| Przesunięty przez: van 7 Kwi 2014,  13:38
 | [MK2] Prosze o pomoc, elektryka. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  14:18   [MK2] Prosze o pomoc, elektryka. |   
 |  
               | 
 |  
               | Auto zgasło na środku skrzyżowania, w ogóle nie kręci, akumulator rozładowany, alternator zregenerowany. Co może być przyczyna rozładowanego akumulatora? |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  15:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Brak ładowania, akumulator na noc na prostownik i wtedy do auta i próbuj zapalić. |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | no ale co w kółko tak będę robił? 
 [ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:09 ]
 Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować.
 |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak będziesz miał naładowany akumulator i auto palące to napisz,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to jutro będę miał bo to nie jest pierwszy raz, myślałem ze to alternator i zregenerowałem go i dalej ten sam problem ;( |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gurney89, jaki to akumulator? nowy/stary? marka? 
 Jak auto będzie na chodzie, to sprawdzisz sobie pobór prądu na wyłaczonym silniku i ładowanie na wolnych oraz na 2000 obrotow.
 
 Moze coś z klemami nie tak... Ostatnio miałem suzuki swifta, który nie palił jak kable się do klem przyczepialo, a załapał od strzala po podłączeniu między klemą a izolacją.
 
 [ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:53 ]
 
  	  | Gurney89 napisał/a: |  	  | Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować. | 
 
 Wariacja jak wariacja - bardziej zachowanie spowodowane brakiem/skokami napięcia.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aku jest nowe zakupione miesiąc może dwa temu. |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale jakiejś normalnej firmy a nie np maxis? ( bodajze marka autolandowa ) Sam mam taki w fiescie... Kupa a nie akumulator. Nie wiele lepiej sie sprawuje niż 7 letni motorcraft. W zime jak auto było nie ruszane 2-3 dni to już można było zakładać, że nie odpali.
 W kadecie mam boscha s3, po tygodniu w ujemnych temp normalnie palił.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z Centry |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to ładuj i zmierz, czy poprawnie jest ładowany i czy napięcie pobierane przy wyłaczonych urządzeniach elektrycznych jest w normie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Kwi 2011,  07:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aku naładowany. pomiar pierwszy ( niepodłączony aku ma 13,16V ), pomiar drugi ( podłączony na zapłonie 13,13V ), pomiar trzeci ( silnik na chodzie z włączonymi światłami 13,6V ), dodatkowe info takie ze gdy się gazuje silnikiem to światła się nie rozjaśniają. Przyczyną może być słaby styk ( taka fajka w alt ). czy to może być powodem słabego ładowania |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pietrekk   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Piotrek
 Wiek: 33
 Dołączył: 03 Sie 2010
 Posty: 1240
 Skąd: Cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Kwi 2011,  13:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Światła będą się rozjaśniały tylko w przypadku słabego aku, jeśli masz słaby i napędzisz bardziej altek  co wiąże się z większymi obrotami silnika to będą się rozjaśniać, ale tylko w przypadku słabego aku. 
 [ Dodano: Czw Kwi 14, 2011 14:34 ]
 Posprawdzaj wszystkie kable, zmierz ładowanie na altku.
 |  
				| _________________ BMW e36 touring 325tds 1997
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maćko   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`83
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/84KM
 Imię: Maciek
 Dołączył: 26 Lis 2008
 Posty: 135
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Kwi 2011,  13:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aku w spoczynku nie powinien mieć nieco powyżej 12V ? Ładowanie jak na Fiestę ok ale po zapłonie na niewłączonym silniku właściwie niewiele się zmieniło ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Kwi 2011,  14:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | 12,6v napięcie naładowanego na full akumulatora,,, 	  | Gurney89 napisał/a: |  	  | niepodłączony aku ma 13,16V | 
 
 Jeśli w aucie masz ładowanie na poziomie 12V to czego się spodziewałeś jak akumulator w sam w sobie ma powyżej 13,,,
  coś mi tu nie pasuje,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2012,  14:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | kochani nadal problem nie rozwiązany, gdyż aku rozładowuje się po 3 dniach jazdy... gdy oddawałem do mechanika powiedział mi ze auto nie ma ładowania i wynosi 11 z czymś, powiedział mi tez ze jest to spowodowane tym iż brakuje masy... Oki czy ktoś podpowie mi jak mam to wymienić?? ktoś już to robił  ja jestem słaby z elektryki ;P Pozdrawiam
 |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2012,  14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaczyna się od wymiany regulatora napięcia,,, na nowy o wartości 14V4 czy też 14V czy 14,4V - to jest trąbione za każdym razem, tak samo jak pomiar napięcia jakie masz,,, bez tego ani rusz, "11 z czymś" to nie jest wiarygodna informacja,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | van   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk1`80
 Wersja: S
 Silnik: 1.3/69KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 44
 Dołączył: 15 Maj 2007
 Posty: 2232
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Lis 2012,  17:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gurney89, popraw masy tak jak mówi mechanik jest to najtańszy, najszybszy i najczęściej spotykany problem z ładowaniem itp. Czyścisz klemy akumulatora, czyścisz i poprawiasz klemy od kabli|(jak są pordzewiałe śruby itp. wymieniasz)posmarować to wszystko wazeliną, nie będzie się utleniać.
 I z "-" doprowadzasz dwa albo trzy na tyle grube jakie się da przewody na karoserię(musi być w miejscu przykręcenia goła blacha), do silnika(też wszystko oczyszczone), do alternatora do masy. Jak ktoś ma problemy z rozrusznikiem to jeszcze do niego też się spotykałem.
 |  
				| _________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 Volva XC70 i inne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lis 2012,  16:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przed tym jak cokolwiek zrobisz trzeba wiedzieć co masz zrobić. Fascynuje mnie postawa ludzi na forum którzy kochają pracować. Przede wszystkim musisz mieć multimetr. Możesz go zakupić w markecie za 15 zł.
 Jak się dorobisz takiego cudu trzeba dokonać kilku pomiarów.
 
 1. Pomiar pierwszy. Zacisk B+ na alternatorze i masa alternatora, pomiar przed rozruchem dokonany na zakresie 20VDC powinien dawać odczyt ok 12,2V. Uruchamiasz silnik i sprawdzasz co dzieje się po odpaleniu. Ważne aby badać wszystko na alternatorze. B+ to wejście 2 grubych przewodów . Najlepiej wbić sondę w kostkę. i po odpaleniu nie wkładać już tam łap.  Jeśli pomiar wykaże 13,8V lub więcej , następny pomiar.
 2. Pomiaru dokonujesz na klemach akumulatora. Przed i po rozruchu. Jeśli napięcie będzie o 0,1-0,2 V niższe niż to zmierzone na alternatorze, wszystko jest ok.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markos2101   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Imię: Marek
 Wiek: 38
 Dołączył: 08 Lut 2010
 Posty: 106
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Lis 2012,  18:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | 7 miesięcy na poprawienie ładowania... Trzeba mieć zdrowie   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gurney89   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4/73KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 07 Kwi 2010
 Posty: 141
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30 Lis 2012,  14:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobra nie miałem cierpliwości i oddałem do mechanika, jest nowy altek i śmiga bez zarzutu. mam rok gwarancji na niego... troszkę mnie to kosztowało bo wydałem, na ta operacje 400 zł... no cóż ale jest   |  
				| _________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |