| 
		Naprawa hamulca ręcznego | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Chr  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączyła: 29 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Maj 2014,  17:15   Naprawa hamulca ręcznego
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Bardzo proszę o pomoc jak w fordzie fiescie mk4 z 99r. naprawia się hamulec ręczny. Hamulec działa poprawnie, tzn. zaciąga się i zaskakuje z dużą łatwością. Natomiast w ogóle nie trzyma. Regulacja pod mieszkiem nie działa. Proszę o pomoc co trzeba zrobić, by działał poprawnie.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zabka35i  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Maj 2014,  20:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeżeli nie masz doświadczenia to oddać do mechanika. A jeżeli masz to sciągnąc bębny i zobaczyć co tam w środku. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 yoyo72  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Dziadek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 1023 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Maj 2014,  20:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Spoko dasz sobie rade. Najgorzej jest założyć linke na ten śmieszny samoregulator czy jak go tam zwał chyba ,że w twojej Fieście jest łatwiej niż w MK3.5 ,bo ja się na wkurzałem...    powodzenia.     | 
             
						
				_________________ Jest inne , ale tez Ford 
 
Było     MK3 1994r 1.1/2.0 136KM    
 
Było     MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
 
Było     MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą    (ślimak)
 
Było     MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
 
 
PRINCE OF RADOM 2016         
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Maj 2014,  20:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A tam pod podłoga nie ma takiej podwójnej radełkowatej nakrętki do regulacji długości linki? Powinna być osłonięta taką osłoną termiczną i znajdować w okolicach mocowania linki do dźwigni. | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Maj 2014,  22:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak regulacja pod mieszkiem nie działa, to masz krótką linkę do wymiany. Nawet na fabrycznie nowych linkach i nowych bębnach trzeba trochę linkę podciągnąć na śrubie, żeby ręczny dobrze łapał. Bez tego ani rusz.
 
 
brewa7 - pod podłogą nie ma nic, inny system, tutaj wstępne napięcie jest regulowane na śrubie przy lewarku, widać ją po ściągnięciu mieszka | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Chr  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączyła: 29 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2014,  15:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A ma ktoś może schemat w pdf'ie jak to dokładnie jest złożone? Chodzi mi o to jak to wygląda przy bębnach i ten samoregulator. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TSRules  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Flair 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2014,  16:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                
 
 
coś takiego mam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2014,  17:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie na chomiku powinna być cała książka serwisowa do MK4 w pdf | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mario3991  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: mateuszsz 
                  Wiek: 31  Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2014,  18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To że nie masz ręcznego może być winą zapieczonych samo regulatorów (kupno nowych i tak nic nie da bo nie pasują przerabiałem to we wtorek bodajże) wyciągniętą linką, lub koniec szczęk. Wszystkie warianty jesteś w stanie ogarnąć sam w jeden dzień jeżeli nie masz wiedzy ogólnej na temat pojazdów mechanicznych, a jeżeli ci się nie chce to np u mnie mechanik wołał od 70zł za stronę do 120zł     | 
             
						
				_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Maj 2014,  21:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mario3991 napisał/a: | 	 		  | (kupno nowych i tak nic nie da bo nie pasują przerabiałem to we wtorek bodajże) | 	  Warto nadmienić, że są 2 rodzaje szczęk - do wersji z abs-em i bez. I to, że auto nie ma abs-u, nie oznacza wcale, że nie ma bębnów do wersji z abs-em (moje auto jest tego świetnym przykładem    ). | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mario3991  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`98 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: mateuszsz 
                  Wiek: 31  Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Maj 2014,  12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja podałem dokładne dane swojego auta i w sklepie w którym można kupić wszystko, są bardzo ogarnięci ludzie którzy doradzą co jest lepsze (nie pod względem ceny ale jakości). Więc zakupiłem szczęki i samo regulator do mojej wersji samochodu i nie sety szczęki nie mogłem wcisnąć w samo regulator. | 
             
						
				_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2014,  01:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Patrz wyżej. Moje auto ABS-u na oczy nie widziało, a po VIN-ie miałem części dobierane i kupa wyszła    To jest Ford. Tu się trzeba liczyć z takimi szopkami i czasami latać do sklepu ze zdemontowanymi częściami w rękach, żeby dobrać na tej podstawie    | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Chr  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Ambiente 
                  Silnik: 1.3i/50KM 
                  Dołączyła: 29 Maj 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Cze 2014,  09:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki Panowie. To jest moje pierwsze auto i dopiero je ogarniam od strony mechanicznej i elektronicznej. I dla sprostowania-jestem kobietą    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Iwan  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`97 
                  Wersja: Techno 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Sie 2014,  14:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chr, poszło z tym ręcznym? Ja mam rozebrane i czekam na szczęki.
 
 
Na moje oko składanie tego będzie najprostsze, jeśli się złoży szczęki ze sprężynami i regulatorami, zaczepi linkę najpierw, a potem całość nałoży się na cylinderek i dolny eement oporowy. I potem przypnie szczęki trzpieniami mocującymi z blaszkami. Tak to rozbierałem i zeszło lekko.
 
 
Szczęki zero się okazało... linka wydaje się, że chodzi dobrze. 
 
 
[ Dodano: Czw Wrz 04, 2014 11:21 ]
 
A więc tak - ręczny poskładany. Tak jak pisałem, złożenie szczęk do kupy ze sprężynkami, rozpierakami i potem tylko zaczepienie linki, założenie tego na tarczę kotwiczną, bolce mocujące i siedzi.
 
 
Złożyłem, ręczny trzyma słabo. Prawy jako tako - może się dotrze jeszcze. Lewy kiepsko. Na oko widziałem, że ząbki na samoregulatorze słabe. Pewno przyjdzie wymienić.
 
 
Ale mam pytanie - czy przed założeniem bębna robicie tak, że samoregulator zostawiacie w pozycji najkrótszej, żeby łatwo wszedł bęben, i potem ma się to ustawić samo, czy trochę regulujecie ręcznie na tyle, żeby dało się nasunąć beben?
 
 
Byłem na rolkach. Hamulec roboczy na tylenj osi normalnie. Ręczny prawy w miarę - diagnosta powiedział, że powinno się poprawić jak sę szczęki dotrą, a lewy coś tam ledwo. | 
             
						
				_________________ Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.
 
 
Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |