Totalnie sprawne i zamulone auto |
Autor |
Wiadomość |
Blanka28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38 Dołączyła: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 8 Sie 2014, 19:20 Totalnie sprawne i zamulone auto
|
|
|
Witam wszystkich..
Długo nosiłam się z rozpoczęciem tego wątku aczkolwiek sytuacja jest już na tyle patowa, że muszę szukać pomocy tutaj..
Mam fiestę mk7 z '11r z silnikiem 1.6 Econetic 95KM
Jeżdżę już prawie pół roku i powoli zaczynam bać się jeździć a już na pewno wyprzedzać.
Kilka faktów:
na hamowni wyszło 83,5KM
auto na pierwszych biegach masakrycznie wolno się rozpędza (jakbym miała z 400kg w bagażniku) przy tym potrafi delikatnie szarpnąć (co czuć jedynie pod pedałem)
dynamika objawia sie dopiero powyżej 2500 obrotów na 4-tym biegu
spalanie wynosi 7l! (co jest dla mnie porażką przy poprzedniej fieście mk6, która zrywała asfalt i paliła 4l)
Auto przeszło przez wszelkie diagnostyki, od standardowych po ids gdzie wszystko wyszło cacy. Dpf został profilaktycznie wypalony i to też nic nie zmieniło (dodam, że przebieg to 36 tys. gdzie 10 zrobiłam już ja..). Przegląd mechaniczny również przeszedł celująco.
Czy ktoś ma może jaki pomysł?
Załączam wykres z hamowni
|
_________________ Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Sie 2014, 19:56
|
|
|
czy prócz diagnostyki była robiona próba, czyli jazda realna ?
wyniki nie są jakieś tragiczne, te kilka koni raczej różnicy szaleńczej nie zrobi, co do przyspieszenia to autko ma 12 sek. do setki więc nie jest to muł, ale demon tez nie |
|
|
|
|
Blanka28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38 Dołączyła: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 8 Sie 2014, 20:10
|
|
|
TSRules napisał/a: | czy prócz diagnostyki była robiona próba, czyli jazda realna ?
wyniki nie są jakieś tragiczne, te kilka koni raczej różnicy szaleńczej nie zrobi, co do przyspieszenia to autko ma 12 sek. do setki więc nie jest to muł, ale demon tez nie |
To nie zmienia faktu, że coś ewidentnie jest nie tak.. W tym przypadku muł to mało powiedziane, poza tym szarpanie + spalanie wskazuje wyraźnie, że coś nie gra |
_________________ Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 8 Sie 2014, 23:15
|
|
|
TSRules napisał/a: | te kilka koni raczej różnicy szaleńczej nie zrobi | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Blanka28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38 Dołączyła: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 18:13
|
|
|
Nikt? Nic? |
_________________ Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 20:41
|
|
|
Muli, a ma taki jakby buczący dźwięk przy przyspieszaniu? |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Blanka28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38 Dołączyła: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 20:44
|
|
|
Mariox003 napisał/a: | Muli, a ma taki jakby buczący dźwięk przy przyspieszaniu? |
nie,brzmi idealnie |
_________________ Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 21:23
|
|
|
Turbinę ktoś sprawdzał? |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Blanka28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38 Dołączyła: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 21:23
|
|
|
Mariox003 napisał/a: | Turbinę ktoś sprawdzał? |
tak, gra gitara... |
_________________ Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 23:03
|
|
|
Parzych napisał/a: | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru... |
kilka (procent) w kontekście auta które ma 95 koni
równie dobrze może trzymać jakiś zacisk, szersze oponki, większe fele i konie lecą w dół, myslę ze te 10-11 koni nie powodowałoby całkowitego zmulenia auta |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 23:47
|
|
|
TSRules napisał/a: | Parzych napisał/a: | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru... |
kilka (procent) w kontekście auta które ma 95 koni | 12% to kilka Twoje poczucie humoru coraz bardziej mnie zadziwia...
Kilka to 3-9, 12 to KILKANAŚCIE... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 01:59
|
|
|
11,5 KM mniej to dużo jak na auto, które ma 95KM zwłaszcza, że przebieg jest dość mały. Powodów zamulenia może być kilka, a spalanie może mieć z tym coś wspólnego. Strzelać niby można, ja bym strzelał w za dużą dawkę lanego paliwa. Pewnie w strzelanki bawić się nikt nie chce, a za mój strzał pewnie baty dostanę, dlatego jutro też pogadam z kolegą, który zajmuje się dieselami i podam możliwe przyczyny zamulania. |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Blanka28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38 Dołączyła: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 08:54
|
|
|
Dzięki ogromne, naprawdę jest to kwestia bezpieczeństwa..
Dla przykładu czasem 70km/h muszę zapodać 2-kę żeby wyprzedzić.. Inaczej musiałabym albo mieć 5km prostej albo nie wyprzedzać..
[ Dodano: Wto Sie 12, 2014 08:55 ]
TSRules napisał/a: | Parzych napisał/a: | 11,5KM to dla Ciebie kilka Gratuluję poczucia humoru... |
kilka (procent) w kontekście auta które ma 95 koni
równie dobrze może trzymać jakiś zacisk, szersze oponki, większe fele i konie lecą w dół, myslę ze te 10-11 koni nie powodowałoby całkowitego zmulenia auta |
Nie zgodzę się z Tobą również, gdyby to było 10% to można by teorię naciągnąć.. |
_________________ Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 14:22
|
|
|
70 kph na dwójce? W klekocie? Licznik tam musi nieźle kantować, bo to już jest zakres czerwonego pola... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Blanka28
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38 Dołączyła: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 15:02
|
|
|
Pufcio napisał/a: | 70 kph na dwójce? W klekocie? Licznik tam musi nieźle kantować, bo to już jest zakres czerwonego pola... |
jesli myslisz, że nie mam tego na uwadze i mam z tego frajdę to się mylisz |
_________________ Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
|
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 18:01
|
|
|
Z tego co udało mi się dowiedzieć to powody zamulenia mogą być różne np.:
Turbina może być winna(co do niej to ona załącza się właśnie jakoś od 2500 obr/min)
Za duża dawka paliwa
Kompresja/sprężanie, tudzież brak lub zła praca w jednym z cylindrów z różnych powodów
Filtry zapchane
Zła jakość paliwa
Tyle co udało mi się dowiedzieć, choć jak mi to kolega powiedział, to ciężko wróżyć z fusów nie mając auta pod ręką |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 18:18
|
|
|
chip byl robiony w kreatorze mocy czy gdzies indziej?
1. wroc na hamownie i popros o wgranie fabrycznej mapy - sprawdz czy problem wystepuje nadal.
jezeli tak
2. jedz na hamownie obciązeniową i sprawdz czy ten sam problem pojawia sie przy realnym obciazeniu rolki... sprawdz z ESP wlaczonym i wylaczonym (!)
3*. jak chcesz to wpadnij do Zielonki wieczorem, potwierdze Ci czy faktycznie masz problem czy nie (z objawow obstawiam ciagly tryb serwisowy), moze cos wymyslimy |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 18:44
|
|
|
Blanka28 napisał/a: | jesli myslisz, że nie mam tego na uwadze i mam z tego frajdę to się mylisz |
Spokojnie dziewczyno. Nie jesteśmy tu po to, żeby się nabijać (jeśli jeszcze tego nie zauważyłaś, to ludzie tu starają się pomóc). Rozbija się o to, że przy redline to klekot już w ogóle nie przyspiesza, nie wiem więc co się musi dziać, że takie piłowanie na dwójce jest lepsze niż wrzucenie trójki. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 19:33
|
|
|
Parzych napisał/a: | 12% to kilka Twoje poczucie humoru coraz bardziej mnie zadziwia...
Kilka to 3-9, 12 to KILKANAŚCIE... |
ojej chodziło mi w sensie że auto z taką ilością jeździłoby w miarę normalnie, równie dobrze możesz zabrać na pokład dwie osoby i auto jest niezdatne do jazdy ? nie, da się jeździć
jeśli testy nic nie wykazują to jak pisałem jest jeszcze próba, czyli realna jazda w warunkach użytkowych po za miastem na ten przykład ...
p.s na hamowni wyszło 83,5KM przy 3500obr. a fabrycznie te 95KM osiąga przy 4000obr. |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 12 Sie 2014, 23:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 21:45
|
|
|
TSRules napisał/a: | p.s na hamowni wyszło 83,5KM przy 3500obr. a fabrycznie te 95KM osiąga przy 4000obr. | I uważasz że o te 500obr/min mniej spowodowało wyplucie o 11,5KM mniej Nie widzisz że przy 4000rpm spadło do 70KM |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
|