Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014,  17:48		 | 
	
			[MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Dreambox  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Sie 2013,  11:04   [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
 
W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak   
 
Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
 
Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
 
Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
 
No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być? | 
             
						
				_________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
 
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemo_rsr  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Sie 2013,  19:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | między rurki. ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie niż na zegar.  bo czasem na zegar możesz mieć nieco z mulone auto. lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie, | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rkalitka  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Roman 
                  Wiek: 39  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sie 2013,  20:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | przemo_rsr napisał/a: | 	 		  |  ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie | 	  
 
 
Trzeba się na tym znać!!
 
 
 	  | przemo_rsr napisał/a: | 	 		  |  lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie, | 	  
 
 
Głupotę piszesz - każde ustawienie pompy wtryskowej przestawiając koło zębate na fasolkach czy to na blokadach czy na słuch/oko czy na zegar to ustawianie kąta wtrysku statyczne.
 
 
Dynamiczne ustawienie kąta wtrysku jest zależne od prędkości obrotowej silnika i regulowane jest w starszych pompach poprzez ciśnienie wewnątrz pompy wtryskowej.
 
Można to przestawić również ale to już na pewno nie jest proste ani tym bardziej bez wpływu na auto - ja robiłem aby rasować charakterystykę ogólnie silnika.
 
 
 	  | Dreambox napisał/a: | 	 		  am 
 
 
W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak  
 
Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha. 
 
Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford? 
 
Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi? 
 
No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być? | 	  
 
 
wkręcasz czujnik między rurkami wysokiego napięcia - tak jak napisał Przemek. dalej najogólniej pisząc cofasz pompę wtryskową aby czujnik zegarowy się zatrzymał a dalej przyspieszasz do przodu do wartości określonej przez producenta - dane te zna każdy pompiarz. Generalnie jest to jak dobrze pamiętam nieco poniżej milimetra.
 
 
Metoda bardzo dokładna jednak czasochłonna, trzeba być mega dokładnym i mieć bardzo dużą wiedzę nie tylko teoretyczną ale i praktyczną - trzeba później odpowietrzać pompę wtryskową, często demontować osprzęt silnika aby w ogóle dojść do zamontowania czujnika zegarowego itd....
 
 
Radzę powiedzieć jaki masz problem z rozrządem i dlaczego nie chcesz ustawić na blokady silnika?? | 
             
						
				_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemo_rsr  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`99 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Przemek 
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sie 2013,  22:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Rkalitka,  w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Sie 2013,  23:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja tak tylko zapytam - a czemu chcesz przy tym grzebać? Silnik Ci źle pali, mało mocy masz przy obciążeniu czy jak?    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rkalitka  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Roman 
                  Wiek: 39  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Sie 2013,  20:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | przemo_rsr napisał/a: | 	 		  | Rkalitka,  w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny | 	  
 
 
Nie mówię wcale, że nie - tylko trzeba się na tym znać    | 
             
						
				_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dreambox  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Sie 2013,  07:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pytacie się dlaczego chcę przy tym grzebać. Powody są dwa.
 
W tym tygodniu będę wymieniał rozrząd, komplet blokad mam ale i tak należy poźniej ustawić zegarem kąt wtrysku. 
 
Drugi powód to taki że lubie uczyć się czegoś nowego i zdobywać jakieś tam doświadczenie. Czujnik jest więc teraz kwestia poznania prawidłowych wartości i jego użycia. 
 
 
Co do danych producenta no właśnie zna je każdy pompiarz ale czemu nigdzie nie są udostępniane. To jakaś tajemnica czy co.
 
W LR nie ma tajemnic, mam instrukcje serwisową i tam wszystko jest ładnie podane łącznie z wartościami i każdego LR można spokojnie zrobić. | 
             
						
				_________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
 
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Sie 2013,  08:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dreambox - się chwali   
 
Dane ciężko znaleźć... Google nie są łaskawe. Może są w literaturze typu "sam naprawiam" ? | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dreambox  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 47 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Sie 2013,  08:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Google nie są łaskawe. Jedyne co udało mi się znaleźć to były dane do escorta i mondeo. W sam naprawiam z 1.8D nie ma podanych wartości o ustawianiu pompy czujnikiem zegarowym. | 
             
						
				_________________ Fiesta 1.8D Endura-DE, Land Rover Discovery II 2.5 TD5, VW Polo 1.4
 
Nowy nabytek Avensis II 2.0 D4d | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |