dwóch paczek Nicorette po 15 zł dziennie zamiast palenia jednej paczki papierosów.

Kup chłodnicę oleju powietrzną i zestaw do jej podłączenia - będziesz bardziej zadowolony. (Do tego zegar temperatury i ciśnienia oleju)


Chyba masz racje z tą wymianą oleju po przepałowaniu, bo za wiele ten wymiennik ciepła mi nie pomógł. Właściwie, to efekt jest taki sam jak był zanim go założyłem. Temperatura płynu trzyma się cały czas trochę poniżej połowy skali, a silnik po ostrym daniu w palnik jak klepał, tak klepie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.