Przesunięty przez: szynszyl 30 Kwi 2014, 21:10 |
[MK7 sport] skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
Romel
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27 Kwi 2014, 09:52 [MK7 sport] skrzynia biegów
|
|
|
Ze wzgledu na to ze do istniejacego postu nie mogę się dobić, bo caly czas widnieje jako stary z lutego...piszę tutaj jako nowy post...
Potrzebuje kilku informacji na temat skrzyń biegow,
Qzyn swego czasu napisał ze do sportu najlepiej sobie zrobić skladaka ze
skrzyni z MK5 Sport i Pumy (3,4,5)...
No i w związku z tym potrzebuje dokladnych informacji jakie skrzynie mam kupić,
na co uważać itd...bo zacząłem szperać i przeraziła mnie ilośc rodzai skrzyń do naszych fordów:)
P.S.
Mialem sie chwalić...ale nie było czasu )) ale...
Fieścinka w ciągłej budowie... na tą chwile zrobilem:
- klatka (zgodna z J, wykonana na spólke z Ireco)
- całe wnętrze (wszystko co w srodku:))
- hamulce (tył-ford focus, przód Clio sport 4tloki, regulator + hydrauliczny hamulec ręczny)
- na ta chwilę zalozyłem kompletne zawieszenie Bilstein (zakup Niemcy) zmiany, przeróbki i regulacje - Zerkopol (duze dzieki dla Pana Artura)
Pzdr |
_________________ "Wykorzystujmy życie, zanim ono wykorzysta Nas"
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2014, 10:51
|
|
|
Romel - pochwal się, szczególnie heblami... za mna ciagle to chodzi, a w MK7 powinno być w miare latwo poprawić setup... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Romel
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27 Kwi 2014, 13:12
|
|
|
Tyl:
Uchwyt dorabiany, mocowany pomiedzy piasta a belką
Zaciski wraz z jarzmami z Focusa MK1, tarcza również...
Po małych przeróbkach równiez mozna dopasowac linka ręcznego od Focusa,
(Zalozylem i dzialala:) ale zrezygnowałem na rzecz hydraulicznego) rozgrzanej opony nie zblokuje na lince...
Przód:
Na poczatku probowalem dopasować zaciski Brembo 4tłoki z BMW...niestety nie ma szans walczyć z tematem...za mocno odsunięte mocowanie, ktore dodatkowo zgrywa sie głebokościa z mocowaniem od strony zwrotnicy...no chyba ze ktos zamierza uzywac tylko felg 17tek
Poszedłem w strony Alfy, Clio...ostatecznie wybralem Brembo z Clio sport, mocowane śrubami na przestrzał...dorobiłem jarzmo, tarcze z Mondeo (278mm) mimo wszystko z 15tek felg trzeba zrezygnowac...minimalnie ale nie ma szans...a nie chcialem robic nic na siłe bo ma byc solidnie i bezpiecznie bo do sportu!!!
Wiec...teraz zjezdze komplet ktory mam (na ferodo 2500) pozniej zakładam tarcze 300mm od Foczki St170 i juz tak zostanie:))) 16ki felgi na bezpiecznie wchodzą.
Aaa i do tego zestawy przy felgach z Et 40 trzeba zalożyć dystanse 15 max 20mm, wiec przy okazji trzeba zalozyc szpilki...
P.S.
Ja mam usunięte calkowicie serwo...na tym zestawie bardzo ładnie wszystko dziala i hamuje, bardzo fajne czucie sily hamowania - polecam! Ale raczej do jazdy na codzien to tak średnio:))) |
_________________ "Wykorzystujmy życie, zanim ono wykorzysta Nas"
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2014, 13:49
|
|
|
tyl mnie interesuje glownie... podpytam się kiedyś o szczegoly jakbym się decydowal
z przodem na ulice mysle, ze najprościej heble z ST170, ewentualnie jakiś lepszy zacisk zamiast serii i już i tak będzie w miejscu stawal |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Romel
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27 Kwi 2014, 21:24
|
|
|
Ale przeciez do normalnej jazdy hamulce w Fiescie MK7 są żyleta...
Abs dziala bardzo dobrze i włącza się faktycznie jak juz trzeba...
Dopiero przy dosc ostrej dłuższej jezdzie słabną ze wzgledu na temperature...
No ale nic, chcesz miec większa masę nieresorowaną więc ja nie mam nic do tego:)))
Fakt faktem, że jakoś dziwnie Fiesta z pakietem sport wygłada z bębnami i przy tym jeszcze 17ka felga...
(Wiem o co Ci chodzi...trochę sobie żartuje:))
Pzdr |
_________________ "Wykorzystujmy życie, zanim ono wykorzysta Nas"
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2014, 21:36
|
|
|
Romel - heble sa dobre... ale z wyższych predkosci brakuje im pewności, trzeba mocno szarpnac... brakuje mi zachowania tych z ST170 - pewnego i plynnego hamowania z predkosci trasowych |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 28 Kwi 2014, 07:20
|
|
|
Jak zalozysz mocniejsze hamulce na tyl to pewnosci przy hamowaniu z duzej predkosci bedzie jeszcze mniej..
Romel do jakich zawodow Ty to autko ostatecznie skladasz? Bo z takimi przerobkami nie przejdzie zadnego BK powyzej amatorek |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Kwi 2014, 08:05
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Jak zalozysz mocniejsze hamulce na tyl to pewnosci przy hamowaniu z duzej predkosci bedzie jeszcze mniej |
1. nie chce zmieniac samego tylu
2. przod w MK7 jest b. mocny - heble z foki i tak bylyby dużo słabsze
PS. Romel - tyl zrobiles na 280mm z ST170 czy z seryjnej foki (roznica tylko w jarzmach i średnicy)? |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 5 Maj 2014, 13:53
|
|
|
sorry za OT, ale MisiekT może spróbuj przewodów w oplocie?
miałem w mk5 sport i polecam |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
Romel
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 8 Maj 2014, 06:21
|
|
|
Qzyn... no racja:) tylko ja to tak z premedytacja:)
Auto szykuje/składam przede wszystkim dla własnej przyjemności, lubie coś tworzyć, szczególnie z klocków, które przygotowałem sam, a nie przykładowo M.Wilson i jego zespół.
Auto będzie jezdzić w amatorkich wyścigach górskich i innych takich, (tak jak do tej pory)a jak wszystko sie uda to pojedzie i do naszych czeskich sasiadów...tam BK przejdzie i jeszcze za hotel zapłacą:)))
Z drugiej strony...na Polskie "nieamatorskie" rajdowanie poprostu mnie nie stać, 3200 na dzien dobry...a pozniej dopiero worek trzeba rozwiazac! a jeszcze z innej strony:) jestem za stary jakies 15lat na kariere rajdowca!:)za dużo klepek w głowie się powłączało...:) |
_________________ "Wykorzystujmy życie, zanim ono wykorzysta Nas"
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Maj 2014, 07:10
|
|
|
Romel co do czechow to w 100% sie zgadzam, tam jest inny swiat a szczegolnie w gorach wszystko przejdzie Jedynie fiesta wkurat w gorach ani w klasie A ani w H nie bedzie konkurencyjna ale dla zabawy bedzie jak najbardziej ok
Volny pohar to fajna sprawa.
Jednak nie zgodze sie z tymi kosztami w polsce bo dlugi czas tak bylo ale powoli wiele sie zmienia.
Na slasku 3 liga kwitnie - listy sie zamykaja 2 tygodnie przed rajdem, a koszty? Praktycznie jak w czechach: w srodku utracone homologacje (pasy, fotele), ubrania utracone homologacje, wpisowe 600zl (dla klasy legend czyli historykow 400) wiec wcale nei jest drozej niz w czechach a nawet 3 liga jest w tym momencie widocznie tansza niz wolny pohar. Wiadomo, ma tez mniej km oesowych. Ale za to klimat jest bardzo fajny |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Romel
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 9 Maj 2014, 08:35
|
|
|
Miło słyszeć dobre słowo o polskim związku...
Co do poprawności wykonania zmian konstrukcyjnych w Fieście... auto nie jest i nie będzie homologowane bo nie dałem zarobić Wilsonowi (począwszy od klatki) jest robione w/g załącznika...
hamulce również są robione zgodnie - przód 4tłoki, reczny hydro, tył tarcza... regulator pomiędzy,,,wszystko jest jak w homologacji - a homologacja nie określa czy to ma być zacisk APRacing czy Brembo... tak mi się wydaje...
Ale tylko wydaje...bo zależy z kim się rozmawia z PZMotu to można usłyszeć całkiem sprzeczne informacje...no OK, może przesadziłem - nie sprzeczne, ale mało zbieżne ))
Tak można by było bardzo dłuugo... ale jak narazie mam ważniejsze problemy
Panowie - czy mógłbym prosić o powrót do tematu postu...
Macie jakieś pomysły co do skrzyni biegów???
jak ją skrócić i co od czego będzie pasować, może poprostu inna założyć?...
PZDR |
_________________ "Wykorzystujmy życie, zanim ono wykorzysta Nas"
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 9 Maj 2014, 09:00
|
|
|
Romel napisał/a: | a homologacja nie określa czy to ma być zacisk APRacing czy Brembo... tak mi się wydaje...
Ale tylko wydaje...bo zależy z kim się rozmawia z PZMotu |
W praktyce na BK wyglada to tak ze ksztalt tych elementow jesli sa zdjecia w homolgacji (a sa) musi byc identyczny i to najczesciej warunkuje juz producenta
Co do skrzyni looknij moj temat, ja w tej chwili poskladalem skrzynie ktora powinna byc calkiem przyjemna i tania (skrzynia MK5 sport + skrzynia 1,7 Puma to koszt ok 150zl/szt jak dobrze trafisz).
Bedzie miala krotkie przleozenia, glowne 4,27 i w max ok 200. Niestety jej zlozenie wymagalo troche kombinacji i nie jestem w tej chwili w stanie nic powiedziec o jej awaryjniosci.
Najwiekszy minus byl taki ze nie dalo sie przelozyc w komplecie 5 biegow od pumy.
Walek nierozbieralny wiadomo caly puma. Przelozenie glowne fiesta.
A na walku rozbieralnym musialem zebatki 1 i 2 biegu da c zfiesty (kola maja identyczne ilosci i wymiary zebow) bo zalozone na walek fiestowskie sa ok 0,5mm nizsze co umozliwia zalozenie segera zabezpieczajacego. Zebatek z pumy nie dalo sie zabezpieczyc. I potem 3,4 i 5 juz sa z pumy i tam wszystko idealnie pasuje.
Poskladane choinki nie pokrywaja sie zebami w 100% ale co ciekawe fiestowskie tez nie byly idealnie w linii. Wiec stwierdzilem ze zostawie to tak jak jest i przetestuje. Ryzykuje 300zl.
Przelozenia takiej skrzyni masz u mnie w temacie. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
|