Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:51
[MK6] 1.4 TDCi - nierówna praca
Autor Wiadomość
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 3 Sie 2012, 15:44   [MK6] 1.4 TDCi - nierówna praca

Witam drodzy forumowicze.
Zarejestrowałem się gdyż poszukuję pomocy w sprawie nierównej pracy silnika. Korzystałem już z opcji szukaj niestety podobnego tematu nie udało mi się odnaleźć stąd prośba a oto opis mojego problemu.

Otóż nabyłem niedawno Forda Fiestę MK6 z 2002 roku wyposażonego w silnik 1,4 TDCI.
Z pierwszych obserwacji niby nie ma z nim problemu jednak zauważam iż kiedy w wysoką temperaturę jeżdżę autem trochę o mieście to z silnikiem zaczynają się dziać dziwne rzeczy tzn zaczyna nim rzucać. Obserwując wskazania temperatury wskazówka jest po środku napisu "normal" natomiast obroty na biegu jałowym zwiększają się do 1000. Wówczas silnik tak jakby się dławił i autem trzęsie. Problem pojawia się również kiedy to w cyklu po za miejskim przemieszczam się z włączoną klimatyzacją. W innych przypadkach tzn jak jest chłodniej, bądź poruszam się po za miastem w trasie wskazówka temperatury "leży" w zasadzie na literce "N" :) silnik pracuje równo a obroty na biegu jałowym są w granicach 800.

Pytanie do was gdzie szukać przyczyny, czy to problem z wtryskami ? może pąpą wody a może to termostat czy coś innego. Przyznam szczerze że jest to mój pierwszy Ford. Silników TDCI nie znam a poprzednie auto które użytkowałem było auto wyposażone w 1,9 TDI i takich historii przez cały okres eksploatacji nie miałem.

Będę wdzięczny za waszą pomoc.
Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Sie 2012, 23:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Sie 2012, 19:01   

Może to Ci pomoże : http://forum.fordclubpols...ad.php?t=102659
_________________



 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 3 Sie 2012, 19:07   

niestety nie :( nie ma takich objawów po uruchomieniu silnika. Dodatkowo nie czuc spalin ani nie slychac cykania. Po prostu rzuca silnikiem tak ze cale auto dostaje wibracji :/ i tylko w momencie kiedy wskaznik temperatury na tym smisznym zegarku jest w srodkowym polozeniu... :/
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 3 Sie 2012, 20:17   

Kierunek mechanik ktory posiada czujnik CO2 i do zbiorniczka z plynem podejdzie sprawdzajac czy nie masz problemu z uszkodzona uszczelka glowicy lub peknieta glowica.
_________________

 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 3 Sie 2012, 21:54   

No tylko płyn chłodniczy jest ok jego nie ubywa, gdyby cos bylo nie halo z tym to raczej auto by kopcilo a nie kopci ... Wydaje mi sie ze auto tracilo by rowniez moc a nawet jak nim zaczyna rzucac to nic takiego sie nie dzieje jedzie normalnie tylko silnik pracuje bardzo nierowno
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Sie 2012, 00:29   

Nie musi brac plynu czy kopcic, starczy ze glowica zlapie wyzsza temperature, mikro pekniecie rozszeza sie ( taka zaleznosc temperaturowa materialow z ktorych jest zbudowany silnik) czesc spalin na placzu wodnym idzie do ukladu, przy czym podgrzewa go i wstaznik idzie w gore, a wetnylator wariuje i stara sie zbic taki stan rzeczy do wartosci zadanej przez fabryke...
W Twoim przypadku jest za duzo zmiennych zeby postawic 100% diagnoze... no niestety nikt nie jest alfa i omega zeby powiedziec tak ten przypadek to to i to...
1.4 i 1.6 TDCI to silniki francuskie a nie fordowskie znane z grupy PSA... Pug, Citroen...
Nie dam sobie reki odciac ze to jest to o czym pisze, tak samo nie powiem ci czy winowajca jest termostat ktory z biegiem czasu sie wiesza... niestety no nie da sie tego zrobic tak od bez sprawdzenia...
_________________

 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 4 Sie 2012, 01:04   

tak rozumiem ale jezeli chodzi o temperature silnika to to jest tak ze jak jezdze i auto lapie duzo powietrza chlodnego to wskazowka od temperatury caly czas lezy ... jak troche sie zagrzeje to jest po srodku wskazania nigdy wyzej i wtedy wlasnie dzieje sie to co sie dzieje ,... obroty rosna a silnikiem telepie. Wskaznik temperatury elektroniczny ma 4 pozycje albo piec jezeli chodzi o te strzalke ktora wskazuje temperature a ona nigdy nie podniozla sie wyzej niz na pozycje druga czyli na srdoek. Wentylator w zasadzie sie nie wlacza bo nie ma takiej potrzeby jak rozumiem... i to jest wlasnie bardzo dla mnie dziwne.
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Sie 2012, 01:26   

Wentylator chociaz bys odpalil go po nocy w obecnej dla sierpnia temperatury i wlaczysz klime musi sie zalaczyc, pozniej drugi wentylator sie wlacza... Stad moje stwierdzenie ze jest za duzo zmiennych... zeby miec pewnosc musial bym (ja sam osobiscie tak robie), wsiadac z wlascicielem po trasie podlaczajac kompa, i jadac na 2 biegu 20km/h przez 10km... jest to rownoznaczne zawalonej miejscowosci w godzninach szczytu... moj komp odczytuje co Twoj silnik widzi za temperature dla ECU, czy podejmowana jest jakas akcja typu zbijamy temperature, jakie jest obciazenie silnika w tym momencie itd itd... moze byc tak iz masz zaciety termostat w pozycji 1/4 otwarty, ale jest to tylko domniemanie... Dla Ciebie najprostsza sprawa o ile masz czas to otwierasz maske, odpalasz i sprawszasz czy waz miedzy termostatem a chlodnica nagrzewa sie caly od razu czy odcinkami... jesli caly to wina termostatu, jesli odcinkami to niestety wybacz ale mozemy tu szukac wiatru w polu bez ogledzin... :(
_________________

 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 4 Sie 2012, 14:09   

sprawdzalem rura do termostatu jest gorąca na całej jej długosci ale również wąż powrotny jest gorący. jeszcze troche chodzi mi po głowie czy nie jest zapowitrzony układ chłodzenia ... wiem że przy silnikach 1,9TDI po wymianie płynu chłodniczego należy układ chłodzenia odpowietrzać ... co o tym myślisz ?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 4 Sie 2012, 18:16   

Z zimnego silnika zaczelo grzac od razu caly waz ?? Tu uklad chlodzenia sam sie odpowietrza.
_________________

 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 6 Sie 2012, 14:02   

nie sprawdzalem czy od razu w zasadzie bo musialem akurat wyjechac ale to bylo moze 5 kilometrow zreszta na wskazniku temperatury caly czas byla wskazowka na minimum a jak postawilem auto i zerknalem to weze byly gorace
 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20 Sie 2012, 12:16   

Może opiszę problem dokładniej po dłuższym czasie obserwacji. Tak czy tak wybieram się do mechaniora aby sprawdził temat tylko wiadomo jak to jest im więcej czasami tematów, rozwiązań, przyczyn się podrzuci tym mniejsza szansa aby robić coś nie potrzebnie :)

Widzę dość dużą zależność między pracą silnika a temperaturą zewnętrzna ... takowy cyrk nie występuje jak jest chłodno, zimno itp ... natomiast dzieje się tak jak mamy temperatury powyżej 30 stopni... Zrobiłem autem ponad 2,5 tys km ... zlitrażowałem go sobie i pali 4,5l ON na 100km... auto zaczyna pracować jak opisałem wcześniej tylko po jakimś odcinku jazdy przy wysokich temp. zewnetrzych. Zaliczyłem nim podróż nad morze w te i sporotem ... w sumie 1200 km ... jak jechalismy w srode i a nie bylo wiecej jak okolo 18stopni celsiusza bylo wszystko ok... natomiast podczas powrotu juz upal rzedu 30 stopni celiusza ... zaczelo sie ... stanie na swiatlach w korku cala buda az telepalo ... natomiast juz blizej wieczora jak zrobilo sie chlodniej mimo duzego obciazenia i w zasadzie ciąglej jazdy bez wiekszego postoju niz 10 - 15 minut problem szarpania minal... Dodam ze w momemcie kiedy silnikiem nap.,... rowniez podnosza sie obroty do okolo 1000 ... jak jest chlodno nie ma problemu aby na biegu jalowym bylo 800 obr /min ....

Moze takie dodatkowe informacje cos podpowiedza ? Dodam ze ani nie ubywa oleju, ani plynu chlodniczego... wentylator zalacza sie jak chodzi klima bez problemu ... a wskazowka temperatury na liczniku nie podniosla sie jeszcze nigdy powyzej srodkowej kreski czyli uwazam ze w normie ...
 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21 Sie 2012, 19:42   

Więc tak pojechałem na sprawdzenie auta na kompie i wywaliło błędy na cylindrach 1 i 4 oraz błąd czujnika ciśnienia od wtrysku. Kontaktowałem się z właścicielem i powiedział mi że właśnie wtryskiwacz 1 i 4 były wymieniane. Czy zatem problem z telepawką silnika będzie leżał po stronie czujnika ciśnienia ?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Sie 2012, 20:12   

tak w moze byc to przyczyna telepania, tylko pytanie ktory pokazal... srodkowy czy krancowy czujnik cisnienia paliwa, bo czesto robi sie tak iz silnik zagada na 5 do 20s i gasnie to wina krancowego czujnika, czujnik srodkowy kontroluje wartosc wejsciowa na szyne CR, jesli panowie sprawdzali mogli zobaczyc wynik cisnienia na szynie...
_________________

 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22 Sie 2012, 21:32   

wlasnie silnik nie gaśnie i nie ma problemow z odpalaniem. wyskoczyly tam bledy na cylindrze 1 i 4 czyli na tych gdzie poprzedni wlasciciel wymienial wtryskiwacze no i na czujniku wysokiego cisnienia paliwa. robić to czy jeździć na razie się nie przejmować ?
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 22 Sie 2012, 22:36   

Jesli osoba ktora ci diagnozuje da sobie reke uciac po sprawdzeniu cisnienia na szynie CR i powie to jest winowajca to wymien czujnik na szynie po lewej stronie.
Jesli nie daje gwarancji to powiedz mu ze za jego pomylki placi sam, bo to on jest od tego zeby ocenic i zrobic a nie Ty....
To co podalem z odpalaniem i praca, sa to przypadki skrajne, ktore sie zdarzaja bo nikt nie interesuje sie czy cos jest nie tak...
Ty placisz Ty wymagasz, ma byc dobrze i koniec, wiec osoba sprawdzajaca to na kompie musi wiedziec co pokazuja mu cyferki i wartosci obciazen... Ciebie to wali, ma byc dobrze i koniec... Tak bylo ostatnio z fiesta 1.4TDCI z Kutna, ktora dziala a nie wymiana zabawek za 2000zl...
_________________

 
 
 
pioneerek 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Łukasz
Wiek: 42
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11 Mar 2013, 14:10   

na tą chwilę dawno zapomniany temat ... nie wiem czy to z powodu zimy i niskich temperatur a może faktu iż parę miesięcy temu rozleciało się koło pasowe wału korbowego ... Moje pytanie czy to mogła być przyczyna tych mega wibracji i błędów jakie pojawiły się w kompie ? Trochę z trwogą wyczekuję cieplejszych dni :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.