Przesunięty przez: Freeman 21 Cze 2014,  19:17		 | 
	
			[MK3] Linka hamulca recznego, jak wymienić ? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  09:17   [MK3] Linka hamulca recznego, jak wymienić ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jedni mówią, że trzeba zdjąć wydech drudzy ze nie trzeba, jedni mają blache pod spodem a inni nie. Proszę napisać krok po kroku jak sie do tego zabrać? Słyszałem ze linka występuje w dwóch częściach tzn. linka głowna od lewarka i linka tzw podwójna do lewego i prawego koła. Jak sie do tego zabrać i czy nie będzie problemu z dostaniem sie do niej i jej zamontowaniem. Słyszałem, że aby wymienić linke należy najpierw ją wymontować później kupić bo są różne jej długości.  
 
 
Problem w mojej fiescie jest taki, że linka w prawym tylnym kole nie wraca z powrotem po zaciągnięciu. Jeśli chce zeby wróciła to muszę wsadzić cos miedzy ramię w szczekach i ręcznie ją wrócić. 
 
Szczęki już wymieniłem bo poprzednie w tym prawym kole popękały, zapewne od ciągłego tarcia o bemben.
 
 
Proszę o helpa.         | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Kwi 2013,  21:32, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  10:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mi w demontażu przeszkadzały tylko osłony termiczne (ne pewno je musisz zdjąć). Wydech odginając zdejmiesz linkę. Potem od strony bębna rozbiórka (zaślepka linki i wypychasz ją na zewn). | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  11:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a jak odkrecic te oslony ? tam wyglada na to ze od srodka jest sroba i co cala podloge musze zdejmowac? ehh ciezko to wyglada :( nawet nie widac gdzie to idzie do lewarka recznego. A da sie to wogole bez kanalu zrobic? | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 odyniec  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: B. 
                  Wiek: 39  Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  12:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | osłonę zdejmiesz bez problemu. tam są takie nakrętki dziwaczne, ale chyba są na klucz nr 17, czy 19. Je może być ciężko odkręcić i przykręcając lepiej dać jakąś konserwacje antykorozyjną. | 
             
						
				_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  12:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no bez kanału to się raczej zmęczysz bardzo. Osłony termiczne są na blaszki metalowe (mają naciete krzyżyki pośrodku). Są wciśnięte na bolec wystający z karoseri. Jaki klucz 17. U mnie śrubokętem zeszły. | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  12:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zdjalem ta oslone termiczna w koncu. Jedna sroba nie chciala puscic bo ktos ja inteligentnie zagial i musialem wyrwac oslone. Po srodku jest ten pólksiezyc co sie rozdwajaja na nim linki. Rozumiem ze najpierw musze odkrecic jeszcze wszelkie mocowania od linki odczepic je od hamulcow z bembnow prawy i lewy a pozniej ta linka sama zejdzie tak? czy trzeba cos w tym polksiezycu krecic? bo on jak na zlosc ma mozliwosc krecenia ale od gory . | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  13:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przed tym półksiężycem na lince która idzie do ręcznego jest śruba którą naciągasz i regulujesz linkę. Musisz ją poluzować bo inaczej nie zejdzie ci ona z półksiężyca. No oczywiście w tunelu pod autem są blaszki lu8b plastiki które prowadzą linkę.  Przy kołach mechanik mi ściagał bo ja się poddałem    . | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kazi  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Paź 2008,  13:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzieki wszystkim za pomoc. Bez większych problemów zdjałem stara linke i zalożylem nową. Musze teraz tylko naciągnąć tą nową linkę i bedzie ok     . I ktos mi tu mówił ze cieezko sie wymienia .... a jednak udało się i jestem w stanie stwierdzić ze nie trzeba zdejmować wydechu do tej operacji. Było fajnie    a wszystko w sumie zajęło mi razem 2,5 h   , bez kanału i bez podnośnika    | 
             
						
				_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dominon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Dominik 
                  Wiek: 33  Dołączył: 10 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Wrz 2011,  20:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kazi napisał/a: | 	 		  (...) bez kanału i bez podnośnika    | 	  
 
 
To kolega chyba dołek pod autem wykopał, albo połową na krawężniku stanął   
 
Ale żarty na bok, również mam do wymiany linki i w ogóle całe tylne hamulce do remontu. Może kolega napisać jak to cenowo wychodzi, bo trzeba mierzyć siły na zamiary bądź grubość portfela. | 
             
						
				_________________ Problemy nie istnieją tylko sprawy wymagające rozwiązania. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jagla  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 21 Skąd: Koszyce-Kraków 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pietrekk  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Piotrek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Kwi 2013,  14:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Aleś wykopał... | 
             
						
				_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pawełos666  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Ford BMW 
                  Wiek: 38  Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Kwi 2013,  14:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | haha nie linke tylko szczek koniec pewnie linka to zadkosc zacieta | 
             
						
				_________________ CVH 1.4 FU..'89
 
 
 
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |