|
Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 22:41 |
Jak wyciszyć Mk1? |
Autor |
Wiadomość |
Koszmar [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Kwi 2005, 19:26 Jak wyciszyć Mk1?
|
|
|
Jak najlepiej wyciszyć komorę silnika i podłogę w Mk1? Doradźcie i napiszcie najlepiej czym to zrobić i jak znacie to prosze podajcie w przybliżeniu koszt takiego wygłuszenia
Pozdrawiam Wszystkich |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Kwi 2005, 20:16
|
|
|
Sranie w banie .
Wyciszanie mk1 ne ma wiele wspólnego z wyciszaniem normalnego samochodu .
Co do wyciszania komory silnika to pomaga pospawanie wydechu ( wymiana na nowy ) , wymiana oleju , ustawienie prawidłowych luzów zaworowych oraz dporowadzenie do pożądku ukł dolotowego i dolanie oleju do skrzyni biegów .
Co do wyciszania podłogi to żeby jąwyciszać trzeba najpierw takową posiadać , a ty takowej nie posiadasz więc pytanie powinno brzmieć: " Co zrobić aby miećpodłogę w mk1 ? " .
Jak już będziesz miał podłogę to zabieżsieza przegrodę czołową która także jest w szczątkach i przy okazji za podszybie . Czemu mówięo tym przy okazji wyciszania ? Ano dlatego że przez te punkty cieknie do środka mk1 woda która idealnie zatrzymuje sie pod wszelkiej maści wyciszeniami powodując wilgoć, smród i korozję .
ps : nie łudź sie że kiedykolwiek dobrniesz do etapu zakładania wygłuszeń bądź mat głuszących . znam jedno mk1 do którego woda wlatuje w mniejszych ilościach niż wiadro na dobę podczas deszczu , a i ono nie jest gotowe przyjąć wygłuszenia .
Po prostu w youngtimerach dla ubogich nie wolno stosować wyciszeń w myśl zasady : Jak woda naleciała to musi mieć jak najłatwiejszą drogęaby wylecieć . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
qbus [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Kwi 2005, 21:55
|
|
|
niestety żółwik ma tutaj troche racji. w mojej mk1 są przecieki gdzieś przez podszybie choć wiadra na dobe to na pewno nie ma. ja dałem mate wygłuszającą na przegrode czołową i powiem że silnik słychać już tylko na bardzo wysokich obrotach.dałem też mate pod tylną kanape, niewiele to dało ale zawsze coś.ja już niestety nic nie zrobie więcej w tej sprawie bo tłumik mam jakąś podrubke za 70 zł i on po prostu jest głośny. a poza tym w tym autku właśnie nie ma być całkiem cicho. to cały jego urok.a zresztą na kija dawać jakieś maty jak i tak wszystkie plastiki się tłuką jakby jakąś padaczke miały, o tych dechach w bagażniku już nie mówie.a jak w mk1 sobie chcesz radia posłuchać to polecam słuchawki. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Kwi 2005, 22:12
|
|
|
qbus napisał/a: | w mojej mk1 są przecieki gdzieś przez podszybie choć wiadra na dobe to na pewno nie ma.. |
jest tylko że ty tego nie widzisz bo masz dziury także w podłodze przez które woda wylatuje .
qbus napisał/a: | ja dałem mate wygłuszającą na przegrode czołową i powiem że silnik słychać już tylko na bardzo wysokich obrotach.. |
psychologictuning to piękna sprawa .
qbus napisał/a: | dałem też mate pod tylną kanape, niewiele to dało ale zawsze coś.. |
nic nie dało . okrągłe nic .
qbus napisał/a: | ja już niestety nic nie zrobie więcej w tej sprawie bo tłumik mam jakąś podrubke za 70 zł i on po prostu jest głośny.. |
nie chodzi o tłumik tylko o stan silnika ( zawory wydechowe ) dlatego jest głośno .
qbus napisał/a: | .a zresztą na kija dawać jakieś maty jak i tak wszystkie plastiki się tłuką jakby jakąś padaczke miały, o tych dechach w bagażniku ... |
i tutaj pudło z tyłu tłucze sie tylna klapa bo podoga w bagażniku zgniła na spawach z botnikami i nie trzyma sztywności tylnego zamka więc klapa mocowana tylko na zaiwasach obija sieo przemieszczającą sie budę na wysokości świateł tylnych .
|
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
qbus [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Kwi 2005, 22:18
|
|
|
no żółwik masz pecha. akurat w bagażniku nic nie jest pognite.a tłuką się te dechy bo jak je kiedyś na próbe wyjebałem i jeździłem bez nich to było duuużo ciszej.a co do tłumika to akurat on głośno idzie, bo jak był kiedyś inny to zanim się rozleciał to cichutko chodziło.a jeżeli chodzi o podłoge to mokry jest tylko kawałek dywanika od strony pasażera.a mata pod kanapą dała tam coś ale niewiele, |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Kwi 2005, 00:22
|
|
|
sorry LOY ze sie wtrącam ale hm nie bardzo mozesz mowić o mk1 bo to jest zupełnie inna generacja i ma tylko troszke wspólnego z mk2 i totalnie nic wspólnego z mk3/4/5/6 . hm Podłoga hm zółw ma racje ze wydaje ci sie ze ja masz . A orzysz mowisz ze tez masz podłoge to po jakiego grzyba szukasz mk3 (samej budy) . Generalnie jeśli wydaje ci sie ze masz podłoge to weź srubokręt w dłoń i przejedz sobie do okoła podłużnic . Potem zdejmij deske i wbij go w wewnętrzne rogi podszybia i zaczniemy dyskusje . Powiem tak . jeśli w mk1 zamontujesz maty filcowe to po 2 latach zaden blacharz nie podejmie sie naprawy podłogi bo powie ze aby coś naprawić trzeba to mieć a ty podłogi mieć nie bedziesz . Sa tylko dwie możliwości posiadania dobrej podłogi 1 wymiana jej 2 i lubię chleb ze smalcem eksponatu z muzeum forda i przebicie numerów . Hm wszelkie maty bitumiczne nakładane na ciepło odbija sie podobnym echem . Ale jeśli jesteś na 100 % pewny ze masz nienaganny stan podłogi , ze jest idealnie szczelna przy podłużnicach i w rogach nadkoli i nie leci do srodka woda i masz dobre ogrzewanie to mozesz zastosować maty bitumiczne (stosowane w car audio) i w orginalnych wyciszeniach nowszych aut . Maty sa samo przylepne i podgrzewa sie je opalarka . Wszysto pięknie dopasowuje sie do orginalnych krztałtów podłogi . Ponadto stosuje sie specjalne farby na spód podłogi . nakłada sie je pędzlem i tworzy sie z nich gumowa warstwa . produkuje je naprzykład firma BOLL . pomaga tez zaklejenie folią progów (tak jest orginalnie) a wszyscy to sciągaja poco nie wiem . Dodatkowo pomaga zaklejenie folia drzwi staje sie cichsza przy wyższych prędkościach . widziałem tez raz przeszczepiona mate wygłuszeniowa ściany grodziowej z poloneza ale nie wyglądała za apetycznie . Ja osobiście w mojej mk1 unikam wszelkich wyciszeń i dlatego moja buda ma jeszcze właściwe konty i nie zmienia zbieżności po każdej nierównosci podłogi tez nie mam idealnej ale jest jeszcze co spawać i niedługo to uczynie . AAA pomaga tez wymiana uszczelek drzwiowych i założenie wyciszenia na maske silnika . A najbardziej pomaga wymiana łożysk w skrzyni biegów szczególnie 2 łozysk mechanizmu róznicowego . Hm generalnie mk1 wyciszyć sie nie da chyba ze twój stary ma wytwórnie waty , filcu . Hm taki jest urok tego auta . A tak miedzy nami poruszam sie fiesta od 4 lat zółw od 9 lat i jak zyje nie widziałem dobrej podłogi w mk1 a myśle ze 30 egzemplazy w życiu miałem okazje dotykać . wiec zacznij lepiej dbać o mechanike i bude a wyciszanie zostaw sobie na emeryture .
Pozdro |
|
|
|
|
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
|
Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
|
PUCIO |
Frakcja wielkopolska |
6 |
21 Mar 2010, 23:10 Piter |
|
Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
|
Freeman |
Nasze auta |
0 |
12 Lip 2011, 16:38 Freeman |
|
Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
|
van |
Mechanika ogólna |
1 |
25 Cze 2013, 12:00 vegetagt |
|
Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
|
Laskosz |
Mechanika ogólna |
2 |
7 Kwi 2010, 20:54 markos2101 |
|
Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
|
Piesek |
Mechanika ogólna |
39 |
13 Sty 2014, 15:24 kostek88wjcz |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|