| 1.3 2003 - problem z obrotami | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Luxon   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 46
 Dołączył: 19 Lip 2008
 Posty: 14
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2014,  15:08   1.3 2003 - problem z obrotami |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas jazdy silnik wariuje. 
 Po odpaleniu bardzo często traci obroty i gaśnie, gdy się nagrzeje na ogół ich nie traci, ale wtedy gdy staję np. na światłach obroty falują (z 800 rosną do 2000, później spadają i znowu rosną.. Obrotomierz wygląda jakbym jechał i zmieniał normalnie biegi..).
 
 Poczytałem trochę i sporo osób podaję jako przyczynę silniczek krokowy.. Tylko za bardzo nie wiem gdzie go mogę znaleźć
   
 Czy ktoś może mi pomóc?
 
 Jestem trochę zielony w tych sprawach
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zielony1pl   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 12 Gru 2016
 Posty: 6
 Skąd: Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2016,  11:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Mam również problem jak wyżej.
 1. Auto odpala gdy zimne tylko z wciśniętym pedałem gazu. Po odpuszczeniu gaśnie. Dopiero po trzymaniu na gazie około 2 minut - po złapaniu temperatury auto nie gaśnie i trzyma 800-900 obrotów. Na ciepłym silniku pali normalnie (bez gazu)
 
 Czasami działa dobrze przez np. godzinę lub kilka i pojawia się kolejny problem.
 
 2. Na ciepłym silniku obroty zwiększają się same z 1 do 3 tyś i spadają - i tak w kółko. Wygląda tak jakby sama dodawała sobie gazu. Raz pomogło gdy zwiększyłem obroty do 6 tyś, zaczęła działać normalnie. Zazwyczaj zwiększenie obrotów do 6 tyś nie pomaga.
 
 Problem z wariującymi obrotami pojawiał się od roku ale rzadko (raz na 2 miesiące). Po 2 dniach przechodziło samo, kiedyś pomogło zdjęcie klemy. Teraz występuje często: codziennie / co 2 dni.
 
 Wymieniono: olej i filtry, przewody wysokiego napięcia, świece wymienione pół roku temu, nowy akumulator, krokowy wyczyszczony i ustawiony przez mechanika, wyczyszczona przepustnica, naprawiony rozrusznik (bendix), wymieniony wkład stacyjki (przerywało w trakcie rozruchu)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zielony1pl   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 12 Gru 2016
 Posty: 6
 Skąd: Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2016,  09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Problem rozwiązany.
 Przyczyną kłopotów przy odpalaniu na zimnym i wariujących obrotów był zanieczyszczony „zawór bocznikowy powietrza (silnik krokowy)”
 
 Uwaga: bezpośrednio przy przepustnicy znajduje się „potencjometr położenia przepustnicy” , Krokowy znajduje się 10cm w lewo, między plastykowym kolektorem a ścianą silnika. Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości.
 Po wymyciu w nafcie problem znikł.
 
 Mechanikowi, który twierdził że czyścił Krokowca prawdopodobnie nie chciało się tam dostać.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez zielony1pl 19 Gru 2016,  14:46, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zielony1pl   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 12 Gru 2016
 Posty: 6
 Skąd: Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2016,  14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Czyszczenie jednak nie pomogło, silnik odpalał, jednak obroty nadal się zwiększały.
 Pomogła wymiana silniczka krokowego na nowy, niemiecki zamiennik - 75zł. (oryginał w ASO 527zł)
 
 Usterka nie występuje.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kaczy888   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: L
 Silnik: 1.3/69KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 22 Mar 2015
 Posty: 10
 Skąd: Świętochłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Paź 2017,  16:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam zielony1pl powiedz mi jak sobie poradziles z wymiana krokowca?
 bo mam dokladnie te objawy co ty,zlokalizowalem go po twoich radach ale jak zobaczylem w jakim miejscu jest to zaczalem sie zastanawiac jak tam rece wsadzic...;/
 bylbym wdzieczny za info
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zielony1pl   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 12 Gru 2016
 Posty: 6
 Skąd: Konin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lis 2017,  09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aby go wykręcić należy: posiadać małe dłonie, dużo czasu i jeszcze więcej cierpliwości.  Czujnik daje się wykręcić wkładając rękę z prawej strony pod "kolektor", usunąć należy akumulator. Nie jest to łatwe ale wykonalne. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gruby907   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Miłosz
 Dołączył: 08 Sie 2015
 Posty: 200
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2017,  22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Albo zdjąć kolektor ssący, wymienić krokowiec, dać nową uszczelke pod kolektor i zmontować wszystko   |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frankez   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/69KM
 Dołączył: 11 Lip 2017
 Posty: 82
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Lis 2017,  22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gruby907   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Miłosz
 Dołączył: 08 Sie 2015
 Posty: 200
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2017,  11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | frankez napisał/a: |  	  | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje | 
 zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | frankez   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3/69KM
 Dołączył: 11 Lip 2017
 Posty: 82
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Lis 2017,  20:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | gruby907 napisał/a: |  	  |  	  | frankez napisał/a: |  	  | Ja mam podobne objawy dostałem info od mechanika "ten typ tak ma " spotykam się po raz kolejny z Fiestą która szaleje | 
 zmień mechanika, u mnie jak coś sie dzieje to robie od ręki i nic nie gaśnie, nie wchodzi an za wysokie obroty... chodzi tak jak powinien. Nie ma gadania, że ten typ tak ma - zapraszam do Lublina zobaczyc nie szalejącą fieste xD
 | 
 
 Dziś zauważyłem że jak zmieniam bieg z 3 na 4 to obroty trzymają się np koło 3tys i jak redukuje z 4 na 3 to przy 2 tys obrotach też mimo wciśniętego sprzęgła przez 10 sekund ciągle 2 tys obrotów (oczywiście działo się tak z 10 razy na dzisiejszym odcinku gdzie przejechałem ze 150 km ). na innych biegach chyba zawsze działa podobnie . Gdzieś przeczytałem i ktoś mi powiedział o czujniku prędkości pojazdu VSS, ktoś wie coś na ten temat czy warto go wymienić ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |