Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:47
[MK6] Nagły brak mocy i kontrolki oleju, aku oraz silnika
Autor Wiadomość
DS409 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Wrz 2013, 17:48   [MK6] Nagły brak mocy i kontrolki oleju, aku oraz silnika

Witam.
Posiadam Fiestę 1.4 TDCi z 2006roku. Kupiłam ją w tym roku w czerwcu, sprowadzoną z Belgii. Już kiedy wracałam nią na kołach pojawił się problem, który ciągnie się za mną do teraz. Mianowicie nagle w trakcie jazdy Fiesta jakby traci moc. Na początku jest takie uczucie jakbym jechała szybko i nagle zdjęła nogę z gazu - takie szarpnięcie. I potem zaczyna się toczyć, zero reakcji na pedał gazu. Do tego zwykle zapala się kontrolka akumulatora lub silnika. Dziś zapaliły się obie i do tego jeszcze kontrolka od oleju. Zwykle pomagało wrzucenie na luz na pare sekund i potem dwójka i już szła normalnie. Dziś jednak kilkukrotne wrzucenie na luz nie pomogło. Musiałam zjechać na pobocze i odpalić auto jeszcze raz. Dodam jeszcze, że zwykle dzieje się to po przejechaniu niecałego kilometra. No i na dodatek to nie dzieje się codziennie, czasem kilka razy w tygodniu, czasem mam tydzień - 1,5tyg spokoju.
Auto było dwa razy na komputerze, w tym raz u Forda i nic nie znaleźli. Paliwo tankuje z Orlenu. Płyny wszystkie mam.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, bo naprawdę nie wiem co robić. I proszę o wyrozumiałość, bo jestem kobietą, której wiedza na temat samochodów jest bardzo znikoma :) w miarę możliwości mówcie proszę w prostym języku:)

Pozdrawiam,
Paulina
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Wrz 2013, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Wrz 2013, 21:28   

swego czasu była tu taka sama fiesta z podobnie dziwnym problemem. Winnym okazał się czujnik położenia wału.

http://www.fiestaklubpols...p=693811#693811
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Wrz 2013, 22:02   

Może też być padnięty pedał gazu - zwłaszcza jeśli dzieje się to przy mniej więcej tym samym przedziale obrotów :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Wrz 2013, 22:44   

Pufcio, ale silnik by gasł od padniętego pedału? :9:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Wrz 2013, 22:55   

vegetagt - aham, dokładnie. U mnie potrafił silnik zgasnąć w trakcie wyprzedzania :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DS409 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Wrz 2013, 16:48   

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Przeczytałam podrzucony wątek. Różnica jest taka, że mi auto nie gaśnie tylko jakby nie reaguje. Po wrzuceniu na luz, potem wrzucam na dwójkę i jadę dalej, nie muszę odpalać od nowa.
Jakbyście jeszcze mieli jakieś pomysły, ale może znacie jakiegoś dobrego mechanika we Wrocławiu , który by to ogarnął to będę wdzięczna
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Wrz 2013, 17:59   

Ogólnie kontrolka aku się zapala wtedy, kiedy nie ma ładowania.
Kontrolka silnika zapala się wtedy, gdy coś na linii człowiek-silnik nie działa (tu: mogą być problemy z odczytem np. z pedału gazu).

Jeśli moja teoria jest słuszna, to mogli trochę "poprawić" obsługę błędu - lepsze "odcięcie" gazu niż wyłączenie silnika - tak może (choć zaznaczam - to tylko hipoteza) reagować mk6 na awarię pedału.

Jeśli chcesz wiedzieć co się kaszani, jedź do warsztatu, który ma interfejsy diagnostyczne - niech takowy podepną i zobaczą jakie kody błędów ma w pamięci komputer.

Podobno da się też włączyć w mk6 tryb diagno (trzeba by poszukać po forum) - może z tamtego poziomu dałoby się odczytać jaki to błąd i oszczędzić parędziesiąt złotych :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DS409 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Wrz 2013, 15:19   

Na diagnostyce komputerowej byłam już dwa razy - pisałam już wcześniej. Raz w Norauto, raz u Forda i nic nie wykryli.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Wrz 2013, 15:50   

Umknęło mi to. Pytanie czy sprawdzili ew. kody błędów czy może podpięli złącze i sprawdzali odczyty (to da się zrobić, diagnosta u mnie skasował za to 5 dyszek i od razu wiedziałem, że winowajcą jest pedał). Nawet jeśli to będzie jakiś czujnik, to też to wykaże.

Jeśli chcesz pewne rzeczy wykluczyć, to musisz powiedzieć czy dzieje się to przy pewnym, stałym zakresie obrotów, bo odpowiedzi na to pytanie nie udzieliłaś.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DS409 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Wrz 2013, 16:10   

mozna powiedzieć że przy w miarę stałych - jakies 1,5-2 tys, zwykle jade wtedy na 2, max na 3. na wyzszych biegach nigdy sie to nie zdarzyło.

co do kodów błędów to pewna nie jestem, bo sama nie byłam. W sumie dzisiaj się dopytałam, że jednak coś znaleźli. Podobno powiedzieli, że coś z czujnikiem hamulca i nie grzeją wszystkie świece.
Nie wiem czy to ma coś do rzeczy, ale z hamowaniem nie mam zadnych problemów a auto odpala na dotyk
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Wrz 2013, 16:59   

Czujnik hamulca... brzmi trochę enigmatycznie :) Może chodzi o ten czujnik, który zapala światła stop, gdy naciskasz pedał?
Świece... na zimę dobrze jest je wymienić, bo spalanie może wzrosnąć :)

Co do usterki - sprawdź ten przedział obrotów na innych biegach - najłatwiej byłoby na piątym - jechać kawałek przy 1300-1400 rpm, potem dodawać cyklicznie po ~100 obrotów. Jeśli usterka wystąpi, to samo to dużo powie :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DS409 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Wrz 2013, 12:55   

spróbuję coś pokombinowac. Chociaż złośliwość rzeczy martwych nie zna granic i zawsze jak specjalnie ktoś ze mną jechał żeby to sprawdzić to nigdy nic się nie dzieje... :)

edit:

A myślisz , że ten czujnik wału, o którym była mowa w wątku podrzuconym na początku to może być to?


Pufcio: posty edytujemy, nie piszemy jeden pod drugim! :P
Ostatnio zmieniony przez Puff 21 Wrz 2013, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Wrz 2013, 13:54   

Wykombinuj w jakich dokładnie warunkach dzieje się to, co opisujesz - pierdoła może mieć znaczenie (np. czy jedziesz z górki czy pod górkę, a może na prostej drodze?), itd. Znajdź jak najwięcej prawidłowości, będzie łatwiej odtworzyć sytuację :)

Co do czujnika położenia wału - tu nie pomogę niestety, bo ja nigdy takich problemów nie miałem, a nie będę cytował kogoś, nie mając pewności czy ma rację - wszak to, co tu piszemy, to tylko hipotezy.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 21 Wrz 2013, 17:37   

Przy wciskaniu pedału hamulca bez użycia sprzęgła zostaje odcięty/ograniczony dopływ paliwa do silnika w przypadku diesla(brak możliwości hamowania lewa noga). Jak masz uszkodzony czujnik pedału hamulca, to może on być przyczyną takich rzeczy. srutututu, a życie utrudnia
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Wrz 2013, 22:09   

mmbu, a jak to się ma do kontrolki ładowania i oleju? Bo checka rozumiem.
W vagu starczy drugi raz depnąć pedał gazu podczas hamowania i już normalnie przyspiesza.
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 23 Wrz 2013, 17:28   

może poprostu obroty spadają na granicę pracy silnika.
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Wrz 2013, 11:54   

DS409
Twój problem może być spowodowany również niewielką nieszczelnością w układzie paliwowym. (przelewy, może "gruszka" do odpowietrzania, któryś z oringów przy filtrze paliwa?
Kluczowe pytanie:
Kiedy wymieniany był filtr paliwa ?

Czy podczas gdy pojawia się opisywany przez Ciebie problem pokazuję się na zegarach kontrolka świec żarowych?

Twój problem jest dość nietypowy i ciązko coś zaradzić nie mająć tego samochodu przed oczami :yes:
 
 
kmy 

Model: Inne auto
Wersja: L
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 14
Skąd: Płock
Wysłany: 11 Paź 2013, 18:38   

DS409, udało Ci się już rozwiązać problem?

Ja miałem kiedyś w Focusie 1,6 benzyna taką dyskotekę na desce rozdzielczej, wskazówki opadały, szły na max, kontrolki się zapalały, silnik słabł. Działo się to w czasie jazdy. Podłączenia pod komputer nic nie wykazywały.
Długo z tym walczyłem, ostatecznie okazało się, że nie łączyło jedno połączenie masy w komorze silnika w pobliżu akumulatora. Wyczyszczenie tego połączenia pomogło i do dziś (samochód nadal jest w rodzinie, choć już nie mój) jest dobrze..

Także jeśli nadal nie wiesz co to jest, to spróbuj podjechać do elektryka i niech przeczyści te połączenia masowe w komorze silnika.
 
 
res159 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 9 Lip 2014, 17:08   

takie słowne naprawianie usterki dla mnie jest bezzasadne, przyczyn może być wiele, jeśli jest brak mocy może być nawet zapchany filtr paliwa, może być czujnik położenia wału, może ktoś grzebał coś w rozrządzie... może, może, może, może, może pojedź do serwisu albo dobrego mechanika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 10:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: Informacje o zlocie oraz lista zapisów
trzeci VI Jesienny Zlot & III Eliminacja Youngtimerparty / 1-2.09.2012 / Tor Poznań 98 31 Sie 2012, 07:42
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.