Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] 1.6TDCi - znika prąd, gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
bercik302
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 67 Skąd: www
|
Wysłany: 19 Lut 2013, 18:27 [MK6] 1.6TDCi - znika prąd, gaśnie
|
|
|
witam
ostatnimi czasy pojawił mi się problem z moją fiesta 1.6 TDCI podczas jazdy nagle ginie prąd ! (tak jak by odłączyć akumulator) gasną zegary gaśnie silnik co z tymi idzie wspomaganie przestaje działać. Pierwszy raz zrobiło mi się gorąco gdyż stało się to w nocy (dobrze że blokada kierownicy się nie włącza) . Byłem podłączyć auto do interfejsu jednakże nie wykrywa żadnego błędu. Macie pomysł co to może być ?
Jeśli się nie mylę odłączenie akumulatora na odpalonym silniku nie powinno powodować jego gaśnięcia ? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Kwi 2013, 12:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Lut 2013, 23:31
|
|
|
może klemy dokręć? Generalnie zapłon jest samoczynny, więc silnik może gasnąć bo komputer nie daje sterowania. Najpierw dokręć klemy i sprawdź prąd ładowania |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Lut 2013, 00:11
|
|
|
bercik302 napisał/a: | Jeśli się nie mylę odłączenie akumulatora na odpalonym silniku nie powinno powodować jego gaśnięcia ? |
Nie, jeśli misiak napisał/a: | prąd ładowania | jest prawidłowy. A dokładniej napięcie w instalacji przy podłączonym i odłączonym akumulatorze (wystarczy odłączyć klemę masy w trakcie pracy i zmierzyć napięcie).
Przyczyną takiego stanu rzeczy może też być zajechany pedał gazu - tyle, że wtedy powinien być zarejestrowany błąd... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Aruturo
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: z nikąd
|
Wysłany: 20 Lut 2013, 18:20
|
|
|
Sprawdź albo potraktuj kontakt sprayem te duże (długie) wtyczki w okolicy akumulatora. Te do sterownika. |
_________________ Kto później hamuje, ten jest dłużej szybki. |
|
|
|
|
threadgill
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: X100
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 9 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 3 Kwi 2013, 12:58
|
|
|
A z alternatorem nic ci się nie dzieje? żadnych nowych dźwięków pod maską? możesz rzeczywiście sprawdzić jakie napięcie masz na odpalonym silniku (w miare wygodnie możesz to nawet sobie poobserwować jak podepniesz do zapalniczki miernik), male chyba nie obejdzie się bez wywalenia alternatora i zawiezienia do jakiegoś serwisu |
|
|
|
|
bercik302
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 67 Skąd: www
|
Wysłany: 26 Kwi 2013, 19:09
|
|
|
problem rozwiązany, winny był alternator urwany jeden bolec w regulatorze napięcia robił jakaś zwarę, nowy alternator i wszystko działa |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.