| 
		[MK3] Komputer z 1.6 CVH do 1.4 CVH | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Yankes  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2011,  19:15   [MK3] Komputer z 1.6 CVH do 1.4 CVH
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy podmiana komputera w 1.4 na ten od 1.6 da jakies wyniki na plus czy nawet auto nie odpali. | 
             
						
				_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
 
CARPE DIEM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Mar 2011,  19:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A jak ma odpalic skor 1.4 to mono spluczka a 1.6 to EFI ?? chyba ze dopadniesz ECU od mono spluczki 1.6 ale to i tak G... da bo podlejesz motor i nic wiecej bo masz seryjna jednostke... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marlas666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2011,  08:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a zmiana całego kolektora dolotowego od 1.6  cvh do 1.4cvh efi  z wiązką silnikową i kompem coś da ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2011,  08:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | były przynajmniej dwa projekty 1,4 z osprzętem z 1,6, więc wystarczy poszukać... jeśli dobrze pamiętam to maerik i kolin (potem u Mariusza.B) | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Marek 
                  Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2011,  11:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W głowicy z 1.4 mono przy zakładaniu kol ssącego z XR2i trzeba będzie podszlifować trochę głowicę żeby wtryski rozpylały do kanałów a nie po ściance głowicy.
 
 
  | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marlas666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Mar 2011,  19:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | napisałem że z 1.6 efi cvh do 1.4 cvh efi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  16:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               pomoge ci
 
 
http://www.fiestaklubpols...ighlight=maerik <--Kolin
 
http://www.fiestaklubpols...ighlight=maerik <--Maerik
 
 
 
a jak ci sie nie chce czytac to jak chcesz podniesc moc 1.4 to zamieniasz od 1.6(rozpisze na etapy) :
 
 
a)
 
-komp
 
-wtryski
 
-kolektor ssacy, przepustnica
 
-wiazka    
 
(wywalasz przeplywke)   z 10 km do przodu
 
b)
 
-walek od xr-ki
 
-glowica  1.6   z 10 km do przodu
 
c)wyrabac kata wstawic kawal rury cos tam niby mocy daje 
 
d)jak srasz kasa to turbo wstawiasz i tu musisz kupic:
 
-caly dolot 
 
-turbine
 
-intercooler
 
-weze 
 
-zmiana pompy oleju albo przerobka
 
-komp+wiazka
 
-przydalo by sie skrzynie zmienic
 
-pewnie cos jeszcze 
 
 
moim zdaniem za etap od a do c mozna wykonac ale za turbo bym sie nie bral bo to sie nie oplaca lepiej strzelic swapa na 2.0 i masz to samo za mniejsza kase. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Yankes  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  17:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | majdanos napisał/a: | 	 		  | (wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu | 	  
 
1.4 tez ma takowa? | 
             
						
				_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
 
CARPE DIEM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  19:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No jeśli mowa o XR i silniku EFI, to ani 1,4 8V a ni tym bardziej 1,6 8V nigdy takowej nie posiadały.   Więc przepływki nie wywalamy, bo jej nie ma   
 
 
P.S. Mam kompa 1,6 8 V 103KM na sprzedaż    | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marlas666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  19:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               własnie zmieniłem kolektor wiązke i kompa
 
i jakby wieksze miał obroty ale na obrotomierzu niby dobrze pokazuje i naj gorsze jest to że kręci sie tlyko do około 3 tyś obrotów :( co zrobić | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tommur napisał/a: | 	 		  No jeśli mowa o XR i silniku EFI, to ani 1,4 8V a ni tym bardziej 1,6 8V nigdy takowej nie posiadały.   Więc przepływki nie wywalamy, bo jej nie ma    | 	  
 
 
co ty mi tu... 1.4 cvh efi ma przeplywke wiem bo mam taki silnik     a pozatym nie wiem gdzie ty xr z 1.4 widziales 
 
 
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 21:40 ]
 
 	  | marlas666 napisał/a: | 	 		  własnie zmieniłem kolektor wiązke i kompa
 
i jakby wieksze miał obroty ale na obrotomierzu niby dobrze pokazuje i naj gorsze jest to że kręci sie tlyko do około 3 tyś obrotów :( co zrobić | 	  
 
 jesli miales (w zasadzie go masz) silnik na gazniku badz mono (99% fiest takie ma )i przerobiles go na efi (czyli wielopunkt)to musisz wymienic pompe paliwa z 1 barowej na 3 barowa bo za nic ci nie wejdzie pow 3 tys a jak juz wejdzie bedzie sie dusil krztusil i pierdzial    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez majdanos 6 Mar 2011,  21:53, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marlas666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  21:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | miałem 1.4 efi wielopunkt | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  21:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie chce wdawac sie w dyskusje ale z tego co mi wiadomo to 1.4 xr2i nie bylo.najlepiej daj zdjecie silnika(+ starego kolektora ssacego) to bedzie odrazu wiadomo :> pozatym nie wiem czy wtryskiwaczy nie trzeba wymienic bo te z 1.4 moga dawac za malo paliwa | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marlas666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wtryskiwacze są od 1.6 a ten kolektor jest identyczny co w 1.6 cvh i niema wersji 1.4 xr2i | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  22:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               podobnie jak nie ma ubogiej wersji z ziutkiem która nie posiada nawet zegarka... a jednak taką mam (jeśli rozumiesz co mam na myśli)
 
 
opłaca Ci sie kupować graty od 1.6 zamiast po prostu kupić całe 1.6? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 majdanos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 33  Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Mar 2011,  22:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               odnosnie obrotow a co z Mapsensor-em??Mozliwe tez ze cpp jest inny i sie wiesza :> 
 
 
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 23:33 ]
 
 	  | Stunt_Man napisał/a: | 	 		  | podobnie jak nie ma ubogiej wersji z ziutkiem która nie posiada nawet zegarka... a jednak taką mam (jeśli rozumiesz co mam na myśli) | 	  
 
 
Stunt Man widzisz pewnie w fabrykach forda wkladali wyposazenie jak im sie chcialo gdzies czytalem ze jak montowane byly 2 poduszki to na 100% ma sie abs.poduszki 2 mam(a raczej mialem) a abs mam ale tylko wtedy gdy przy hamowaniu dostane skurczu nogi     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Mar 2011,  00:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak auto jest poskladane dobrze to bez podlaczonego Mapa lub przy uszkodzonym co trafia sie raz na 1mln przypadkow, auto poprostu zgasnie lub nie odpali a tez bywa i tak ze bedzie kopcic na czarno. 
 
Odlacz TPS-a i jedyny objaw przy nim to zawieszenie sie obrowtow i wyzsze obroty ale silnik sie bedzie wkrecac... 
 
Pompa paliwa, jesli z wolnych obrotow nie wkrecisz silnika wyzej jak3 k rpm to moze bedzie pompa... ale na moje to obrotomierz ci cos sciemnia, bo 1.4 a 1.6 ma inny sygnal z tego co pamietam... i bedzie zanizac obroty...
 
 
Aha... jeszcze jedno 1.4 do 1993r mialo spluczke i mapa, od 94 bylo to EFI z MAF, ale bujda na resorach z ta przeplywka ze jej wywalenie daje 10KM... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ad@mus  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Adam 
                  Wiek: 38  Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Mar 2011,  09:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | majdanos napisał/a: | 	 		  
 
a)
 
-komp
 
-wtryski
 
-kolektor ssacy, przepustnica
 
-wiazka
 
(wywalasz przeplywke) z 10 km do przodu  | 	  
 
 
raczej kolegowi chodzilo o ten etap zmian    | 
             
						
				_________________
   
 
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marlas666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Wiek: 33  Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Mar 2011,  17:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to co doradzacie zrobic z tymi obrotam słychac po silniku że niby sa wyszsze troche ale nawet wolniej sie kręci do tych 3  rpm a dalej nie chce a i nie wiem która kostka jest od krokowca  ?? skąd powinna wychodzic ?? z kompa czy z listwy od wtrysków ?? a i jakiś czujnik mam nie podłaczony w miejscu tam gdzie w starych wersjach była pompka paliwa na głowicy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Mar 2011,  22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja nie wiem cos ty tam namieszal, ale kto podpina silnik nie posiadajac podlaczonego silnika krokowego... 
 
W wiazce obslugujacej wtryskiwacze, czujnik temp. powietrza zasysanego jest tez zestaw kabelkow od TPS-a i krokowca... do TPS ida 3 kable do krokowca 2 szt...  a jeszcze jest taka mozliwosc ze ktos sprzedal ci kolektor ssacy z wersji ktora miala zawor bocznikowy (pierwsze XR2i tak mialy ze byl on na scianie grodziowej lub przy puszcze filtra powietrza). 
 
Jak dajesz w deche gaz to slychac ze odcinka wchodzi ?? bo nadal smiem twierdzic ze cos sciemnia ci obrotek skoro wolniej sie wkreca i wyzej nie chce isc... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |