MK6 lub MK7 jaki silnik |
Autor |
Wiadomość |
Roni71
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 20:10 MK6 lub MK7 jaki silnik
|
|
|
Witajcie , jako że mojej poczciwej MK4 leci 19 roczek , zastanawiam się nad zakupem czegoś młodszego. Mam do was pytanko jaki silnik wybrać do tych modeli co by nie być zawalidrogą ale też żeby silnik był dobrą i trwałą jednostką .
Nie jestem obeznany w tych modelach dlatego prośba o jakieś wskazówki , na co zwrócić uwagę przy zakupie ? jakieś słabe punkty na które szczególnie trzeba zwrócić uwagę ? Ciekawi mnie jak MK6 wygląda pod kontem rudej ? bo z moja już od jakiego czasu walczę (19 latka ) ....... dzięki za wszystkie wskazówki i wyrozumiałość jak pytania zbyt tendencyjne.....pozdro... |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 20:29
|
|
|
Fiesta MK6. 1.3 Duratec to stara konstrukcja, 1.25 Zetec jest to nowsza i ulepszona konstrukcja 1.3, 2.0 to raczej do Fiesty ST sie montuje ale z tego co mi Parzych kiedyś pisał to 1.6 (który posiada) praktycznie je tyle samo paliwa co 1.25 a przyjemność z jazdy jest nie porównywalnie lepsza. (P.S Ja tam na 1.25 nie narzekam <- swoją drogą). A tak to inni bardziej doświadczeni forumowicze powinni coś szczegółowo polecić. |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 20:34
|
|
|
Roni71 napisał/a: | ...jaki silnik wybrać do tych modeli co by nie być zawalidrogą... |
Jak MK7 to ja bym stawiał na benzynę 1.6, a już na bank nie zszedłbym poniżej 1.4
Jednak widząc jakie są problemy z zakupem dobrego używanego auta jednocześnie uważam, że nie ma co patrzeć na pewne konkretne elementy wyposażenia lub ten czy inny silnik tylko na konkretny stan danego auta i kupić po prostu w najlepszym możliwym stanie. No chyba, że Ci się nie pali i możesz szukać w nieskończoność |
_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 20:50
|
|
|
kazdy jeden silnik w MK7 rownie dobry... dobierz sobie osiągi pod swoje potrzeby i szukaj egzemplarza bez trudnej przeszlosci |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Roni71
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 21:20
|
|
|
Jeśli chodzi o upodobania mocowe to już jednego potworka z mocą na parkingu mam ale szukałbym raczej coś od 90 KM w górę .
Zależy mi jednak na trwałości jednostki i małej usterkowości (wiadomo , jedne silniki z zasady są bardziej usterkowe inne mniej)
Wiadomo że przy szukaniu auta będzie trzeba szukać jak najbardziej zadbanej i nie zjażdżonej sztuki , a że mam czym jeździć i ni jak mi się nie spieszy mogę rozglądać się za konkretnymi wersjami silnikowymi.
Co do wyposażenia (pomijając w/w- stan) to jestem zdania żeby też zwracać uwagę na jak najlepsze wyposażenie bo po zakupie i tak by mnie korciło żeby doposażać auto a to później o wiele więcej roboty/kasy.......a nie powiem , bardzo mi zależy na przedniej grzanej szybie bo parkuję pod chmurką i w zimie Saabem raczej się nie ruszam na miasto i pozostaje Fiesta..... |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 22:15
|
|
|
no to sam sobie w zasadzie ograniczyles wybor do 1.4 albo 1.6 Ti-VCT, bo z dieselem można jednak wtopic niespodziewanie... a z tych dwóch lepsze 1.6 - spalanie praktycznie to samo, a wyposazenie i osiągi znacznie lepsze |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Roni71
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 22:27
|
|
|
MisiekT chyba masz rację ,choć myślałem jeszcze o 2.0 ale w sumie silnik cięższy i różnica w przyspieszeniu niewielka , tak mi się wydaje. Tak sobie teraz przeglądam oferty na alledrogo i powiem Ci że wysyp ogłoszeń ale większość sprowadzane których jakość pewnie jest różna i pochodzenie także .....najlepiej to klubowy a dalej to krajowy.....Klekot to zawsze ryzyko , potencjalnie dużych przebiegów (nie zawsze ujawnionych ) i mnogość potencjalnych i potencjalnie drogich usterek których nie osłodzi nigdy lekko mniejsze spalanie.....Ciekawe jak jest z blacharką w tym modelu i podatnością na rudą? |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 45 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 22:42
|
|
|
Jeśli chodzi o 2.0 we Fieście Mk6 czyli o ST to wygodnie się jeździ, nie trzeba mielić biegami i ciągnie już żwawo od 1500 obrotów więc na mieście nie trzeba tak wachlować lewarkiem. Niestety dość popularną awarią jest padający mechanizm różnicowy, nie ma reguły, że każdemu musi się rozsypać ale lepiej żeby ktoś wiedział, że jest możliwa taka awaria.
Poza tym nie miałem żadnej awarii u siebie poza tą z różnicówką (auto od 2012 roku, 15 tys km zrobione). Natomiast z punktu ekonomicznego lepiej na miasto kupić coś z mniejszym silnikiem, mniejsze spalanie, szybciej nagrzewający się silnik z czego w zimę szybko zrobi Ci się ciepło w kabinie.
Mk6 jest z ocynkowanej blachy, tak mi się wydaje bo mam kilka ładnych odprysków i widzę srebrny ocynk |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 22:57
|
|
|
Roni71 napisał/a: | myślałem jeszcze o 2.0 ale w sumie silnik cięższy i różnica w przyspieszeniu niewielka , tak mi się wydaje | Trochę źle Ci się wydaje, różnica w wadze niewielka w porównaniu do 1.6 a mocy o 50% więcej...
hawaja24 napisał/a: | Niestety dość popularną awarią jest padający mechanizm różnicowy, nie ma reguły, że każdemu musi się rozsypać ale lepiej żeby ktoś wiedział, że jest możliwa taka awaria. | Tu żeś pojechał po bandzie, na tutejszym Forum jesteś JEDYNYM przypadkiem rozpiżonego mechanizmu różnicowego (a "kilka" ST tu jest), więc nie demonizuj... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 45 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 23:15
|
|
|
Ja znam trzy przypadki:
1) mój
2)użytkownik Kikol też pisał nawet w moim temacie, że mechanizm różnicowy u niego też się rozsypał, nawet pisał do mnie na priv
3)temat z lipca 2012 [MK6]Skrzynia Fiesta ST
Ale skoro to nadal mało żeby uznać, że coś w tym jest to OK. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 23:25
|
|
|
hawaja24, faktycznie to już daje 3 szt. skrzyń w ST z rozpiżoną różnicówką, tyle że jest jedno ale, jak przez poprzednich właścicieli były te Wasze ST traktowane, bo żaden z Was tego nie wie, może wcześniej były po prostu nadmiernie katowane?... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
hawaja24
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 45 Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: ok
|
Wysłany: 16 Kwi 2014, 23:49
|
|
|
Parzych i tu bardzo ważny aspekt poruszony, gdyż ja nigdy nie katowałem skrzyni na sprintach, po torach nie jeździłem (strzeliła po roku od zakupu). Kupiłem ją od kumpla, on był jej właścicielem przez prawie rok i też nie katował Fiesty a mimo to walnęło. A podejrzewam, że żaden sprzedający nie powie jak jeździł samochodem i jak go traktował bo zawsze sie usłyszy "delikatnie, jak z dzieckiem, tylko po bułki jeździłem, na 1/3 gazu i nie więcej". Więc na pytanie które zadałeś to potencjalny kupujący nie dostanie pewnie prawdziwej odpowiedzi. Ale nie jestem tu od przegadywania, omijam wszelkie spory i kłótnie
Po prostu bardzo zgłębiałem temat skrzyni we Feście ST150(po tym jak mi strzeliła) i wiem, że nie są to pojedyncze przypadki temu informuję o możliwości takowej awarii. Innych typowych usterek w ST nie spotkałem, nie natknąłem się na tematy z takowymi ani u nas ani na angielskich forach które przeglądałem. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 17 Kwi 2014, 00:54
|
|
|
najpierw to Kolega musi zdecydować czy ma budżet na MK6 czy MK7 - dla mnie kupowanie MK6 ST jest idiotyzmem przy dostepnosci MK7 Sport niewiele drożej )porownuje do w miare młodych egzemplarzy ST w dobrym stanie) |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 17 Kwi 2014, 02:35
|
|
|
MisiekT napisał/a: | dla mnie kupowanie MK6 ST jest idiotyzmem przy dostepnosci MK7 Sport niewiele drożej )porownuje do w miare młodych egzemplarzy ST w dobrym stanie) | Jak komuś wystarczy jedyne 120KM to ok, ale może ktoś woli mieć 150KM... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 17 Kwi 2014, 08:37
|
|
|
Parzych - Ty znowu swoje... MK7 ma hamowniowe 130KM, a ST hamowniowe 140-145KM.. do tego ST jest cięższe i ma gorsze właściwości jezdne, i to sporo gorsze...
wiec o ile Kolega ma budżet to moim zdaniem lepiej kupic o kilka lat nowsze auto z "regularnej" produkcji niż pakowac się w trudne do znalezienia ST, które jest stosunkowo niszowe jeżeli chodzi potem o części itp.
a do zabawy i tak polecam nowe ST z 1.6T |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
Roni71
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 17 Kwi 2014, 10:25
|
|
|
Koledzy ,przeglądałem wczoraj w necie oferty ST MK6 i jest ich stosunkowo nie wiele , co do stanu to inna inszość. Jesli chodzi o MK7 ST to niestety są dość drogie . Za Sportami się nie rozgladałem i nie znam cen ...a dla mnie fiestka to tylko miejskie wozidelko (do ganiania mam 266,5 KM.) Wiec 120 KM sporta by wystarczyło. Najlepiej jak by trafił sztukę krajową z pewniejszą historią. |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
FFDriver
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd
|
|
|
|
|
Roni71
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Robert
Wiek: 52 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 17 Kwi 2014, 15:09
|
|
|
Ładna jest ta biała Foka , szkoda że tylny zderzak do malowania. Trzy dyszki to też ładna sumka , ale nie wiem jak one stoją. |
_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
Pozdrawiam Robert |
|
|
|
|
|