Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk5, pompa wspomagania, uklad kierowniczy, wspomaganie kierownicy

[MK5] Hałas po skręceniu kierownicy
Autor Wiadomość
zebro78 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 108
Skąd: Grodziec
Wysłany: 11 Maj 2012, 10:49   [MK5] Hałas po skręceniu kierownicy

Witam.

Coś chyba zaczyna się sypać hurtowo.

Wczoraj wracając z roboty zaczęły mi się dziwne dźwięki wydobywać . Po zapaleniu auta i skręceniu od razu w lewo słychać dziwny dźwięk chrobotania- jak by ktoś przejechał wkrętakiem po grzebieniu. Dziwne bo dźwięk jest tylko jednorazowy - tylko przy pierwszym skręcie w lewo po odpaleniu samochodu. Każde następne skręty w czasie jazdy już bezobjawowo - głośniej tylko chodzi silnik też od wczoraj - tak jak by coś obcierało z prawej strony cały czas ( ale wg mnie ten dźwięk dochodzi z okolic paska osprzętu lub z obudowy rozrządu - przynajmniej tak to było słychać po otwarciu maski).
Jenak wystarczy zgasić auto i odpalić ponownie - skręcając znów słychać dźwięk chrobotania. Dodatkowy objaw - szybko przyśpieszając na 2 biegu czuć lekkie drganie kierownicy.
Zajrzałem pod auto. Trochę smaru jest na wewnętrznym przegubie wywalone - popuściła chyba duża opaska ( bo przy niej smar) - guma jest cała ( choć widać , że już do wymiany bo zaczyna pękać) .
Gumy będę musiał wszystkie na bank wymienić bo już widać efekty zużycia - auto właśnie będzie mieć 200 tys i pewnie od nowości.
Ale czy po objawach można już stwierdzić , że mam się szykować do wymiany przegubu ewentualnie półosi?
Druga rzecz skoro auto zaczęło głośniej chodzić na a dźwięk wydobywa się albo z paska osprzętu albo rozrządu to jak stwierdzić co tam głośniej chodzi - jakaś rolka czy pasek). Pasek osprzętu silnika nie wiem czy był kiedyś wymieniany. Rozrząd ma niecałe 50 tys.

Wiem , że dowiem się jak rozbierzemy gumy co i jak. Ale pytam teraz bo potrzebne mi auto na weekend i obawiam się czy czegoś nie zajadę przez te 3 dni.



PS. Pojeździłem trochę teraz i po powrocie stwierdzam:
- po odpaleniu i pierwszym skręcie w lewo cały zawsze 1 raz słychać dziwne chrobotanie - w czasie jazdy już tego nie ma
- smaru wywalonego nie ma więcej niż wczoraj więc raczej szybko go nie wywala
- cały czas słychać jakieś głośniejsze tarcie w czasie jazdy samochodu na biegu - gdy wyrzucę na luz hałas się traci
- dodatkowo silnik chodzi głośniej - chyba przyczyną jest któraś rolka osprzętu silnika. Może rolka napinacza albo koło pompy wspomagania bo jest tam jakiś minimalny wyciek. Widać krople - płynu ani oleju nie ubywa więc chyba dopiero zaczyna coś puszczać. Nie umiem jednak stwierdzić co hałasuje. Jak ściągnę pasek to jest możliwość sprawdzenia?
_________________
Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa :)
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Maj 2012, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Maj 2012, 17:19   

Ile masz oleju we wspomaganiu? Pasek od wspomagania jest naciągnięty? Jest tam rolka napinająca? Jeżeli tak to może jej łożysko się zużyło.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
zebro78 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 108
Skąd: Grodziec
Wysłany: 11 Maj 2012, 18:04   

Marcinowaty napisał/a:
Ile masz oleju we wspomaganiu? Pasek od wspomagania jest naciągnięty? Jest tam rolka napinająca? Jeżeli tak to może jej łożysko się zużyło.


Płynu do wspomagania jest prawie na max - ubyło minimalnie . Jak sprawdzić czy i ewentualnie które łożysko się zużyło? Rolek tam jest kilka przy tym pasku i jak sprawdzić które hałasuje? Ściągnąć pasek i wykręcać rolki?
_________________
Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa :)
 
 
 
zebro78 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 108
Skąd: Grodziec
Wysłany: 15 Maj 2012, 12:29   

Tak informacyjnie by zakończyć temat:
- hałas z okolic paska - rolka prowadząca do wymiany
- tarcie w czasie jazdy - padnięte łożysko amortyzatora plus tuleje na wahaczach do wymiany
- przeguby ok - do wymiany poszły tylko wszystkie 4 gumy - wszystkie były już spękane - oryginalne były z logo forda więc chyba po 200 tys już przeżyły wszystko co miały

Zastanawiający tylko jest dźwięk jaki zawsze się wydobywa podczas pierwszego skrętu w lewo po odpaleniu. Czemu tylko raz w czasie jazdy - po zgaszeniu i odpaleniu znów słychać te zgrzytanie. Możliwe że to coś np z przekładnią i wspomaganiem?
_________________
Motto Żebrusia :
Dobry sex to taki , po którym nawet sąsiedzi idą na papierosa :)
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Maj 2012, 20:57   

Po ściągnięciu paska rozpędź rolke palcem. Niech luźno się obraca. Usłyszysz zużyte łożysko lub wyczujesz luz na łożysku. Wtedy masz przyczynę.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów MK5 1.25 pulsujący hałas przy mniejszych prędkościach
gallileo Mechanika 2 28 Wrz 2008, 23:11
gallileo
Brak nowych postów [MK5] Hałas dochodzacy z silnika, kontrolka ABS
oraz słaba siła hamowania tylnego, prawego koła
misio161 Mechanika 0 18 Cze 2009, 21:22
misio161
Brak nowych postów [MK5] Fiesta 1.3 płyn wspomagania kierownicy :)
jedrzejksul Mechanika ogólna 8 22 Wrz 2013, 21:45
Marcinowaty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.