Tagi tematu: fiesta, koncowy, mk6, przelot, przelotowy, sport, sportowy, st, tlumik, uklad wydechowy, wydech |
[Ogólny] sportowy układ wydechowy na seryjnym końcowym |
Autor |
Wiadomość |
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 12 Lis 2014, 17:57 [Ogólny] sportowy układ wydechowy na seryjnym końcowym
|
|
|
Witam,
mam zamiar na wiosnę/wczesne lato robić remap ale zanim to się stanie chcę przerobić układ wydechowy. Baza - Fiesta MK6 ST
czy ktoś próbował robić sportowy wydech z końcowym (komorowym) seryjnym a reszta na przelocie? Co o tym myślicie?
Nie chcę robić kompletu na bazie przelotu, po prostu jest za głośno. Nie chciałbym przerabiać też wydechu na głośniejszy no ale co moc to moc...
Wydech na tą chwilę jest seria + wycięty środkowy
Plan jest taki:
-kolektor Ebay 4-1 z plecionką, lub 4-2-1 (moment mógłby być większy) ale większość jest bez plecionki, a nie chcę robić tego 'na sztywno'
-zastąpienie kata rurą
-środkowy tłumik przelotowy
-końcowy seria
Nie zmieniałbym wydechu, ale zależy mi na zwiększeniu mocy.
Akurat tłumik końcowy najmniejszy ma wpływ na moc, a na jakimś basowym dźwięku mi nie zależy.
Tak więc czy ktoś miał podobny setup czyli cały wydech modzony poza końcowym? |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 13 Lis 2014, 18:29
|
|
|
taka zmiana na pewno będzie na plus, jak zostawiasz seryjne rury to zamiast kata dałbym też przelotowy tłumik o podobnej pojemności co kat |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Lis 2014, 21:14
|
|
|
wolał bym właśnie zastąpić kata i końcowy przelotem o odpowiedniej przepustowości... Na 3 tłumikach jak wszystko będzie zrobione z głową nie powinno być głośno...
Trochę bezsensu moim zdaniem z jednej stony kupować kolektor rurowy a z drugiej zostawiać seryjne tłumiki, po co kupować coś z czego nie wyciągniesz 100% korzyści? |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15 Lis 2014, 13:58
|
|
|
Abart91 napisał/a: | wolał bym właśnie zastąpić kata i końcowy przelotem o odpowiedniej przepustowości... Na 3 tłumikach jak wszystko będzie zrobione z głową nie powinno być głośno...
Trochę bezsensu moim zdaniem z jednej stony kupować kolektor rurowy a z drugiej zostawiać seryjne tłumiki, po co kupować coś z czego nie wyciągniesz 100% korzyści? |
Seryjny kolektor w ST (a raczej jego dolna rura) bardzo dławi moc (zabiera ponoć 4-5 koni ). Seryjny tłumik byłby tylko końcowy. Wydech na 3 przelotowych byłby raczej i tak głośny, a 2gą kwestią dawał by on basowy dzwięk
Miałem kiedyś civic'a na wszystkich tłumikach przelotowych, nie stety z "fart Can'em" magnaflow'a... było to nie do wytrzymania (no chyba żeby miał te 200 koni, ale tam było ze 100 |
_________________
|
|
|
|
|
Abart91
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 52 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Lis 2014, 08:55
|
|
|
Zrobisz jak wolisz, mnie i tak by kusiło pozbyć się seryjnego wydechu
Z drugiej strony ja miałem Sierre 2.0 DOHC w Turbo i był tylko jeden przelotowy na końcu i Powiem szczerze że brzmiało to pięknie, w ogóle nie było głośno za to basowo owszem no i przyjemnie pluło ogniem po przegazowaniu... Ale turbina mocno wycisza, w N/A pewnie nie było by słychać własnych myśli na jednym przelocie |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lis 2014, 10:45
|
|
|
Wydech w N/A, a w turbo to dwie zupełne inne sprawy, rządzą się zupełnie innymi regułami |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27 Lis 2014, 16:29
|
|
|
Dziękuję za pomoc,
Rozważałem opcje kupienia całego wydechu typu cat-back (nie firmówki za ok 200 funtów, komplet), ale przeróbka końcowego na seryjny + kolektor podróba milltek'a ebay.
Z drugiej strony w okolicy mam pare firm/speców które robią wydechy pod kajtki i rajdy.
Myślę że zakończę sprawę u nich, w ten sposób:
-Kolektor 4-1 z ebay'a (podróba Milltek'a - toyosport).
-Tłumik przelotowy zamiast kata (Dzięki, Marcin, Abart91).
-Tłumik przelotowy środkowy.
-Tłumik końcowy seryjny.
nie wiem jeszcze jaka średnica pójdzie na całości, kolektor kończy się na 2,25", zobaczymy jak to się zwęzi do końcowego tłumika.
plan na późną wiosnę tak że jak się zrobi, zdam relacje |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Lis 2014, 20:46
|
|
|
sprawdź seryjną średnice, jak będzie taka sama to nie będzie potrzeby zwężania na końcu, a więcej raczej nie ma co ryzykować przy NA. powodzenia |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|