Przesunięty przez: van 21 Cze 2014,  20:03		 | 
	
			[MK2] Regulacja kąta pochylenia przednich kół | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2012,  20:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | mirror:  | 	  Jakie lustro       | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Paź 2012,  23:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               vegetagt, a po polsku "kopia strony internetowej" by bolało    Albo "zrzut ekranu"...    | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  08:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  08:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Parzych, każdy kto używa komputera do czegoś więcej niż wrzucania słet foci na twarzoksiążkę wie co to jest mirror w slangu komputerowców | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  09:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parzych napisał/a: | 	 		  | kopia strony internetowej" by bolało  Albo "zrzut ekranu"...  | 	  
 
mirror - jedno słowo
 
kopia strony internetowej - trzy słowa
 
zrzut ekranu - dwa słowa
 
 
jak jest prościej i szybciej? mirror | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  11:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | W dobrym warsztacie gdzie geometrie robią, mają takie śruby i bez problemu Ci ustawią, kilka lat temu jak się dowiadywałem to w Łodzi była cena 80PLN za śrubę jak pamiętam. | 	  
 
 
O widzisz, to odkryłem ameryke jako drugi    Pamiętam, że do mk1 w celu osiągnięcia minusowego kąta montowało się sworznie od mk2 (bo byly dłuższe), a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn. 
 
I jeszcze gdzieś była historia o wjeżdżaniu w krawężnik z odpowiednią prędkością, w celu regulacji kątów     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szczepan522  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jarek 
                  Wiek: 41  Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  12:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | a u siebie osiągnałem minus za pomocą krótszych sprężyn. | 	  
 
 
To ja mam coś spier****e bo mi to nie wyszło     też chce mieć minus na kącie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  12:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szczepan522, teraz bez silnika mam pozytyw    I opony przy skręcie trą o bude     . Z silnikiem chyba nie tarły, nie zwracałem uwagi w sumie.
 
 
Kąt zmienił się o ok 1,5 stopnia, porównując 1.1 na serii do 1.6 na sprężynach -30mm. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  18:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chłopaki - nie wiem co to mirror i jak go zrobić w internecie i każdy z Was by mnie zagiął w każdym internetowym miejscu (łącznie z tym, że nie mam tważoksiażki)
 
 
Teraz powiem co wiem. 
 
 
Śruby pływające zwane także "fasolkami" w mk1/2 są średnioprzydatne. 
 
 
Powód jest prosty - powodują odchylenie zwrotnicy względem amortyzatora czyli pochylają koło wraz ze zwrotnicą, co powoduje, że górny punkt koła przybliża się do amortyzatora. 
 
 
Mówiąc po ludzku - jak pochylisz koło o więcej niż stopień (czyli zaczynamy dopiero wchodzić w zakres odczuwalnej poprawy prowadzenia) to Ci będzie opona tarła o amortyzator. 
 
 
Mówimy oczywiście o 90% felg wchodzących w fiestowskie nadkola i gumie 185/60/13 lub odpowiednikach. 
 
 
Negatywy w mk1/2 należy robić przy pomocy pochylania kolumn poprzez wystawianie sworzni (numer o którym mówi Vegetagt jeździ u mnie od paru lat i chyba jest moim patentem) lub pochylanie górnego mocowania (możliwe w momencie zastosowania gwintu lub choćby coilowersów bo wtedy średnica sprężyny na to pozwala) 
 
 
Co do negatywów uzyskanych poprzez obniżanie - to złudna korzyść. 
 
 
Kąty Akermana (czyli pochylenie zewnętrznego koła przy skręcie) pogarszają się - czyli jest gorzej niż było choć powinno być lepiej (teoretycznie, bo przeca jest gleba) 
 
 
Przy tak przerobionym zawieszeniu należy przenieść (w przypadku wahacza poprzecznego tak jak w mk1/2) miejsce mocowania wahacza do budy. 
 
 
Ale o tym w następnym odcinku (oraz o tym jak temu przeciwdziałać bez cięcia budy - czyli przedni stabilizator w mk1/2) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  18:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zuf w sumie masz racje ale sruby plywajace mialem w swojej rajdowej MK II, jesli ja pamietasz i spisywaly sie super. Dopadlem jakies fele (w tamtych czasach oczywiscie stalowe) i jezdzilem na oponach od 175/50R13 do 185/60R14 i bylo calkiem ok    | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Paź 2012,  19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Qzyn, - kawałek "dopadłem jakieś fele"     
 
 
Co do 90 % felg, opon, nadkoli itd nie zrobisz więcej niż 1 stopień (2,5 to optimum) 
 
 
A co zabawniejsze - kształt opon o tym samym wymiarze (przykładowo 185/60/13) pozwala na mniejsze lub większe położenie koła w zależności od producenta    
 
 
Tego typu śruby są dobre do idealnego ustawienia seryjnego zawiasu a nie do rasowania i przygotowania do ścigania. | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |