| 
		Uszkodzony układ kierowniczy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2014,  09:30   Uszkodzony układ kierowniczy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie naprawiłem jedną rzecz a jak na złość padła kolejna :(.
 
Otóż w sobotę i niedziele śmigałem autkiem. Było mokro jak to po deszczu, przy mocniejszych skrętach dochodziły mnie słuchy z układu kierowniczego. Myślałem, że z racji mokrej drogi, ślizgają się koła po prostu, ale tez mi to nie pasowało bo zazwyczaj odgłosy te dochodziły przy mocnych skrętach przy małej i minimalnej prędkości. (Np. ruszanie z jedynki i skręcanie w lewo). Dzisiaj jadąc do  pracy na suchym asfalcie tak samo usłyszałem zgrzyty. I już wiedziałem że to coś w układzie kierowniczym. Poszperałem trochę w Internecie i znalazłem że przyczyną może być obluzowana przekładnia kierownicza, wspornik przekładni lub ramie przekładni. 
 
 
Na pewno sam się nie będę za to brał bo nie mam aż tak dużego doświadczenia żeby to rozbierać. Na stację diagnostyczną nie pojadę, bo najprawdopodobniej zabiorą mi dowód jak zobaczą że coś jest nie „halo” z układem. 
 
 
W jaki sposób mogę zdiagnozować problem? Czy samemu mi się to uda? Czy może lepiej do mechanika podjechać żeby zajrzał co i jak. 
 
 
Ewentualnie jakie są mniej więcej koszty naprawy, jeśli ktoś już naprawiał. 
 
 
Pozdrawiam Łukasz | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2014,  10:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               diodalodz, w domu przepatrzę bo w robocie nie mam głośników niestety.
 
 
Przesłuchałem te filmiki i mam podobnie, tylko u mnie jest tak jakby ocieranie się. Ale odgłosy przedstawione w filmiku też występowały.
 
 
 
Spróbuje nagrać to co u mnie brzdęka, i wstawię. | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kuba87  		  
		 
         
  
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Jakub 
                  Wiek: 38  Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2014,  16:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak przy ruszaniu na skreconych kołach to pewnie przegub | 
             
						
				_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 
było łałdi w automacie, funwagen
 
był transit mk5 long na dokładkę
 
jest faketaxi w dizlu
 
jest dokurwiator D2Callya
 
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2014,  18:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Właśnie nie zawsze, najczęściej podczas jazdy, kiedy wolno jadę i muszę szybko lub mocno skręcić kołami. Tak jakby mi się gdzieś kierownica ślizgała w którymś miejscu. | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Maj 2014,  12:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a standardowy test układu kierowniczego nie pomaga? Tj jedna osoba robi szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo, a druga szuka luzów na ruchomych elementach   
 
 
To może być np luz na drążku kierowniczym po stronie przekładni. Jak nie jest mega wylatany, to puka dopiero pod większym obciążeniem (czyli np na skrzyżowaniu zakręt w prawo z prędkością ~50km/h)
 
 
A równie dobrze może to być sworzen    W skodzie miałem na tyle dobry, by szarpaki tego nie wykryły, a na tyle wybity, że auto czasem uciekało na drugi pas    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Maj 2014,  12:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               vegetagt, przy szybkich ruchach kierownicą słyszę pukanie. Do wymiany i tak mam krzyżak kolumny kierowniczej, bo już ma luzy (niema nawet roku). Na początku myślałem, że to właśnie on tak "przepuszcza". Doszedłem do tego że to nie on, bo jakby przepuszczał to by mi sie krzywiła w jedną stronę kierownica, a jest prosta. 
 
 
Hehe skody to dobre autka, ojczulek śmiga na zużytych poduszkach już rok    hehe nie wymienili mu w serwisie, to powiedział że będzie jeździł aż je zajeździ    . | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Maj 2014,  12:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fordzik88, no to weź jeszcze kogoś, i jak ktoś będzie kierownicą ruszał, to złap drążek kierowniczy i pociągnij do gory(dość mocno), tak żeby mu jakiś opór wygenerować. Jak odczujesz stuki ręką, to będziesz miał przyczyne    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2014,  08:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam serdecznie, chciałbym powrócić do tematu, no może troche go zmienić. Otóż niedługo rozpoczynam długo oczekiwany urlop. Będę miał aż 2 tygodnie na naprawę autka. Planuję zrobic gruntowny remont. Mam zamiar wymienić kilka części układu kierowniczego, wszystkie filtry oraz co nieco z elektryki. Planuję również zamontować sobie reflektory przeciwmgielne. Ale do rzeczy. 
 
Luzy w układzie kierowniczym występują nadal, nie zdiagnozowałem problemu i naprawdę nie wiem gdzie i na czym przepuszcza. Może mi trochę pomożecie, poniżej przesyłam link do książki sam naprawiam do rozdziału układ kierowniczy: Układ kierowniczy: 
 
 Jest tam rysunek całego układu kierowniczego, może mi coś podpowiecie, gdzie może leżeć problem. (Ja stawiam jeszcze na zębnik przekładni kierowniczej, sworzeń lub luz na drążku kierowniczym – tak jak tutaj kolega pisał). 
 
Planuję wymienić większość części z układu kierowniczego, może niebyt to opłacalne, ale trudno. 
 
 
Jeszcze mnie zastanawia jedna rzecz. Czy problem może się znajdować w układzie napędowym? Tam też są przeguby, które mogły się wyrobić. 
 
Półosie napędowe: 
 
 
Pozdrawiam Łukasz | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2014,  13:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Półosie do luzów w układzie kierowniczym mają tyle, co wybite zęby do złamanego nosa    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordzik88  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2014,  14:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  Półosie do luzów w układzie kierowniczym mają tyle, co wybite zęby do złamanego nosa    | 	  
 
 
Oj to dobrze, bo już myślałem, ze będę musiał tam grzebać    
 
 
To skupiam się na układzie kierowniczym. Podpowiedzcie mi czy wymiana całego układu kierowniczego byłaby opłacalna? | 
             
						
				_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2014,  19:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli masz 1 rzecz do chrzanu a wymieniasz całość, to jasne, że jest nieopłacalna    Trzeba zidentyfikować co jest schrzanione i to konkretnie wymienić/naprawić    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Cze 2014,  20:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zacznij od sprawdzenia prozaicznych rzeczy w tym samochodzie. Końcówki drążków i krzyżak. | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |