Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
19 Kwi 2014, 12:01
[MK3] Coś nie tak z elektryką (zwarcie)
Autor Wiadomość
popek1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Las Covice
Wysłany: 1 Gru 2013, 15:23   [MK3] Coś nie tak z elektryką (zwarcie)

Mam pewien problem. Rano pojechałem do kościoła i wszystko dobrze. Po kościele odpaliłem i dojechałem do domu. Zauważyłem, że kontrolka od ładowania zaczęła mi lekko świecić. Szczotkotrzymacz z regulatorem wymieniłem ok. 2 lat temu. Gdy poszedłem do domu po miernik by zmierzyć napięcie fofi już nie odpaliła. Czy to może być wina regulatora? Po naładowaniu akumulatora odpaliłem auto napięcie 14,36 Na dużym poborze prądu wahało się w granicach 13 V na akumulatorze. Dodam, że niezależnie czy to na pracującym silniku czy też na wyłączonym miernik pokazuje mi zwarcie. Na włączonym rozumiem, bo obieg zawsze się zamknie, ale na wyłączonym zapłonie... Tak powinno być? Dodam jeszcze , że w komoże było trochę wody, pewnie wjechałem w jakąś kałużę i chlupło, może od tego jakieś zwarcie powstało.
Co o tym sądzicie?
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 1 Gru 2013, 20:41   

Zwarcie czy pobór prądu? Jakby było zwarcie to wywaliło by bezpieczniki.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
popek1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Las Covice
Wysłany: 2 Gru 2013, 14:32   

Powiem tak. Wczoraj podładowałem akumulator i normalnie mogłem jeździć, ale dla pewności akumulator odłączyłem i zabrałem, go do domu. Prostownik pokazał, że jest naładowany. Rano podłączyłem i pojechałem do pracy, Po pracy normalnie odpalił i wróciłem, nie było żadnych niepokojących zachowań.
A o te zwarcie to chodziło mi o to, że jak podniosłem maskę zauważyłem, że silnik jest trochę ochlapany i rozrusznik w tym kabel główny prądowy i się zastanawiam czy od tego przewodu nie było przebicia na masę i nie zrobiło mi zwarcia, przez co zakłóciło pracę alternatora, który pokazywał mi słabe ładowanie i co skutkowało rozładowaniem akumulatora.
A również mnie zastanawia czy przyłażąc miernik do akumulatora powinien mi pokazywać obwód zamknięty na wyłączonym zapłonie. Bo nie wiem gdzie ten obieg się zamyka, chyba, że komputer go zamyka, nie wiem.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Gru 2013, 02:29   

Akumulator to bateria. Jak ją zamkniesz (zrobisz zwarcie) to wybuchnie albo się stopi .
Jedyny pomiar jakiego można dokonać na akumulatorze to zmierzyć jego napięcie na zakresie miernika 20VDC.
Woda nie zrobi zwarcia, gdyż 12V to za niskie napięcie by przez wodę przepłynął znaczący prąd.
Jeśli do akumulatora przyłożyłeś miernik ustawiony na zakresie pomiaru ciągłości obwodu to prawdopodobnie miernik mógł tego nie przeżyć, ewentualnie może fałszować wyniki. Przed następnymi pomiarami trzeba sprawdzić jego wiarygodność na jakimś źródle wzorcowym np baterii 9V.
 
 
 
popek1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Las Covice
Wysłany: 3 Gru 2013, 08:29   

Ale przez jakieś 5 minut jazdy uleciało z niego całe życie... I tylko to jest dla mnie sensownym powodem by mogło się tak stać. A teraz jeżdżę i nic niepokojącego się nie stało. Wiec musiała być jakaś nadzwyczajna przyczyna jego rozładowania. Dzięki za informację o mierniku sprawdzę jego działanie.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Gru 2013, 08:43   

prędzej pasek zaczął się ślizgać ;)
 
 
popek1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Las Covice
Wysłany: 3 Gru 2013, 08:54   

I po 5 minutach jazdy akumulator by nie miał mocy przekręcić rozrusznikiem? Chociaż woda mogła się dostać na pasek, ale nic nie było słychać.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 3 Gru 2013, 10:29   

Może się tak zdarzyć, w zależności od wielu czynników. Stary akumulator o niskiej pojemności (35-40ah) w połączeniu w niską temperaturą i włączoną dmuchawą oraz radiem podczas jazdy. Do tego wcześniej nie musiałbyć naładowany do pełna ;)
Jak masz obsługowy akumulator to sprawdź poziom elektrolitu - ja z jednym aku takie jaja miałem, że raz po tygodniu palił od strzała, a drugi raz na drugi dzień była padaka. Okazało się, że z jednej celi wyparował elektrolit :P
Ładowanie mierzyłeś na wolnych obrotach, czy na ssaniu? Bo może altek nie ładuje przy jałowych w okolicach 800. Tak mój mnie kidyś załatwił, a ja myślalem, ze akumulator marny :P
 
 
popek1986 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Las Covice
Wysłany: 3 Gru 2013, 17:18   

Jutro jak wrócę z pracy sprawdzę. Mam obsługowy wiec może coś tam się dziać. Poinformuję o rezultatach.
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 3 Gru 2013, 21:39   

Akumulator nie ma nominalnej pojemności. Czy długo stał rozładowany? Jak tak to się zasiarczył. Albo poprostu zużyty już jest.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.