Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Naprawa i konserwacja podwozia.
Autor Wiadomość
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 5 Lip 2013, 20:39   Naprawa i konserwacja podwozia.

Siemanko wszystkim, nie dawno zobaczyłem że podwozie mojej czwórki jest w kiepskim stanie, jest trochę rdzawych nalotów z przodu, jest dziura od strony pasażera która zrobiła się w wyniku lania wody z pod deski rozdzielczej a wszystko przez nie szczelność po między filtrem kabinowym. Mam taki plan aby dziurę wyczyścić dokładnie szczotą drucianą następnie spryskać jakimś środkiem przeciw korozji później kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł i tutaj liczę na jakieś podpowiedzi). Następnie chcę wyjąć fotele wykładzinę i wygłuszenie oznaki korozji wyczyścić i zabezpieczyć.

Teraz pytania:
1) jakich środków użyć do zabezpieczenia antykorozyjnego tej dziury po wyczyszczeniu
2) na forach znalazłem aby zastosować NOXUDOL 750 do profili zamkniętych (rozumiem że do progów drzwi i klapy) i jak wpuścić go do progów w 4 i czy będzie to dobry środek
3) Noxudol 1600 do całego podwozia podobno jest dobry i mocny
4) Jaki podkład dać na podwozie
5) Czym pomalować oznaki korozji po wyczyszczeniu wewnątrz samochodu
6) Jaką żywicę zastosować

Trochę dużo tych pytań ale czytałem sporo na różnych forach i jedni mówią tak a drudzy jeszcze inaczej a chciałbym pojeździć trochę tym autem.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 5 Lip 2013, 21:37   

mario3991 napisał/a:
kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł
To nie jest dobry pomysł, takie dziury łata się wspawując łatkę z blachy... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Lip 2013, 22:17   

Mogę cię zapewnić, że masz więcej rdzawych dziur, niestety nic sensowniejszego od spawania jeszcze nie wymyślono, więc nie ma co szukać żywic, a poszukać blacharza co to wyprowadzi :ok:
4) podkład epoksydowy
5) wytrawić, podkład epoksydowy i może być farba nawierzchniowa, ale nie musi
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 6 Lip 2013, 09:46   

Podjedz do kogos z migomatem aby ci wspawal kawaleczek blachy. Na to pasta do spawow, podklad antykorozyjny, podklad i jakis lakier, ewentualnie pozniej bitumit i masz spokoj,
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 6 Lip 2013, 17:14   

ok no to dziurę już wiem jak zrobić, a co z punktami 2,3 ?? Podkład epoksydowy obojętnie jaki ????
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lip 2013, 09:03   

Jest mnóstwo producentów, i raczej większość trzyma jakość, wiec wszystko jedno :)
Do wytrawiania możesz użyć kortanin polski skuteczny tani, ale możesz zastosować inne droższe środki, a następnie podkład antykorozyjny.
Jeśli chodzi o preparaty do profili to tak jak z podkładami bierzesz co jest, bo są podobnej jakości. Do aplikacji stosuje się pistolet specjalny do tych środków, ale musisz mieć kompresor, jeśli nie posiadasz i nie masz dostępu do niego, wystarcza preparaty w spreju, choć wychodzi to znacznie drożnej :ok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 7 Lip 2013, 18:27   

Mam kompresor tylko pistolet do tego muszę kupić, a powiedz jak dostać się do progów żeby wpuścić ten środek ??? Bo drzwi i tylna klapa to bez problemu.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 7 Lip 2013, 18:33   

mario3991, od wewnątrz powinny być otwory technologiczne. Valvoline do preparatów konserwujących dodaje sonde i zaślepki - więc jak nie ma dostępu, to wg nich plan jest taki: wiertara, konserwacja, zaślepka.
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 7 Lip 2013, 20:09   

Jutro wstawię fotkę jak wygląda ta dziura bo tam są jakieś gumowe zaślepki i nie wiem do czego to jest.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lip 2013, 06:37   

Właśnie to są otwory technologiczne (pewnie chodzi ci o podłużnice), a do progów są naklejki z neoprenu po bokach, po naprawie i konserwacji trzeba nakleić nowe najlepiej :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 8 Lip 2013, 07:07   

Właśnie podłużnica jest deko zgnita i nie wiem czy można ten kawałek wyciąć i wspawać nowy ciekawe czy przy przeglądzie nie będzie cyrków.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lip 2013, 22:54   

Wycina się do zdrowego, czystości od serca :twisted: itd :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lip 2013, 23:02   

mario3991, na przeglądzie nie będzie problemu, jeżeli to będzie zrboione z głową - poza tym, biteks zasłoni wszystko ;)
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lip 2013, 23:27   

Jaki bitex :krzesłemgo:
Moja stara też nie wyglądała wesoło i została wyciągnięta na prosta :yes:
przed po
Wycinanie spawanie i pasta, później jeszcze nawierzchniowa :nawalony:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Lip 2013, 23:30   

ElGrey, cotam konkretnie chcesz to kładź ;) Jakieś coś jako ostatnia warstwa ochronna, potocznie biteks :rotfl:


ps. działa podobnie do droższych specyfików a kosztuje grosze gy
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 9 Lip 2013, 19:05   

elgrey ja mam identycznie zjedzone do samo jak u cb, blacharz jakoś ci odtworzył ten kawałek czy jak ????
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lip 2013, 22:16   

Z kolegom odtwarzałem :-P wtedy, a było to już z 7 lat temu dopiero uczyłem się blacharki i spawania aut ;/
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 14 Lip 2013, 13:52   

ELgrey miałeś rację od strony pasażera z maleńkiej dziurki zrobiła się spora locha, ale podłużnica jest tylko powierzchownie zjedzona, prócz tego są jeszcze inne mniejsze dziury opryskałem kortaninem wszystkie miejsca korozji i jutro do blacharza.

a oto dzieło rudej ;p
http://www.fotosik.pl/pok...81457116e2.html
http://www.fotosik.pl/pok...60a52275f6.html


Mam mały problem, otóż przy fotelu kierowcy i fotelu pasażera jest plastikowa listwa która zasłania śruby odczepiłem ją i są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie. Wyciągam całe wnętrze aby zobaczyć podłogę od góry i ewentualnie naprawić.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 14 Lip 2013, 15:46   

mario3991 napisał/a:
są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie.
Kable są od napinaczy pasów, jeśli po odłączeniu nie będziesz włączał zapłonu, nic się nie stanie, jak włączysz to wyskoczy błąd i może świecić kontrolka poduszek...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 14 Lip 2013, 18:12   

Ok, a jak ściągnąć te plastiki po bokach wyciągnąłem te plastikowe bolce ale nie ma tam żadnych śrub a dalej trzyma.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Konserwacja nadkoli, podłogi, profili zamkniętych
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 6 5 Wrz 2013, 18:29
Brykal
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 23:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - RECARO restauracja / naprawa foteli
LOY Tuning stylistyczny 15 9 Cze 2011, 14:21
mmbu
Brak nowych postów Przyklejony: Naprawa alternatorów i rozruszników - ceny konurencyjne
Wszystkie modele Forda
jaco11 Sprzedam 0 20 Gru 2014, 18:13
jaco11
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.