Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Fiesta 1.1 CLX
Autor Wiadomość
ramz 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Mar 2015, 23:14   [MK3] Fiesta 1.1 CLX

1. NICK: ramz
2. IMIĘ: Krzysztof
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: CLX
5. ROCZNIK: 1992
6. SILNIK: 1.1 55KM
7. OPIS AUTA: Fiestę zakupiłem na początku 2014 roku za cenę złomu + na waciki. Była jeszcze wtedy na czarnych blachach. Z tego co mówił mąż właścicielki samochód był od początku w rodzinie i przechodził z pokolenia na pokolenie. Podczas oględzin nie chciała odpalić, ale wyciągnięte ze śmietnika świece oraz naładowanie akumulatora rozwiązało problem. W takim stanie jeździłem Fiestą ponad rok. Jak widać ruda zaczęła tańczyć na niej jak szalona, ale na szczęście z dala od elementów konstrukcyjnych. Na razie wygląd zostaje taki jaki jest, natomiast od około dwóch tygodni staram się mechanicznie doprowadzić ją do dobrego stanu.
8. DOKONANE ZMIANY/WYKONANE PRACE:
a) Wizualne: założony znaczek na masce (brakuje go jeszcze na zdjęciach)
b) Mechaniczne: wymiana filtra powietrza, wymiana oleju i filtra oleju, wahacze przednie dostały nowe tuleje oraz sworznie, wymieniony lewy przegub razem z osłoną, nowe świece (nie te ze śmietnika :P ), wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów oraz wyregulowane zawory
c) Audio: brak
9. PLANOWANE ZMIANY/PLANOWANE PRACE:
a) Wizualne: po uporaniu się z mechaniką zacznę walczyć z rdzą, ilość elementów blacharskich do wymiany/naprawy jest na tyle duża, ze rozważam lakierowanie całości lub obklejenie folią, przedni zderzak do poklejenia/pospawania, wnętrze jest git, ewentualnie jakaś skórzana kiera z odsadzeniem; może jakaś szeroka trzynastocalowa stal :D
b) Mechaniczne: kompletny wydech do wymiany (już prawie skompletowany), remont tylnych hamulców i tyle z napraw/zmian koniecznych, reszta to już tylko moje widzi mi się jak, np. shortshifter, chciałbym ją niżej posadzić, jak się trafi tanio to może jakiś 1.3 wleci pod maskę + podstawowe mody usprawniające pracę silnika ;)
c) Audio: uruchomić :D
10. FOTKI AUTA:



 
 
ostry5_13 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 108
Skąd: WSK
Wysłany: 3 Mar 2015, 08:18   

ramz, nie jest najgorzej :) Po zdjęciach nie widać aż tak tej rudej jak było to w moim przypadku gdzie autko też kupiłem w cenie złomu :) Co do swapu z 1.1 na 1.3 będziesz musiał rozważyć parę kwestii bo jak napewno się już zorientowałeś tych 1.3 jest kilka modeli przez co może być problem w podłączaniu wiązki silnikowej i uruchomienie :) Nawet pompa paliwowa może się nie zgadzać :P

W środku nie wydaje się być jakoś nadmiernie zmęczona jak na 23 letnie auto :)

Zapraszam również do odwiedzenia tematów technicznych dotyczących optyki i mechaniki :)
Do swojego tematu oczywiście też :D

Powodzenia :) !
_________________

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
Profil Facebook
 
 
 
ramz 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Mar 2015, 12:09   

Niestety na żywo wygląda dużo gorzej niż na zdjęciach. Sporo elementów jest do wymiany (reperaturka wlewu paliwa, elementy blacharskie pod zderzakami z przodu i z tyłu). Lakier również jest bardzo zniszczony, stąd decyzja o lakierowaniu/obklejaniu całości.
Z silnikiem jeszcze się zobaczy. Planuję kupić drugi samochód i w zależności od tego co kupię zdecyduję o przeznaczeniu Fiesty. Czas pokaże ;)

Co do Twojej FoFi to powiem Ci, że całkiem fajny zakup. Dopiero zaczynam powoli ogarniać te wszystkie wersje i Twoja z klimą, wspomą i z szybkami w prądzie robi wrażenie. Nie wiedziałem, że takie są. I to w cenie złomu! Szacun kolego :)

Pozdrawiam,
ramz.
 
 
ostry5_13 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 108
Skąd: WSK
Wysłany: 3 Mar 2015, 14:31   

ramz, nie ukrywam że sporo pracy już żeby prezentowała się tak jak teraz ;) Cały czas chomikuje jakieś graty ;)
Co do oklejania to mało rozsądne wyjście ;) Drogie i mało odporne na warunki ;) Mnie teraz czeka spawanie reperaturek i progu tak że Tobie również życzę powodzenia ;)
_________________

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
Profil Facebook
 
 
 
ramz 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 3 Mar 2015, 14:52   

Blacharka blacharką, na razie chcę ją dopieścić mechanicznie. Zamówiłem już części do remontu hamulców. Jeszcze tylko tłumik końcowy i pozostanie mi poskładanie tego wszystkiego do kupy ;)
 
 
modell1 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 48
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1878
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 3 Mar 2015, 20:39   

Dokładnie taka jak moja pierwsza fiesta mk3 1,1 i to na gażniku miałem :) I od takiej się rozpoczęła pasja z fiestą :)
Powodzenia w odbudowie :-)

_________________

 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 4 Mar 2015, 11:06   

ja to bym zrobił jako tako mechanicznie i jeździł, remont blacharki kilkukrotnie przewyższy wartość auta, ew. możesz powalczyć we własnym zakresie z żywicą i sprajem aby co większe babole zamaskować
 
 
ramz 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Mar 2015, 12:33   

modell1: Moja też jest na gaźniku i tak samo jak Ty zaraziłem się zajawką do tych poczciwych wozidełek. Dzięki za miłe słowa :)

TSRules: Remont blacharski mam zamiar przeprowadzić w swoim zakresie. Reperaturka wlewu paliwa to raptem 20 zł na alledrogo, więc budżetu raczej nie przekroczę ;) Spawarkę mam, kompresor i pistolet do lakierowania się pożyczy. Jakoś to będzie :D

PS. Poczytałem trochę o silnikach 1.3, swapach itp. i muszę zmienić plany co do Fiesty, a więc: swapa na 1.3 odpuszczam jako rozwiązanie kompletnie nieprzyszłościowe; IMO wyrzucenie pieniędzy w błoto. Także na razie zostaje 1.1 i musi wystarczyć :D

[ Dodano: Czw Mar 05, 2015 19:50 ]
Przy ostatnim serwisie Fiesty dokonałem kilku wymian/regulacji w komorze silnikowej, a były to: wymiana świec, wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów oraz regulacja luzu zaworowego, wymiana oleju oraz filtra oleju. Byłem ciekaw czy będzie to miało wpływ na spalanie i okazało się, że ma. I to ogromny!

Przed serwisem spalanie w mieście wahało się między 8 - 9 l/100 km. Zdaniem "speców" takie spalanie gaźnikowego motoru było całkowicie normalne, a wg mnie było troszkę za duże. W związku z tym postanowiłem przeprowadzić mały test spalania. Tankowałem 10 litrów i sprawdzałem ile uda mi się przejechać. Wykonałem trzy takie próby, a oto wyniki:
- tankowanie nr 1 - 143 km co daje średnie spalanie 6,99 l/100 km
- tankowanie nr 2 - 150 km co daje średnie spalanie 6,66 l/100 km
- tankowanie nr 3 - 145 km co daje średnie spalanie 6,89 l/100 km.

Napisałem tego posta dla tych, którzy uważają lub jest im wmawiane, że gaźnikowa Fiesta 1.1 będzie paliła 8, a nawet 9 lirów benzyny na 100 kilometrów. Dodam jeszcze, że jeżdżę raczej spokojnie, ale daleko mi do fanatyka eko-jazdy ;)
Druga sprawa to ciekawość, która ze zmian miała największy wpływ na zmniejszenie spalania. Z pewnością były to świece, ale czy coś jeszcze?
_________________
http://www.fiestaklubpols...p=758432#758432
 
 
ostry5_13 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 30
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 108
Skąd: WSK
Wysłany: 5 Mar 2015, 21:51   

moja przed wymianą silnika potrafiła zeżreć 12l gazu.
Po wymianie odruchowo tankowałem co tyle samo km a przed wczoraj zostałem bardzo miło zaskoczony bo do pełna weszło zaledwie 6l lpg aż było mi wstyd iść za to zapłacić :)
_________________

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
Profil Facebook
 
 
 
ramz 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Cze 2015, 17:21   

Mały update:
kompletny nowy wydech założony :D
Fiesta zrobiła się znacznie cichsza i mam wrażenie, że troszeczkę lepiej się zbiera ;)
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tłoczków oraz szczęk w tylnych hamulcach, linki ręcznego oraz paska klinowego.
_________________
http://www.fiestaklubpols...p=758432#758432
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.