Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:54
[MK6] Wybijanie płynu chłodniczego po wymianie uszczelki gło
Autor Wiadomość
marcel.z 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 6 Lis 2012, 16:56   [MK6] Wybijanie płynu chłodniczego po wymianie uszczelki gło

Witam
Mam problem z wylewaniem się płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniony został korek i po oględzinach mechanik stwierdził, że uszczelka pod głowicą była już wymieniana. Stwierdził, że skoro problem dalej występuje to problem może być poważniejszy i najsensowniejszym rozwiązaniem było by wymienić silnik.
Dodam, że płyn wylewa się przy większych prędkościach po przekroczeniu 3-3.5 tys obrotów. Bagnet i korek czyściutki bez żadnych śladów uszkodzonej uszczelki, na powierzchni chłodziwa niewielki ciemny osad bez jakiś plam oleju. Dodam też, że po odpaleniu zimnego silnika przez jakiś czas lekko drga wskazówka obrotomierza do maks 0,9 obr/min oraz leci biały dym, który znika po przejechaniu kilkunastu metrów.
Czy ktoś z Was miał podobny problem? Czy jest sens wymiany całego silnika czy tylko jego części? co może być ewentualnie problemem i czym może skutkować dalsza jazda przy opisanych objawach?
Fiesta 1.6 TDCi 90KM, 2005 rok.
_________________
Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lis 2012, 17:47   

Przyczyna:
- Uszczelka pod głowicą , jeśli nowa to znaczy ktoś coś źle zrobił przy jej wymianie
- Pęknięta głowica, jak wyżej ktoś kto wymieniał uszczelkę powinien splanować ją i dodatkowo sprawdzić czy nie jest walnięta (oddać do specjalisty który zamatuje takową głowice w przyrządzie do sprawdzania szczelności i sprawdzi to solidnie)
I nie zawsze jest tak ze w oleju coś jest ( mam teraz w firmie właśnie taki silnik merca olej czysty a płyn chłodniczy już nie)
Jeśli płyn chłodniczy wybija i masz awarie uszczelki i lub głowicy w ropolu płyn zacznie robić się mętny i ciemny, bo sadza ze spalin zacznie się z nim mieszać, jedyny problem że to może potrwać trochę zwłaszcza gdy przelot jest niewielki.
I rada zmień mechanika :twisted:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 6 Lis 2012, 19:10   

Na 90 % masz pękniętą głowicę. Ja miałem tak samo. Zlej p-łyn chłodniczy pozakręcaj wszystkie węże, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i na uruchomionym silniku sprawdź czy robi się ciśnienie, jeżeli tak, ściągaj głowicę i zawież do specjalisty bo pęknięcia możesz nawet nie zobaczyć.
_________________



 
 
marcel.z 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 7 Lis 2012, 12:33   

To teraz pytanie czy pękniętą głowicę można w jakiś sposób zregenerować czy lepiej poszukać jakiejś używki na allegro?
_________________
Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Lis 2012, 15:34   

Jeżeli masz głowicę żeliwną to zapomnij o regeneracji, aluminiowa do spawania i po kłopocie
_________________



 
 
marcel.z 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 7 Lis 2012, 17:44   

może, któryś z forumowiczów wie jakie głowice były montowane w fiestach w tym roczniku? silnika nie rozkręcałem a nie chcę tracić później czasu na ewentualne poszukiwania głowicy unieruchamiając samochód.
_________________
Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 7 Lis 2012, 21:42   

raczej auto z tych lat ma głowice ALU, można pospawać jeśli da się , są przypadki, żę nie da się. co to za machaer co zdjął głowice i nie dał jej do sprawdzenia to nie jest drogie, a dał chociaż do planowania?
_________________
 
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Lis 2012, 21:43   

Głowice masz aluminiową. Spokojnie możesz ją ściągnąć i zawieźć do spawania.
_________________



 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:01   

a koledzy nie pomyśleli o czymś takim jak uszkodzona pompa wody?
głowica jest aluminiowa.
rada dla osoby ściągającej głowice. silnik zasilany ukł.Common Rail. głowicę DOKŁADNIE umyć przed demontażem. wtryskiwacze włożyć do CzYSTYCH pojemniczków (NIE PUDEŁEK PAPIEROWYCH!)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:08   

o to to... o wtryskiwacze i ultraczystość trzeba dbać bo może być potem jeszcze gorzej
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:11   

misiak, a co wtryskiwacz do płynu?
_________________
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lis 2012, 22:17   

kuba87 napisał/a:
a koledzy nie pomyśleli o czymś takim jak uszkodzona pompa wody?
głowica jest aluminiowa.
rada dla osoby ściągającej głowice. silnik zasilany ukł.Common Rail. głowicę DOKŁADNIE umyć przed demontażem. wtryskiwacze włożyć do CzYSTYCH pojemniczków (NIE PUDEŁEK PAPIEROWYCH!)

Gdyby pompa padła auto momentalnie skakałoby na wysoką temperaturę (czujnik w głowicy) i wentylator na 2 bieg, a tego w Mk6 nie da się przegapić :yes:
Z resztą zgadzam się całkowicie :twisted:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Lis 2012, 23:18   

przemo_rsr, to że te wtryski są bardzo delikatne, kto wyciągał z 1.8 tdci ten wie :-P
ElGrey, nie zawsze. może być np. ułamana łopatka
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 8 Lis 2012, 16:30   

kuba87, chyba każdy biorąc się za robote wie jak daną częścią postępować,
robie przy dieslach, wtrysk to wtrysk trzeba uważać;) :) jakby była pompa to cały czas by mu płyn wywalało a nie tylko na obrotach
_________________
 
 
 
szumi81 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lis 2012, 17:29   

ehh..... Głowica
_________________



 
 
marcel.z 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26 Lis 2012, 23:27   

Samochód po wizycie u mechanika i rzeczywiście uszkodzona uszczelka. Przy okazji cały rozrząd wymieniony więc mam nadzieję, że teraz teraz będzie śmigać jak należy :)
_________________
Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.