Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] Szarpanie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
lukaszz 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: w-wa
Wysłany: 10 Kwi 2013, 08:38   [MK6] Szarpanie na zimnym silniku

Witam, fiesta zaczyna mi szarpać na biegu 2 i 4 jak silnik jest zimny przy obrotach 1800 -2100, po nagrzaniu objaw znika. Obecny przebieg to 82200 km, filtr paliwa był wymieniany w listopadzie 2012 przez poprzedniego posiadacza (faktura z abscar.pl). Jak naciśnie się pompkę paliwa to widać bąbelki powietrza w przewodach. Samochód odpala bez problemu, nie ma czarnego dymu. Co może być przyczyną szarpania?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Kwi 2013, 08:47   

Skoro masz bąble powietrza w układzie paliwowym, to może warto zacząć sprawdzanie właśnie od niego?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
sszymonek 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Szymon
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Sokołów Młp.
Wysłany: 16 Kwi 2013, 07:58   

Układ paliwowy a konkretnie plastikowe przewody, złączki to powiedziałbym bolączka tego modelu. Tata ma fieste TDCI i już dwa razy szukał nieszczelności, bo były pęcherzyki powietrza - ostatnim razem w jednym z przewodów pod filtrem powietrza była dziurka jakby ktoś igłą zrobił. Jest tam pod filtrem takie miejsce, gdzie przewód paliwowy przeciera się dotykając obudowy filtra powietrza.
U mnie jest to samo, miałem ostatnio awarię, rano zapalił na 10s., zgasł i koniec. Pęcherze powietrza, a właściwie nawet brak paliwa w przewodach przy pompowaniu pompką ręczną, zdejmowałem obudowę filtra i też mam lekko przytarty wężyk.
Ale u mnie awaria była spowodowana nieszczelnością na przelewie wtrysku. Jest tam taki plastik z oringiem wkładany do otworu wtryska i właśnie ten oring był uszkodzony więc lało się paliwo. Nie wiem od jak dawna, bo wcześniej zapalanie silnika trwało najczęściej dobrych kilka sek. a teraz pali na dotyk. Może to też kwestia tego, że się cieplej zrobiło, ale mam wrażenie, że ta usterka też miała znaczenie. Dodam, że nieszczelność znaleźliśmy przy pomocy kompresora.
Co do szarpania, to po nocnym odpaleniu auta lekko je wyczuwam, ale nie jest to jakoś uciążliwe i zaraz po ruszeniu w drogę o nim zapominam. Na wolnym obrotach tzn. ok 1500 ładnie się prowadzi.
Tak czy inaczej nieszczelność w układzie paliwowym trzeba znaleźć i wyeliminować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.