Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:58 |
[MK7] Wymiana filtra paliwa - 1.6TDCi 90KM |
Autor |
Wiadomość |
atomic99
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Gold
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: ostrów
|
Wysłany: 7 Maj 2012, 15:58 [MK7] Wymiana filtra paliwa - 1.6TDCi 90KM
|
|
|
Witam
Poszukuję opisu (najlepiej ze zdjęciami bo w tej wersji dosyć zabudowany jest ten filtr) w jaki sposób wymienić filtr paliwa żeby nie mieć problemu przy odpalaniu po wymianie.
Filtr taki: http://ford.sklep.pl/pl,p...d,1,6,tdci.html
Czytałem i słyszałem że przy wymianie filtra paliwa w tych silnikach nawet jak się wszystko zrobi tak jak teoretycznie powinno (zalać nowy filtr ON do pełna i podłączyć jak najszybciej przewody paliwa), to i tak często po wymianie jest problem z zapowietrzaniem się układu.
Więc bardzo proszę o opis (najlepiej z foto) jak co po kolei robić.
Z góry dzięki |
|
|
|
|
atomic99
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Gold
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: ostrów
|
Wysłany: 8 Maj 2012, 17:56 ...
|
|
|
Właśnie powymieniałem olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy
Został mi jeszcze paliwa, na razie nie ruszałem bo brat nie kupił ON do zalania filtra
Podpowie ktoś albo zapoda jakiegoś "tutoriala" jak bez późniejszych problemów wymienić ten filtr ?
Jak by tą książkę wytrzaskał to tam jest opisane, ale niestety nie mogę znaleźć pdf`ka
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Maj 2012, 20:56
|
|
|
atomic99 napisał/a: | Został mi jeszcze paliwa, na razie nie ruszałem bo brat nie kupił ON do zalania filtra |
nie trzeba zalewać. odpinasz przewody ze starego, wpinasz do nowego i gotowe |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 8 Maj 2012, 22:53
|
|
|
Podajesz gotową receptę na zapowietrzenie.Zalewa sie i basta.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
atomic99
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Gold
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 41 Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 5 Skąd: ostrów
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 07:34
|
|
|
Stunt_Man widzę że Ty masz benzyniaka więc jak byś mógł nie wcinaj się do rozmów o dieslach
artax wiem że się zalewa ja mam Focusa 1.8TDDi, Mondeo 2.0TDCi i, w każdym robiłem wymianę filtrów bez problemów a w tej Fieście 1.6TDCi czytałem na forach że nawet niektórzy mają problem po zalaniu filtra, że trzeba jakieś pompki do wlewu paliwa coś tam wyciągać jakieś bezpieczniki odpalić żeby zgasł i inne dziwne rzeczy, ja w Focusie i Mondeo to po prostu zalewałem na maxa filtr odpinałem stary, jak za dużo wyleciało z przewodów ON to dolewałem strzykawką i podpinałem nowy filtr i wszystko jeździ, a w tej Fieście takie historie piszą i trochę się zastanawiam żeby nie było problemu |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 09:15
|
|
|
kup pompke zanim zaczniesz wymieniac... w tym silniku sa czest jaja, a Ford oszczedzil te pare zlotych (w Peugeotach w wiekszosci sa) |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 10:38
|
|
|
ja daję 40 dychy i chłopaki wymieniają mi w serwisie.Raz w roku przed zima mozna zaszaleć.Po zalaniu używają urządzenia do odpowietrzania.Nawet jak zalejesz to ta reszta powietrza może "korkować".Ja takze mialem Focusa TDDI i tam po zalaniu nie bylo tego problemu.Tutaj zapewne przez CR procedura jest troche inna.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 19:32
|
|
|
atomic99 napisał/a: | Stunt_Man widzę że Ty masz benzyniaka więc jak byś mógł nie wcinaj się do rozmów o dieslach |
jeśli musisz wiedzieć to serwisuje firmową flote w której jeździ ponad 20 samochodów z 1.6 Tdci
MisiekT napisał/a: | kup pompke zanim zaczniesz wymieniac... |
to akurat dobra rada o której tu zapomniałem... |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 19:41
|
|
|
To ,ze ktoś serwisuje nie jest jednoznaczne z kompetencją.Sorry kolego ale jesli twierdzisz ,ze nie zalewasz filtra i potem piłujesz auto to nie rob sobie antyreklamy...Ja czasami widze jak ktoś tłucze po zawieszeniu przecinakiem i młotkiem, zamiast użyć ściągacza
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 19:48
|
|
|
dobra artax, . jestem niekompetentnym debilem
atomic99, jak zamontujesz pompke ręczną (tak jak słusznie napisał MisiekT), to nie musisz nic odpowietrzać ani zalewać. wystarczy dobrze podpompować |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 22:00
|
|
|
wcale nie uwazam ,ze jesteś debilem.Chodzi o to ,ze pisząc o filtrze wprowadzasz w błąd czytajacych.Juz widze jak czytelnicy forum piłują swoje gabloty po wymianie filtra bez zalewania.Wez pod uwagę ,ze część ludzi jest laikami i to co ktoś napisze, biorą dosłownie.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Maj 2012, 23:16
|
|
|
Panowie na temat i w temacie, oraz bez osobistych wycieczek...
BTW. sciagacze i to nawet po 300zl szt. polamalem w ciumek np na Hondach... od tego momentu element do wymiany ma przyjemnos zapoznac sie z palnikiem tlen-acetylen
Szkoda czasu i kasy...
Wymiany filtra w TDCI (w francuskim silniku grupy PSA) jest identyczna po za faktem tego iz francuzy maja "gruszke" do pompowania a Ford nie... wiec zalewamy go, krecimy i odpala bo uklad CR odpowietrza sie sam... |
_________________
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 10 Maj 2012, 10:56
|
|
|
|
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 10 Maj 2012, 11:27
|
|
|
Fordon napisał/a: | wiec zalewamy go, krecimy i odpala bo uklad CR odpowietrza sie sam... |
na przykladzie blizniaczego 2.0 tdci powiem Ci, ze nie zawsze jest tak pieknie i oszczednosc na pompce nie poplaca |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Maj 2012, 13:45
|
|
|
Strasznie komplikujecie prosta procedurę
Zdejmujesz stary, zakładasz nowy, przekręcasz kluczyk na pozycje 2 (zapłon) nie uruchamiając silnika, luzujesz odpowietrznik i czekasz aż ropka sobie poleci, kilka kropelek i układ jest odpowietrzony i żadnej papki nie trzeba
Dodatkowo to ustrojstwo służy do odwadniania filtra i nie trzeba go wymieniać raz w roku, to czysty absurd |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
rajnard
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 5 Skąd: kozłów
|
Wysłany: 24 Maj 2012, 21:11
|
|
|
Witam.Niedawno wymieniałem sam ten filtr w identycznym aucie.A więc nowy filtr trzeba bezwarunkowo zalać ropą i odpalić auto. Układ odpowietrzy się sam. W tym silniku pompa nie "popcha" sama paliwa jak to jeden z kolegów napisał. |
_________________
|
|
|
|
|
lukaszs
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 53 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:59
|
|
|
1.6 elegancko po zalaniu odpala, 1.4 juz nie ;( |
|
|
|
|
Badi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 80 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21 Maj 2014, 21:02
|
|
|
Plaka mu |
|
|
|
|
coliniak
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 13 Skąd: nowhere :)
|
Wysłany: 10 Paź 2014, 12:12
|
|
|
w mondeo trzeba bylo odpowietrzac najlepiej odessac przez powrot, wtedy widzisz ew. babelki powietrza |
_________________ Coliniak
failure is not an option |
|
|
|
|
|