Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Włączanie radia przez zapłon
Autor Wiadomość
stosik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: BB
Wysłany: 24 Mar 2012, 10:45   [MK3] Włączanie radia przez zapłon

Jak w temacie. Można tak zrobić że jak włączę zapłon to przy okazji uruchamia się radio, a jak wyłączę to radio też gaśnie? Oczywiście przy tym wszystkim ręczne włączanie żeby też działało.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Mar 2012, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 41
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Mar 2012, 12:44   

Można. Ale jak podłączyć, to niech się spece od elektryki wypowiedzą. W matizie tak mam, że nie tyle po zgaszeniu auta, co po wyjęciu kluczyka radio się wyłącza i odcinane jest zasilanie gniazda zapalniczki. O ile radio włączyć można manualnie, to z zapalniczką już się nie da zrobić nic, jeśli kluczyk nie jest w stacyjce. Oczywiście to "odcięcie" można obejść w bardzo prosty sposób - wystarczy odpowiednio delikatnie i powoli wyjąć kluczyk ze stacyjki i się nie wyłączą. Mnie osobiście to rozwiązanie wnerwia, bo nieraz czekam na postoju, słucham radia, po czym odpalam auto i ... zaczynam od ponownego ustawiania głośności w radiu, bo się wyłączyło przy odpalaniu i włączyło od nowa. No ale co kto lubi.
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Mar 2012, 14:00   

stosik zasilanie radia powinno być na I pozycji kluczyka przyjmując, że 0 to tylko włożony kluczyk a II to zapłon.
 
 
 
stosik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: BB
Wysłany: 24 Mar 2012, 18:21   

To mi nic nie mówi. Normalnie bez kluczyka mogę włączyć radio bez problemu. Chciałbym zrobić tak, żeby po odpaleniu automatycznie włączało się radio tak, żebym nie musiał tego robić ręcznie (jak robię teraz).
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Mar 2012, 18:42   

stosik napisał/a:
Można tak zrobić że jak włączę zapłon to przy okazji uruchamia się radio, a jak wyłączę to radio też gaśnie?
Można, tak jest prawidłowo, jak Rebel pisze na I pozycji stacyjki (jeszcze przed zapłonem)
stosik napisał/a:
Oczywiście przy tym wszystkim ręczne włączanie żeby też działało.
Da radę, podstawowo, jest że bez kluczyka nie włączysz, ale dodatkowy pstryczek i da radę,,, zajrzyj za radio jakie masz kable na wiązce, i jak teraz podłączone,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stosik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: BB
Wysłany: 18 Kwi 2012, 12:26   

Trochę odkopie temat. Gdybym zrobił zdjęcie wiązki za radiem i wrzucił na forum to znajdzie się tu ktoś kto mi wytłumaczy co i jak?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Kwi 2012, 12:58   

Możesz spróbować :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stosik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: BB
Wysłany: 20 Kwi 2012, 10:56   

Zrobiłem zdjęcie, może ktoś coś na nim dojrzy:

KLIK
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2012, 11:10   

Na zdjęciu przy radiu są 2 przewody, jeden czerwony drugi zółty,,, oba są zasilające ale na jednym zasilanie jest zawsze (to jest przewód od podtrzymania pamięci w radiu) na drugiem napięcie jest tylko na zapłonie (właściwy przewód zasilający),,, prawdopodobnie masz te przewody złączone razem i w instalacje auta wpięte w podtrzymanie,,, rozplącz trochę te przewody, fioletowe, białe, zielone, szare - 8 sztuk w kostce z jednej strony to przewody od głośników,,, opisz jak są podłączone pozostałe, w aucie mas jeszcze jakieś złącze czy tylko ta kostkę wpięta w radio.

Po przełączeniu na automat, radio będzie się wyłączać po zgaszeniu silnika i nie da się go włączyć bez kluczyka w stacyjce (chyba ze pstryczek osobny dorobić), druga sprawa to nie wszystkie radia startują po podaniu zasilania, niektóre trzeba ręcznie i tak włączyć.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stosik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: BB
Wysłany: 20 Kwi 2012, 11:23   

no masz rację, czerwony i żółty są złączone razem. mój ojciec co się trochę zna na elektryce mówi, że drugiego przewodu zasilającego nie ma... mam tylko tą kostkę
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2012, 11:47   

No to jak nic nie ma, to trzeba kawałek przewodu od stacyjki do kostki pociągnąć,,, dobrze po drodze bezpiecznik w obudowie dać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
stosik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: BB
Wysłany: 20 Kwi 2012, 12:46   

A przy stacyjce jest kilka punktów do podłączenia czy tylko jeden? I do kostki w miejsce czerwonego czy żółtego?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2012, 13:40   

Stacyjka ma kila wyjść:

- zasilanie - tam jest napięcie zawsze
- zasilanie bez kluczyka - tam jest napięcie jak stacyjka jest na 0, znika po przekręceniu na inna pozycję
- zasilanie bez zapłonu - tam jest napięcie jak stacyjka jest na I (tu się właśnie podłącza radio)
- zapłon - tam jest napięcie jak stacyjka jest na II (włączony zapłon, świecą się kontrolki, jak jedziesz autem to stacyjka jest w tej pozycji)
- rozrusznik - to chwilowa III pozycja stacyjki, uruchamia rozrusznik, często wtedy znika napięcie z pozycji I, po puszczeniu kluczyka wraca na pozycje II (i wtedy wraca tez napięcie na pozycję I i często puki nie cofniesz kluczyka na 0 to na III się drugi raz nie da)

Jak zdejmiesz dolną osłonę kolumny kierowniczej to tam są kable, miernikiem lub kontrolką szybko znajdziesz ten co potrzeba, nigdy nie pamiętam czy zółty czy czerwony ma na stałe napięcie,,, przy radiu jak są razem złączone to jaki kolor przewód ma dalej,,, TEORETYCZNIE przyjmijmy ze czerwony, to na 99% przy stacyjce będzie zółty i wtedy zółty do żółtego - ale to teoria, jak poznać który to zasilanie a który to pamięć,,, jak radio będzie grać i odłączysz jeden, np. zółty i się wyłączy a jak podłączysz z powrotem to się włączy (lub trzeba będzie włączyć) ale nie skasują się ustawienia radia to ten trzeba na stacyjkę przenieść,,,

Musisz sprawdzić bo opis dostępny tutaj: http://www.bmw-klub-lodz....hp?topic=6933.0 jest sprzeczny np. z tym foto: http://static.frazpc.pl/b...42037176973.jpg (ja bym się składał ku opisowi, gdyż czerwone kable to zazwyczaj te na których jest zawsze napięcie np. czy akumulatorze, rozruszniku, alternatorze)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 41
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Kwi 2012, 23:38   

JoeMix napisał/a:
Po przełączeniu na automat, radio będzie się wyłączać po zgaszeniu silnika i nie da się go włączyć bez kluczyka w stacyjce (chyba ze pstryczek osobny dorobić)


To ja się podczepię, bo teraz to zgłupiałam... U mnie działa to tak (nie mam żadnych widocznych dodatkowych włączników):
- wkładam kluczyk, przekręcam, radio samo startuje w momencie zapłonu (znaczy kluczyk na II chyba, auto jeszcze nie jest odpalone), wtedy też podany zostaje prąd do zapalniczki
- gaszę silnik, kluczyk w stacyjce na zero, radio gra, zapalniczka ma prąd
- wyjmuję kluczyk ze stacyjki - radio się wyłącza, zapalniczka zostaje odcięta od prądu, z tym, że radio można spokojnie włącznikiem włączyć ponownie nawet, jak kluczyka w stacyjce nie ma, natomiast zapalniczka jest "martwa"
- oczywiście musi być do tego jakieś "ale" - mianowicie, jeśli się odpowiednio powoli i delikatnie wyjmie kluczyk, radio się nie wyłączy, zapalniczka będzie mieć prąd...
- drugie "ale" jest takie, że jeżeli włączę radio na zgaszonym silniku, to w momencie odpalania samochodu radio się na moment wyłączy, zapalniczka zostaje odcięta od prądu i obie dostają go dopiero jak już silnik pracuje.
I teraz pytanie, co tam jest namieszane? Czeka mnie prucie całej wiązki w aucie, więc i to bym naprostowała, bo mnie drażni takie podłączenie (przerobić chcę na standardowe włączanie/wyłączanie z przycisku, niezlaeżne od pracy silnika), tylko gdzie szukać, bo widzę z tego, co piszesz, że to coś u mnie nie działa, jak typowy automat. No i pytanie, czy to jakiś patent w podłączeniu czy bardziej zwarcie (które w samochodzie gdzieś i tak siedzi)... Problem tylko w tym, że auto u mnie jest od pół roku, ale w rodzinie od 99 roku, kontakt stały z nim mam od co najmniej 6-7 lat i nie pamiętam, żeby to inaczej tam działało (nie wiem, jak było fabrycznie przed wypadkiem...).
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2012, 10:18   

Wszystko bardzo zależy od,,, radia,,, są takie które to sterowane napięcie z kluczyka używają tylko do sterowania, czyli włączają się same i wyłączają,,, a jak bez kluczyka się naciśnie power to radio tez się włączy, pomimo iż na jednym przewodów nie będzie napięcia,,, ale większość odbiorników będzie martwa wtedy,,, II pozycja stacyjki to zapłon - świecą się kontrolki, włączony jest komputer silnika i alternator,,, radio i zapalniczka powinno się włączyć już na I pozycji, kiedy osprzęt silnika jeszcze nie jest włączony., na II pozycji silnik pracuje, jak cofniesz na I to silnik gaśnie a radio powinno grac, w niektórych autach na I pozycji można wyjąć kluczyk ze stacyjki, wtedy nie zadziała blokada kierownicy, spotkałem się z tym kilka razy ale nie wiem czy to fabryka czy późniejsza modyfikacja. Radio się na chwile wyłącza, tak jak pewnie większość osprzętu w aucie w chwili kiedy pracuje rozrusznik, sprawdź, pewnie światła i dmuchawa tez na chwile się wyłączają,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Kwi 2012, 16:08   

Magda M. napisał/a:
I teraz pytanie, co tam jest namieszane

Nic - to jest prawidłowa reakcja - Joe dobrze gada :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Magda M. 




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Magda
Wiek: 41
Dołączyła: 20 Lut 2010
Posty: 1353
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Kwi 2012, 18:04   

JoeMix napisał/a:
Wszystko bardzo zależy od,,, radia,,,


Stary kaseciak Blaupunkta seryjnie w matizie zamontowane prawdopodobnie (w każdym razie już z nim z salonu wyjechał). Jak jest podłączone to pojęcia nie mam, ale da się je włączyć bez kluczyka w stacyjce Powerem.

JoeMix napisał/a:
II pozycja stacyjki to zapłon - świecą się kontrolki, włączony jest komputer silnika i alternator,,, radio i zapalniczka powinno się włączyć już na I pozycji, kiedy osprzęt silnika jeszcze nie jest włączony., na II pozycji silnik pracuje, jak cofniesz na I to silnik gaśnie a radio powinno grac


Startują dopiero na II, wyłączają się dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

JoeMix napisał/a:
sprawdź, pewnie światła i dmuchawa tez na chwile się wyłączają,,,


Nie, tylko radio i zapalniczka właśnie.
_________________
Bo Żółw to Wanna, a Wanna to Żółw. :)

K.I.T.T. [']
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=49816

My car, my choice, my pride - Siekierap! :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Kwi 2012, 19:20   

słowo klucz - blaupunkt. Facet co mi montował radio w fieście mówil, że wszystkie blaupunkty tak sie włączają i że mój sony tak nigdy nie będzie umiał :P
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 21 Kwi 2012, 20:14   

Kurde, mi też w ASO tak podłączyli Blaupunkta, że grał bez kluczyka (lub włączał i wyłączał się zapłonem), teraz Alpine tak nie chce... :sad:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Kwi 2012, 20:57   

Bo jak pisałem, to od radia zależy a nie od podłączenia (znaczy po części też, ale standardowego radia nie da się tak podłączyć, trzeba osobny pstryczek)

Potrzebny jest przełącznik typu ON-ON czyli taki który zawsze jest włączony, 3 piny ma 1-2-3 w pozycji ON łączy 1-2 a w pozycji ON łączy 2-3

W radiu odłączamy przewód zasilający (nie memory tylko ten co pojawia się zasilanie po stacyjce) i przewód z radia do pinu 2. Wolny przewód z instalacji który nam został dołączamy do pinu 1 a do piny 3 podłączamy drugi przewód zasilający.

W jednej pozycji przełącznika mamy automat sterowany ze stacyjki, po pstryknięciu da się radio włączyć bez stacyjki. Tylko sobie akumulatorów nie zakatujcie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.