  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
			| 
		Podział na klasy a auta z turbosprężarkami | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  11:49   Podział na klasy a auta z turbosprężarkami
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przy okazji tegorocznego zlotu, znowu otrzymałem sygnały / sugestie odnośnie podziału na klasy pod kątem aut z turbosprężarkami.
 
Przykładem jest chociażby klasa STREET i udział w niej silnika 1.4 TDCi / 68 KM.
 
Niby mieści się on w przedziale do 70 KM ale wiadomo, że turbodiesle głównie ciągną momentem obrotowym a nie KM.
 
 
Kiedyś nie było to problemem ale teraz co raz więcej mamy aut z turbo i może faktycznie czas pomyśleć o korekcie naszych klas ?
 
Podział i parę uwag macie już w tym temacie: czytaj 
 
 
Wstępnie opcje są dwie:
 
- zostawiamy tak jak jest, kierując się tylko KM
 
- wprowadzamy zmiany, sugerując się przelicznikami z rajdów, czyli:
 
a. dla turbodiesli przelicznik x 1,5
 
b. dla turbobenzyn przelicznik x 1,7
 
 
Nie chciałbym aby nasze zloty i zawody były powodem do jakichś niepotrzebnych żali więc omówmy to szybko a w razie czego możemy rozwiązać temat ankietą.
 
Czekam na Wasze opinie i propozycje   
 
Pozdro ... | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  11:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Artur:
 
 	  | trzeci napisał/a: | 	 		  Przykładem jest chociażby klasa STREET i udział w niej silnika 1.4 TDCi / 68 KM.
 
Niby mieści się on w przedziale do 70 KM ale wiadomo, że turbodiesle głównie ciągną momentem obrotowym a nie KM.  | 	  
 
Czyli w porownianiu z benzynami maja na plus moment a na wielki minus, zakres obrotow i turbodziure co wyrownuje szanse.
 
 	  | trzeci napisał/a: | 	 		  Wstępnie opcje są dwie:
 
- zostawiamy tak jak jest, kierując się tylko KM
 
- wprowadzamy zmiany, sugerując się przelicznikami z rajdów, czyli:
 
a. dla turbodiesli przelicznik x 1,5
 
b. dla turbobenzyn przelicznik x 1,7  | 	  
 
Wprowadzajac przeliczniki musimy zmienic podzial z mocowego na pojemnosciowy czyli 1,4TD pojedzie w klasie powyzej 2L czyli teoretycznie z autami mocniejszymi niz ST2.0, wg mnie nie ma opcji zeby ten podzial byl sprawiedliwszy.
 
 
Pamietajcie ze nasze zloty to glownie zabawa z dodatkiem emocji sportowych a nie na odwrot. Chcecie rywalizowac bardziej profesjonalnie, to przygotujcie auta i jezdzijcie w sprintach. Ludzie opamietajcie sie troche. 
 
 
Ten 68 konny dizel w klasie do 70 koni jest idealny. Posadzcie dobrego kierowce do 1,25 ZETECA to wygra benzyna a posadzcie do dizla to wygra dizel. I wezcie sie za swoje umiejetnosci an nie narzekanie o 2 konie mechaniczne na Zlocie towarzysko, imprezowo sportowym (w takiej dokladnie kolejnosci).
 
 
Pozatym tak walczycie o te koniki, moze wezcie sie za swoje opony hamulce i zawieszenie bo to da wam duzo wiecej niz 15 koni mechanicznych.
 
 Sory ale musialem to napisac bo za chwile znowu sie zacznie plakanie jak w przedszkolu. A wtedy jedynym rozwiazaniem bedzie zrobienie osobnej klasy dla kazdego uczestnika...
 
Tyle ode mnie | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  12:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dlaczego nie zrobić oddzielnej klasy diesel po prostu? sprawiedliwie i tak nigdy nie bedzie | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  12:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Skoro nie bedzie i tak sprawiedliwie to po co ta klasa? Tylko wiecej kasy potrzebne na dodatkowe nagrody i znowu sie zacznie, ze nie jedna klasa a piec bo silnikow jest od groma itd itd a do konca i tak sprawiedliwie nie bedzie - dokladnie jak piszesz, tylko bedzie mniejsza rywalizacja w kazdej z klas bo beda mniej liczne. Jesli chcemy dazyc do tego zeby kazdy dostal puchar a nie o posciganie sie to napiszmy to otwarcie, policzy sie koszty i juz. | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  12:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | spoko - jak dla mnie może być tylko generalka, bo i tak przy mixie seria/dłubane/bebeszone/diesel/benzyna nikt nigdy nie podzieli sprawiedliwie | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  14:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Qzyn napisał/a: | 	 		  | Pozatym tak walczycie o te koniki, moze wezcie sie za swoje opony hamulce i zawieszenie bo to da wam duzo wiecej niz 15 koni mechanicznych.  | 	  
 
 
Ba! Jak ja rok temu walczyłem z dieslem Mieszka w momencie, gdy różnica do setki między naszymi autami to ponad 5 sekund na moją korzyść    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  21:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ciężko się z Qzynem nie zgodzić w kwestii zawiasu, itd. Nie trzeba nawet daleko szukać - zeszłoroczne Kielce. Auta, z którymi nie powinienem mieć szans ze względu na różnicę w mocy, czy chociażby przeliczniku moc/masa, zostawały w tyle, bo miałem dobre lacie. Więc moc to nie wszystko.
 
 
Zresztą nawet patrząc nie po mocach, a po czasach do setki - wiele aut ma przerabiane silniki, wydechy, itd. - jak równać jedno do drugiego?
 
 
Nie ma pełnej sprawiedliwości. Raz wygra benz, raz klekot (wystarczy popatrzeć na Biłgoraj - tu niby klekot miałby przewagę, bo moment, bla bla... a guzik prawda, bo Parzych mógł więcej jechać na "dwójce" i zyskiwał z każdą sekundą, bo na ja "trójce" wyleciałbym z zakrętów   ).
 
 
Jak chcecie 100% równości, to kupmy kilka mk3, wsadźmy do każdego 1.8 albo 2.0 i jeździjmy nimi jak w pucharze Kii   
 
 
Poza tym przeliczniki 1.5 czy 1.7 występują albo na drag-race'ach albo na KJS-ach, gdzie da się wykorzystać moc i najwyższym biegiem nie jest "trójka".
 
 
No i na sam koniec - kwestia momentu. Możecie mnie obrzucać łajnem, ale uprzednio się zastanówcie nad kwestią... skrzyni. Wszyscy mówią: tak, bo diesel ma 3 wiadra momentu więcej niż benzyna. 
 
 
Owszem. Silnik ma. Tylko silnik sam nie pojedzie - potrzebuje do tego skrzyni i kół.
 
 
Zakładając, że koła są takie same, to popatrzmy na skrzynki - wezmę na widelec Parzycha, bo to często z nim się porównuję czasowo (podobna masa, moc, koła). Skrótowo:
 
Moje przełożenie na 1 i 2: 11,39 oraz 6,95 - moment 190 Nm (jest mniejszy, ale przyjmijmy tyle)
 
Przełożenia Parzychowe: 13,40 oraz 8,19 - moment książkowy 150 Nm.
 
 
No i teraz, skoro wiemy ile obrotów silnika przypada na obrót koła, to możemy policzyć jaki moment trafia na koła na "jedynce" i "dwójce" w tych autach:
 
u mnie na koła trafia: 2163 Nm oraz 1321 Nm (trafia mniej, bo nie mam 190 Nm, ale liczmy tyle)
 
u Parzycha trafia: 2547 Nm oraz 1555 Nm - czyli po 18% więcej na każdym biegu. 
 
 
Musiałbym mieć moment na silniku na poziomie 225 Nm, żeby mieć taki sam moment na kołach jak Parzych.
 
Żeby było zabawniej, gdyby porównywać mk5 1.8DI i 1.6S, to jeszcze dochodzi kwestia różnicy masy - na korzyść benzyniaka   
 
 
Jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości, to niech pomyśli - jakiemu autu łatwiej jest spalić lacia? benzyniakowi czy klekotowi? Mowa o podobnych mocach oczywiście.
 
 
Rzecz jasna klekot osiąga maksymalny moment niżej, więc "ciągnie" już na samym dole, ale jest to okupione (relatywnie) krótszymi biegami - dlatego ja np. na Biłgoraju musiałem na prostych wbijać "trójkę", co wiązało się ze stratą czasu, a Parzych mógł lecieć na "dwójce"   
 
 
Także Panowie nie wszystko jest takie różowe jak się wydaje, a wielu ludzi zapomina o tej biednej skrzyni, która "odrobinę" zmienia postać rzeczy przy takich porównaniach   
 
 
Myślę, że Mieszko, gdyby policzyć jego przełożenia i przełożenia jakichś 1.4, to też dostałby po dupie.
 
 
Tak więc zostawcie może podziały tak jak są - widełki też są dość dobrze dobrane    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 blood_brother  		  
		 
         King of Tor Kielce 2013
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Wiek: 37  Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  23:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wszyscy domagają się przerzucenia klekota do wyższych klas, bo jak to tak, przegrać z traktorem    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Parzych  		  
		 
         Prince of Biłgoraj 2012
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2014,  23:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bardzo dobrze Qzyn przedstawił sprawę    A Pufcio, to po prostu genialnie opisał i przedstawił     	  | Pufcio napisał/a: | 	 		  Tak więc zostawcie może podziały tak jak są - widełki też są dość dobrze dobrane    | 	  W sensie 1,4 TDCI w Street, dobrze myślę    | 
             
						
				_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Mar 2014,  01:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Parzych napisał/a: | 	 		  W sensie 1,4 TDCI w Street, dobrze myślę    | 	  
 
Dokładnie tak    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Kwi 2014,  10:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli nie ma innych głosów to podział na klasy pozostaje bez zmian.
 
Pozdro ... | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 DziDzia  		  
		 
         vel DziaDzia
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 2.0/16V 
                  Imię: Patrycjusz :) 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG :: 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2014,  19:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | DziDzia napisał/a: | 	 		  A ja mam inną propozycję - wywalić klekoty ze zlotu, niech jadą pola orać :p 
 
A dla innych turbokosiarek oddzielna klasa    
 
 
 
 
pozdro    | 	       | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |