Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014,  11:03		 | 
	
			[MK4] Jak podłączyć obrotomierz | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Rafal1504 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2009,  12:44   [MK4] Jak podłączyć obrotomierz
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Mam fieste podłączałem obrotmierz, niestety moje autko nie miało fabrycznej instalacji pod obrotomierz, więc przejrzałem dokumentację (pomogło mi w tym wykształcenie elektryczne) i zrealizowałewm plan podłączenia obrotomierza. Działa i autko wzbogaciło się o nowy element (oraz satysfakcja, że zrobiłem sam i nie musiałem wywalać kasy na jakiegoś specjalistę), więc postanowiłem podzielić się moją wiedzą i przedstawiam krótki opis prac:
 
 
Po pierwsze do niebieskiej kostki od licznika należy doprowadzić dwa przewody pod zacisk 9 fabrycznie przychodzi przewód czarny masowy (E) należy go zmostkować z czarnym przewodem białej kostki (druga która jest podłączona do licznika - są dwa przewody czarne nie ma znaczenia do którego i tak są w dalszej części instalacji zmostkowane numery to chyba 10 i 5)
 
 
Drugi przewód fabrycznie biało-czarny podłączamy do zacisku 8 jest to przewód sygnałowy do obrotomierza (S) jego należy przeprowadzić do puszki z bezpiecznikami w komorze silnika.
 
 
Zdejmujemy plastik z puszki bezpiecznikowej i tam znajdują się trzy kostki od strony podszybia, jedna z nich to zielona, w tej kostce znajduje się biało-czarny przewód pod zaciskiem 7 (drugi przewód od środka auta w pierwszej kolumnie od wnętrza samochodu) do tego przewodu podłączamy nasz przewód sygnałowy od obrotomierza. i po robocie
 
 
Numery na kostkach licznikowych są wytłoczone w środku kostki (9 to czwarty przewód od dołu,a 8 to piąty od dołu)
 
 
 
Przekroje przewodów 0,5mm2 | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Wrz 2010,  22:01, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelo06  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  19:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               rafał piszesz że dwa przewody podłączyć pod złącze 9 i jeden z nich zmostkować z 5 lub 10 w białej kostce ale co z tym drugim przewodem ze złącza nr 9 bo nie czaje czy ten drugi to podłączamy pod 8 złącze i lecimy do puszki czy jedank z 9 muszą wychodzić dwa przewody a trzeci osobny jest z 8?????
 
 
weź jeżeli możesz to sie odnieś do tego bo jest to proste podłączenie ale nie chce czegoś pokręcić  i daj odp | 
             
						
				_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB  60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9  
 
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafal1504 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  19:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Więc tak przewód ze złącza 9 podłączamy (mostkujemy) ze złączem 5 lub 10 z białej kostki podłączonej do licznika (jest to masa do obrotka)
 
 
ze złącza 8 niebieskiej kostki idziemy z przewodem do bezpieczników do zielonej kostki pod złącze 7 tam powinien być już przewód koloru biało-czarnego i wpinamy sie do niego
 
 
są dwa przewody do podłączenia złącze 9 w niebieskiej kostce to masa złącze 8 sygnał z kompa | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelo06  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  19:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale z 9 wychodzi jeden przewód na mostek z 5 lub 10 w białej kostce a z 8 leci  drugi przewód do puszki i to są wszystkie przewody do pociagnięcia tak??? 
 
 
[ Dodano: Sob Mar 14, 2009 19:53 ]
 
a tak sie jeszcze spytam informacyjnie bardziej czy obroty są nie przekłamane w jakiś sposób?podłączyłeś u siebie  i gra wszystko? | 
             
						
				_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB  60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9  
 
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafal1504 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  19:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u mnie wszytko gra u ciebie też powinno bo to komputer wysyła odpowiednią ilość impulsów w zależności od silnika jaki jest zamontowany a zegary są wszystkie takie same.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelo06  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Mar 2009,  19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzieki za pomoc     rafał | 
             
						
				_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB  60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9  
 
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maras78  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: SX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Maras78 
                  Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Maj 2009,  18:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.
 
 
Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.
 
 
Dwie przy liczniku
 
 
 
 
I jedna obok nawiewów
 
  
 
 
Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik
 
 
 
 
Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.
 
 
 
 
Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:
 
 
1. Odkręcić kierownice.
 
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką) 
 
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.
 
 
Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3.
 
 
Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłone skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu (biało czarny).
 
  
 
 
Po wpięciu wygląda tak
 
  
 
 
Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.
 
 
Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.
 
  
 
 
Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.
 
  
 
 
Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.
 
 
Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum a w szczególności w tym temacie. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez maras78 21 Paź 2014,  20:20, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafal1504 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Maj 2009,  10:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Myślę, że po tej fotorelacji wszelkie wątpliwości i pytania zostały rozwiane.
 
Pozdrawiam 
 
 
ps. fotorelacja krótka i treściwa dobra robota
 
może warto ten wątek gdzieś zawiesić | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelo06  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Maj 2009,  09:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  pożądnie wyprowdzony temat !!!!! o to chodzi krok po kroku opisana zasada podłaczenia obrotka | 
             
						
				_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB  60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9  
 
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Maj 2009,  17:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maras78 napisał/a: | 	 		  | Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.  | 	  To w mk4 nie było gotowej instalacji pod obrotka? Ciekawe zjawisko, bo w moich obu mk3,5 jest gotowa. Myślałem że już później robili we wszystkich. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  09:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  18:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | drjanusz napisał/a: | 	 		  W mojej mk4 była gotowa instalka, przekładka na licznik z obrotkiem=>Plug&Play    | 	  No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie... | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 drjanusz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 62  Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Maj 2009,  21:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		  | No właśnie o tym pisałem. Ale skoro może nie być, to dobrze że gościu opisał - przynajmniej niektórych pytań na forum nie będzie... | 	  
 
I obyś się nie mylił    | 
             
						
				_________________ Było XR3i 
 
Była Fiesta 1,1i 
 
Fiestynka 1,3...skasowana :((
 
      Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawelo06  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Maj 2009,  19:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w moim modelu wyszło to iż w ogóle kabli nie było w kostce niebieskiej do których mógłby, sie wpiąć wg opisu pozostałych i trzeba było lutowac bezpośrednio do ścieżek na liczniku i nie jest to łatwe bo słabo sie cyna kleji do miedzi ale jakoś złapało i obrotek śmiga | 
             
						
				_________________ FORD FIESTA 1.3i Endura-E JJB  60KM z 1996r już sprzedana- teraz Honda Civic 1.4iS Ej9  
 
w pracy Peugeot Boxer 2,2L HDI 2008r 110 KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maras78  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: SX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Maras78 
                  Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Maj 2009,  19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie też nie było tych przewodów w niebieskiej kostce, na szczęście  razem z licznikiem dostałem taką koste z ucientymi przewodami rozebrałem ją przełożyłem blaszki (konektorki) do mojej wtyczki i podłączyłem. Na zdjęciu widać łączenie jedno nawet jeszcze nie zaizolowane. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arecki  		  
		 
         Człowiek Whisky
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Cze 2009,  23:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja również nie miałem poprowadzonych przewodów, troszkę gimnastyki (szczególnie przy kostce ponieważ nie miałem dodatkowych blaszek) ale się udało. Fotorelacja bardzo pomogła     | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
 
 
Była Fiesta jest Focus    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel9999  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 07 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Krakow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  18:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maras78 napisał/a: | 	 		  | Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. | 	  
 
 
Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ?
 
Ja również mam spaloną od poduszek.
 
Zamontowalem licznik z obrotomierzem (niestety brak instalacji w fiescie i obrotomierz nie dziala). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arecki  		  
		 
         Człowiek Whisky
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sty 2010,  19:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel9999 napisał/a: | 	 		  | Czy łatwo wymienia się spaloną żarówkę w liczniku ?  | 	  
 
 
wyjmij licznik i sie sam przekonasz    czysty p&p | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
 
 
Była Fiesta jest Focus    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 balik150  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączył: 06 Wrz 2010 Posty: 20 Skąd: Namysłów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2010,  20:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | takie pytanie, czy podczas zmiany licznika zeruje sie przebieg? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 arecki  		  
		 
         Człowiek Whisky
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2010,  20:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
 
 
Była Fiesta jest Focus    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |