[MK3] SWap...tylko na co ? RS2300 czy 2.5 V6? |
Autor |
Wiadomość |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 5 Cze 2014, 21:05 [MK3] SWap...tylko na co ? RS2300 czy 2.5 V6?
|
|
|
Ano mam dylemat, jest nowa buda nowy plan...swap tylko na co...żeby to to jechało i porządnie. przy którym motorze wiecej roboty ? Pewnie przy v6, tylko że czy on ma te seryjne 170 ps czy moze zrobic wydumke rs2300 ?? Napewno mniej roboty z układem napędowym itd... |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Cze 2014, 07:30
|
|
|
jak zrowa buda to nie v6 bo bez ciecia jej ci nie wejdzie |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Cze 2014, 08:20
|
|
|
Mafios napisał/a: | jak zrowa buda to nie v6 bo bez ciecia jej ci nie wejdzie |
wejdzie i bez cięcia,
jeśli chcesz 2,5 v6 170 hp, to lepiej zrobić rs2300 bedzie szybsze, i mniej roboty |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Cze 2014, 20:51
|
|
|
Jak chcesz oryginalnie i szybko to k20a2 |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 08:46
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Jak chcesz oryginalnie i szybko to k20a2 |
i drogo |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 09:03
|
|
|
Bongo a dlaczego nie chcesz st200?? a w sumie czym sie dokładnie rozni ten 2.5 v6 170 PS a 200?? |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 10:33
|
|
|
A kto powiedzial ze tuning jest tani? ) |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Pablosss
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30 Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 120 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 10:36
|
|
|
oo widze ciekawe wozidło może sie niedługo pojawić mieście gdzie mieszkam.
Bongo, bede szukal wydechu uchem na miescie |
_________________ *** Cokie - Futura 1.6 16V *** |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 13:22
|
|
|
FiFa napisał/a: | Bongo a dlaczego nie chcesz st200?? a w sumie czym sie dokładnie rozni ten 2.5 v6 170 PS a 200?? |
bo st200 co najmniej 2x droższe od 170
a rózni się min. sterownikiem, przepustnicą, całym kolektorem ssacym, puszka filtra powietrza
[ Dodano: Sob Cze 07, 2014 13:23 ]
jak bym teraz miał coś składac to tylko saabowski motor 2.0T |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 17:59
|
|
|
Pablossss ja mam juz jedną fieste 2.0 moze kiedyś ją widziałeś czerwona zglebiona z ciemna szyba, ale mniejsza z tym, wracajac do tematu niechce ciac budy...wole wyciagnac wszystko zeby zmiescic np 2.5 v6 , mi nie zalezy na czasie moge grzebac przy niej i rok, moze byc i 2.0 turbo od saaba choc nie ukrywam ze 2.5 v6 w fiescie do mnie przemawia choć juz nie jest rozwojowe tak jak jakies turbo , druga sprawa ze st200 niema 200 koni, wykresy z hamowni mówia co innego , albo te motory to padaczki albo konstrukcyjnie na wstepie nie było 200 km , podejżewam ze rs2300 pojedzie lepiej niz 2.5 170 ps ...daras prawda ?? |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 19:55
|
|
|
Zamiast pchać się w rzeźbę i ciężkie V6 włóż Zeteca 2.0 i idź w ostre wałki plus ITB lub uturbiaj. Kute graty, wałki itd wszystko do tego silnika kupisz. Oczywiście są to koszta ale swap na 2.0 jest tani, V6 już nie.
To są lekkie silniki, taka V6 czy nawet kloc z Saaba waży znacznie więcej i to wpływa na prowadzenie. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 8 Cze 2014, 09:53
|
|
|
2.5 170 tez nigdy nie miało nawet serii, rs2300 jest szybsze, tylko ze minusem rs23 bedzie ciagle padajaca skrzynia |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 8 Cze 2014, 11:28
|
|
|
jest jeszcze v6 od mazdy kl-de/ kl-ze który był montowany w probe, ale nie wiem jak wygląda sprawa skrzyni, za to jest chyba sporo lżejszy niż fordowskie, z tego co znalazłem to waży ok 110kg |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 22:25
|
|
|
bobson mam 2.0 zeteca tylko ze silvertopa a do niego chyba juz jest niecomniej gratów ? |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 9 Cze 2014, 23:28
|
|
|
Gratów do silvera i blacktopa jest od groma, nie licz jednak że kupisz za 500zł pół silnika w PL. Za granicą jest dosłownie wszystko, kwestia kasy (nie takiej dużej tak naprawdę).
Przykładowo seryjny słupek 2.0, obróbka głowicy, ostre drogowe wałki, ITB, porządny kolektor wydechowy i reszta wydechu, na koniec oczywiście strojenie i masz okolice 200PS/230Nm.
Chcesz turbo? kucizna kosztuje 4-5k (tłoki i korby) w to możesz dmuchać nawet i 1,5 bara i na takim zestawie masz ~350PS/450NM. Takie auta z takimi silnikami jeżdzą w PL już długi czas i to śmiga. Kwestia zrobić z głową i odrobiną $. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 12 Cze 2014, 10:37
|
|
|
A silnik z saaba kupisz taniej, seryjnie wytrzymuje 500-600km, na seryjnej turbinie do 250km dobijesz tanim kosztem. Silnik przygotowany pod turbo.
Pozniej oczywiscie musisz doliczyc koszt polosi 250zl/szt i innych pie*dol.
Wkladaj rs2300 tak jak darek Ci gada i go dlubaj, wydus maksymalnie co sie da z wolnossaka, jak bedzie brakowac mocy wtedy idz w turbo. |
|
|
|
|
wolverinexxx
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 49 Skąd: Paczków
|
Wysłany: 14 Cze 2014, 13:03
|
|
|
ja mam rs2300 ii i i jeszcze go nie przetestowałem bo muszę go dotrzeć. Mam blok od galaxy 2.3 z tłokami wałem a reszta miska pompa oleju smok głowica + osprzęt od rs2000. Silnik jest doprężony, także remont jest konieczny(panewki, pierścienie, no i głowica szczelna). Można to złożyć na zwykłej głowicy od galaxy, ale według mnie doprężony lepszy mniej pali i lepiej jedzie. Powiem tak rzeźby też przy tym jest, bo: trzeba pas przedni naciąć sklepać zęby alternator wszedł, trzeba pospawać mocowanie na łapę silnika przy kielichu, jak masz spawarkę to działaj. U mnie na ciepłym silniku jak próbuje odpalić czuć wysoką kompresję bo rozrusznik ledwo kręci ale obrót wystarczy i pali. Moment obrotowy od samego dołu, ogólnie nie żałuje kasy wydanej na ten swap. |
|
|
|
|
|