Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
16 Cze 2014, 18:01
Prawdziwy przebieg samochodu
Autor Wiadomość
Asterix 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Ostróda
Wysłany: 4 Maj 2014, 21:32   Prawdziwy przebieg samochodu

Jest jakaś możliwość sprawdzenia prawdziwego przebiegu w mk5? W 165 000 to nawet handlarz nie wierzył gdy kupowałem.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Maj 2014, 23:24   

Jeśli mowa o gnojowniku minimum 13-letnim, to ja osobiście sprawdziłbym stan:

-gałki zmiany biegów - jeśli nie była wymieniana, to przy przebiegu ponad 150 tysięcy gałka będzie lekko zdarta, przy 250 tysiach wygląda już naprawdę źle
-siedzenia - tapicerki na wysokości uda i pleców bliżej drzwi (czyli standard)
-pedałów (zwłaszcza gazu i sprzęgła, bo gumę na pedale hamulca da się wymienić) - przebieg 150 tysięcy to widocznie zdarta guma pedału hamulca i nieco sprzęgła, do 250 tysięcy guma pedału hamulca może nie dotrwać (będzie dołem zjechana do zera albo dziurawa)
-wajchy migaczy/włącznika świateł - zdarte nadruki to przebieg grubo >200 tysięcy
-progów i nadkoli z tyłu - jeśli jeździło to w warunkach umiarkowanych, to bez blacharki nie przejedzie więcej niż 150 tysięcy, jeśli sprowadzane z południa Europy i jeżdżone w kraju, to po 3 latach zaczną się robić purchlaki tak czy siak


-poduszki amortyzatorów wytrzymały u mnie 12-13 lat / ~200 tysięcy (nadawały się do wymiany ciut wcześniej)
-poduszki silnika wytrzymają 10-12 lat / od 150 do 200 tysięcy
-poduszka skrzyni biegów nadająca się do wymiany to przebieg minimum 250 tysięcy (np. moja, nigdy nie wymieniana, "jeszcze jest ok", a ma >14 lat i nalatane 230 tysięcy)
-tulejki rozrusznika zaczynają "marudzić" i utrudniać rozruch nawet na pełnym akumulatorze najdalej przy 200 tysiącach (jazda miejska/mieszana, odpalanie parę, rzadziej paręnaście, razy dziennie)
-rzężąca (lub odmawiająca czasem współpracy) pompa wspomagania (elektrohydrauliczna - dotyczy tylko gnojowników z klimą), wskazuje przebieg między 150 a 200 tysięcy (a jeśli była naprawiana, to jego wielokrotność) - to przy założeniu, że nie brakowało jej oleju albo nie pracowała na czymś, co olejem było tylko z nazwy
-łańcuch rozrządu - jeśli był wymieniany, to przebieg silnika jest zdecydowanie >250 tysięcy
-wężyki powrotne na wtryskach - na oryginalnych jest taki badziewny oplot - jeśli nie były wymieniane, to będą nieco spękane po 10 latach i przebiegu w okolicach 170 tysięcy, mogą odrobinę ciec - przy przebiegu dużo większym będą się ledwo trzymać na metalowych końcówkach powrotnych, a do 250 tysięcy oryginalne nie mają prawa dociągnąć
-turbo - jeśli się sypie, a silnik nie jest po chipie, to auto ma najechane tyle, że nie warto rozważać zakupu

To tak na szybko :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 5 Maj 2014, 11:35   

a w kompie nie będzie jakiś danych odnośnie przebiegu ? bądź danych z czujników np. ABS ?

ponadto chyba najlepiej oceniać stan, a nie przebieg ...
_________________

 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Maj 2014, 17:35   

Dane przebiegu w kompie? W jakichś czujnikach? W mk5? Serio? :D

Co do drugiego zdania to się zgadzam. Auto, które robi 15 tysięcy rocznie, ma obecnie ponad 200 tysięcy - czy to oznacza, że musi się już rozlatywać? Wcale nie. Zależy jak kto dba. Niemniej przebieg warto znać choćby po to, żeby oszacować ile do auta trzeba będzie potencjalnie dołożyć, bo "na dniach" to czy tamto będzie do wymiany (lub już zostało wymienione, bo inaczej auto by nie jeździło).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Asterix 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.8DI/75KM
Wiek: 37
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 14
Skąd: Ostróda
Wysłany: 5 Maj 2014, 20:35   

Cofnięcie licznika musiało nastąpić poprzez podłączenie do komputera. Zastanawia mnie czy jest jakiś program, który potrafi wejść głębiej w pamięć i odczytać prawdziwe wskazanie przebiegu. O fakcie, że fiestunia ma więcej przejechane niż wyświetla to licznik wiadomo było już z samego ogłoszenia, ale stan samochodu jest na tyle zadowalający, że nie żałuję wciąż zakupu. Strzała zasługuje na godną starość, garaż, dobre paliwo i przebiegi rzędu 5 tyś rocznie.
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 5 Maj 2014, 21:00   

W mk5 podpina się licznik do komputera ( licznik może być osobno nie koniecznie w samochodzie zamontowany) i robi korektę przebiegu. Tak to wyglądało u mnie jak zmieniałem licznik z pumy.
 
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Maj 2014, 23:18   

Pufcio napisał/a:
Jeśli mowa o gnojowniku minimum 13-letnim, to ja osobiście sprawdziłbym stan:

-gałki zmiany biegów - jeśli nie była wymieniana, to przy przebiegu ponad 150 tysięcy gałka będzie lekko zdarta, przy 250 tysiach wygląda już naprawdę źle
-siedzenia - tapicerki na wysokości uda i pleców bliżej drzwi (czyli standard)
-pedałów (zwłaszcza gazu i sprzęgła, bo gumę na pedale hamulca da się wymienić) - przebieg 150 tysięcy to widocznie zdarta guma pedału hamulca i nieco sprzęgła, do 250 tysięcy guma pedału hamulca może nie dotrwać (będzie dołem zjechana do zera albo dziurawa)
-wajchy migaczy/włącznika świateł - zdarte nadruki to przebieg grubo >200 tysięcy
-progów i nadkoli z tyłu - jeśli jeździło to w warunkach umiarkowanych, to bez blacharki nie przejedzie więcej niż 150 tysięcy, jeśli sprowadzane z południa Europy i jeżdżone w kraju, to po 3 latach zaczną się robić purchlaki tak czy siak


Mylisz się, jeśli chodzi o wnętrze czyli to co najłatwiej sprawdzić.
Wszystko zależy od tego jak samochód był eksploatowany a nie ile przejechał.
Moja KM5 ma 210 tys km
- gałka zmiany biegów nie jest ani trochę zdarta, powiedziałbym że jest wypolerowana :) ale też bez przesady.
- siedzenia są w stanie idealnym, przez 13 lat jeździły w pokrowcach
- wajchy świateł nie mają zdartych nadruków
- nadkola zaczęły korodować po jakiś 7 latach przy przebiegu ok 110 tys km

Najszybciej zużyła się kierownica bo przy ok 50 tys już było widać zużycie więc wylądowała w skórzanym pokrowcu.

Ogólnie bardzo trudno jest określić ilość przejechanych kilometrów.
15 letni samochód poza nielicznymi wyjątkami z pewnością ma minimum 200 tys km.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Maj 2014, 23:44   

sla32 napisał/a:
Mylisz się, jeśli chodzi o wnętrze czyli to co najłatwiej sprawdzić.

Jak każdy wsadza wszystko w pokrowce i używa auta miejskiego do jazdy na trasach, a nie w mieście, to jasne że wnętrze nie będzie strasznie zużyte. To są wskazówki przy przeciętnej eksploatacji, a nie przy "olikowaniu" wszystkiego, co się da :)

Dla odmiany - piszesz o kierownicy. Moja do ~180 czy 190 tysięcy wyglądała jak nówka. "Oskórowałem" ją tylko dlatego, że chciałem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Cze 2014, 23:31   

Pufcio napisał/a:

Dla odmiany - piszesz o kierownicy. Moja do ~180 czy 190 tysięcy wyglądała jak nówka. "Oskórowałem" ją tylko dlatego, że chciałem.


W moim przypadku samochód głównie jeździ po mieście.
Pokrowce na siedzenia nie bez powodu są bardzo popularne, a skóra na kierownicy w moim przypadku była koniecznością.
Jeśli Twoja kierownica o wiele dłużej wyglądała jak nówka to tylko potwierdza moją teorię że bardzo trudno ocenić przebieg po wyglądzie kokpitu.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 15 Cze 2014, 23:36   

trzeba mieć na uwadze że można kupić całe wnętrza aut i wymienić, boczki, kierę, siedzenia itp, jak sie dobrze zakręcić to wcale duży koszt nie jest przy tych rocznikach
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów [MK6] Jak odczytać prawdziwy przebieg auta ?
zakup auta
colnet Przed zakupem 2 24 Lut 2018, 11:45
szynszyl
Brak nowych postów Prawdziwy problem z autem
neos64 Elektryka 7 10 Lip 2007, 02:15
Gość
Brak nowych postów [ Ankieta ] Przebieg zlotu - ankieta
win! spacer na Morskie Oko i Czarny Staw
szynszyl VII Jesienny Zlot - Zakopane 2014 27 23 Wrz 2014, 18:35
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.