Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 17:21
[MK6] 1.6 TDCi - braki mocy
Autor Wiadomość
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 00:11   [MK6] 1.6 TDCi - braki mocy

Witam, to mój pierwszy post. Warto sie przedstawic...Bartosz:)

Jeżdżę Fiesta 2007r 1,6 TDCI 90KM, przebieg 69000 km. I odczuwam braki mocy ale nie zawsze, takie "damskie fochy". Błędów na komputerze diagnostycznym nie ma.

Powiem co spostrzegłem...
-po odpaleniu i przejechaniu paru kilometrów autko ma super odejscie ale gdy złapie 90stopni to są dni ze włacza mu sie zamulanie i ciezej mu przyspieszac
- druga sprawa to gdy przyspieszam energicznie i jak przycisne i nie chce dobrze odejsc to upuszcze troche z gazu to czuje ze zaczyna przyspieszac.
- turbina nie ma luzow, zero kopcenia, odpalanie poranne bez problemow...
- dziś założylem nawet zawór sterujący podciśnieniem do turbninki NOWY PIERBURGA i zamieniałem ze starym zeby spr czy jest roznica ale to moze byc moje mylne odczucie ze było lepiej.
-filtr paliwa ps 974/1 nowy w Grudniu przy przebiegu 55000km z wszystkimi filtrami i olejem
- jesli chodzi o egr to mam bez podcisnienia tylko elektry... sprawdzałem ilosc sadzy ale nie ma...
- przepływka czyszczona srodkiem CRC sensor cleaner...bez zmian.
- nie słychac cykania nieszczelnych podkładek wtryskiwaczy

Może ktoś miał podobne objawy. Prosiłbym o jakieś rady...mam chęci i możliwości pogrzebać zeby dojsc do rozwiazania;)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Paź 2012, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Paź 2012, 10:34   

Myślę, że tu ElGrey cośby mógł powiedzieć. W 1.4 nie dziwiłoby mnie przymulenie po nagrzaniu bo IC nie ma (przynajmniej w mk6 nie ma).

Ktoś może próbował tuningować autko? Jakieś box-ysrox-y, mapki silnika inne, wirusiki?
Troszkę dziwne wydaje mi się, że po nagrzaniu tak mocno traci moc. Ale może po otworzeniu się dużego obiegu gdzieś po drodze jest mocna blokada dla płynu chłodniczego i zaczyna się potężny opór dla pompy wody i zaczyna brać więcej mocy niż powinna? No taka teoria póki co się mi na myśl nawinęła.
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 10:49   

Wiesz, autko sprowadziłem z francji i na poczatku było wszystko dobrze. Od jakiegoś pół roku takie ma objawy. Żadnych boxów nic nie pakowałem...rozrząd wymieniałem bo autko ponad rok stało sobie we francji i rolka napinacza staneła i piszczała:( ale po wymianie rozrzadu było wporządku i jezdził super. Zastanawiam sie cały czas nad egr czy po rozgrzaniu ten badziew elektryoniczny nie szfankuje...
 
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 11:29   

I jeszcze druga rzecz mnie zastanawia, gdy założyłem nowy elektrozawór ten zielony firma Pierburg to odczułem ze lepiej sie zbiera...jest możliwość ze stary czasami sie przywiesza? czy raczej jak sie uwali to cały czas by dawał złe podciśnienie na turbo?
 
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 11:40   

I ostatnie pytanie podłaczając komputer diagnostyczny bede widział ciśnienie wymagane a rzeczywiste doładowanie turbo? a czy bede też widział parametry otwarcia zaworu EGR? na zimnym musi być zamknięty na gorącym otwarty? załatwie sobie kompa i chce pojezdzic i pomonitorowac parametry.
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Paź 2012, 13:40   

zależy od komputera. Generalnie jako takiego ciśnienia doładowania nie odczytasz z kompa. Będzie ciśnienie w kolektorze dolotowym. dokładne ciśnienie doładowania sprawdza się wpinając manometr. Generalnie jeśli autko ma przepustnicę która ma generować podciśnienie dla zaworu EGR, to wtedy te rzeczywiste ciśnienie doładowania jest o 10-12% mniejsze niż to co pompuje turbosprężarka.
Co do egr. EGR-em steruje komputer. Działa to mniej więcej tak: jedziesz sobie spokojnie, komputer mówi otwórz zwór egr na 60% i wtedy daje jakąś część spalin do świeżego powietrza. Wciskasz gaz i jest zapotrzebowanie na jak najlepszą mieszankę, więc komputer mówi egr otwarty na powiedzmy 20% i mniej spalin trafia do mieszanki. Ktoś sobie wymyślił kiedyś, że możnaby dawać do silnika spaliny żeby jeszcze raz je przepalić i uzyskać kwiatki z wydechu. W rzeczywistości z kwiatkami ciężko, dla silnika działa na niekorzyść, ale jak wiadomo jest szał na punkcie ekologii. Ja u siebie mam odłączony EGR. Delikatna różnica jest w elastyczności, ale na pewno nie taka jak niektórzy mówią, że normalnie jakby kto im tam nitro wstawił. Z elektronicznym egr-em jest o tyle źle że trzeba go wyłączać spod kompa.

To Ty tam masz turbosprężarkę ze zmienną geometrią??
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 13:51   

Wiem właśnie ze trzeba niestety przez kompa odłączyć a to pewnie jest kosztowne:( a gdy odłączy się go poprzez komputer to wtedy zaślepiamy go blacha? wiesz jesli chodzi o turbine to slyszałem ze w 90KM są o stałej geometrii ale moge sie mylic...jak to sprawdzić...wiem że dochodzi jedno podcisnienie...no i jest ta gruszka przy turbo.

podłącze kompa i zobacze co bedzie wskazywał...odrazu wydatek paliwa na wtryskach spojrze.
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Paź 2012, 14:16   

Czy takie kosztowne... ja za diagnostykę kompem u mechanika zapłaciłem 30zł. Ale dał mi wszystkie parametry jakie mógł odczytać komp.
Jak wyłączysz egr na kompie to się nawet nie otworzy, więc nic więcej już nie trzeba robić.

Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek nie ma żadnego podciśnienia. W zależności od obciążenia kierwnice spalin zmieniają swój kąt żeby zwiększyć obroty wirnika. Jaka gruszka przy turbosprężarce. W sumie 1.6 to raz w życiu widziałem tak żeby się przyjrzeć ale gruchy to ja tam nie widziałem
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Paź 2012, 15:30   

W tych silnikach nie odłączamy EGR, bo to w zasadzie nic nie daje, turbina jest ze stałą geometria, jaki przebieg ma auto??? Jesteś z bliska wiec mogę go osłuchać i coś możne z tego wywnioskujemy :) . Z twojego opisu wydatek paliwa jest prawidłowy, ale sprawdź.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 24 Paź 2012, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 15:32   

wprowadziłem w bład...tak jest tylko taki zaworek do którego podłącza sie podciśnienie do turbo. w weekend bede kombinował dalej to napisze czy cos mi sie udało. bede kontynułował temat.
 
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 15:33   

ElGrey,
Autko ma 69tys km przebiegu. Jak coś to sie bede kontaktował gdybym planował wyskok do Łodzi:)
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Paź 2012, 15:35   

No to silnik dopiero się ułożył, wiec masz jakiegoś chochlika wrednego, trza go wyprosić grzecznie :-P
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 15:49   

Bede sie kontaktował jak coś...tez mi sie wydaje ze przy tym przebiegu tak powinno być:)
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 24 Paź 2012, 19:46   

ElGrey napisał/a:
W tych silnikach nie odłączamy EGR, bo to w zasadzie nic nie daje, turbina jest ze stałą geometria, jaki przebieg ma auto??? Jesteś z bliska wiec mogę go osłuchać i coś możne z tego wywnioskujemy :) . Z twojego opisu wydatek paliwa jest prawidłowy, ale sprawdź.

Czyli mam rozumiec ,ze mam inny silnik bo u mnie w mk7 jest podcisnieniowa(zmienna) geometria turbiny.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Paź 2012, 19:56   

w mk7 nawet w 1.4 jest zmienna geometria turbosprężarki. Masz moment maksymalny dostępny ciągle w jakimś zakresie. Zwykłe doładowane diesle mają maksymalny moment w jakimś punkcie, po osiągnięciu którego już tylko spada moment
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 20:03   

Jeszcze jedno mnie zastanawia, sa momenty kiedy autko wydaje niezły smrod określany "zepsutym jajem":) to moze jednak miec zwiazane z dawka paliwa
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 24 Paź 2012, 21:45   

misiak napisał/a:
w mk7 nawet w 1.4 jest zmienna geometria turbosprężarki. Masz moment maksymalny dostępny ciągle w jakimś zakresie. Zwykłe doładowane diesle mają maksymalny moment w jakimś punkcie, po osiągnięciu którego już tylko spada moment

wiem ,wiem :hihihi:
A ze spadkiem momentu nie jest tak zle zwlaszcza po modofikacji :devil: .Dużo mniej odczuwalna 'dziura".
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Paź 2012, 22:38   

B4rtekZDW napisał/a:
Jeszcze jedno mnie zastanawia, sa momenty kiedy autko wydaje niezły smrod określany "zepsutym jajem":) to moze jednak miec zwiazane z dawka paliwa

Niestety ale możne to świadczyć o awarii, ale raczej nie ma nic wspólnego z za dużą dawką paliwa, ale z takim przebiegiem <???> no chyba że auto było ostro skasowane wówczas wszystko możliwe :sad: ale to trzeba obejrzeć, a nie wróżyć z fusów.

Za dużo paliwa powoduje dymienie na czarno.
Smrodek zepsutych jaj w silniku benzynowym świadczy o prawidłowym działaniu katalizatora i występuje wówczas kiedy jest on jeszcze nierozgrzany do optymalnej temperatury.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 24 Paź 2012, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 22:49   

ElGrey, Wiem o co chodzi, uszkodzony-uderzenie prawy przód ale autko palące było od samego zakupu przed naprawa. Mowie jezdzilem bylo dobrze a od 3/4 miesiecy borykam sie z problemami chwilowych zamulen. Pomyslalem tez czy mozliwe jest przypchanie kata bo jazda po miescie na niskich obrotach nie sprzyja wypalaniu nagarow:) jak mozesz podac mi na pw kontakt do ciebie w razie umowienia sie na spotkanie w Łodzi.
 
 
 
B4rtekZDW 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Bartosz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 11
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24 Paź 2012, 22:57   

Jezeli chodzi o ten smrodek to dzis go doswiadczylem po postoju 2h i ruszylem z punktu A do B..max 1,5km ->zgasilem -> wysiadlem z auta i poczulem ten oto zapach....ale były sytuacje ze jadac w trasie tez poczulem. Mam pierwszego Diesla wiec narazie sie nie poddaje:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.