Gdy silnik jest cieply nie kreci. |
Autor |
Wiadomość |
Kazzimo_NH
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 99 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Gru 2014, 19:07 Gdy silnik jest cieply nie kreci.
|
|
|
Witam! Tak jak w temacie gdy silnik jest cieply nie odpali nawet nie zakreci a gdy jest po zimnej nocy to mozna powiedziec ze pali na dotyk. 2 tys. Km byla regulacja zaworow, ostatnio pompa wody wymieniona, czujnik temp. W lato gdy zgasl to bez wylaczenia swiatel rowniez nie chcial odpalic i tez nie krecil. Bardzo prosze o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Gru 2014, 19:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:28
|
|
|
trzeba zacząć od wyczyszczenia lub wymiany automatu rozrusznika o ile na ciepłym nie działa rozrusznik. |
|
|
|
|
Kazzimo_NH
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 99 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:32
|
|
|
A moze to byc wina akumulatora? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:34
|
|
|
mega wątpliwie. Przeważnie winny jest rozrusznik, a wlasciwie wydech, który go nagrzewa. Dlatego ford w ostatnim wypuście skrzyń przeniósł go na drugą stronę silnika, obok kolektora dolotowego. |
|
|
|
|
Kazzimo_NH
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 99 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:57
|
|
|
Czyli nie da sie temu zaradzic? To czemu w lato gdy zgasl mi i probowalem odpalic odrazu to nie zakrecil wylaczylem swiatla i odrazu zapalil. |
Ostatnio zmieniony przez Kazzimo_NH 18 Gru 2014, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Gru 2014, 20:59
|
|
|
naprawic rozrusznik trzeba i tyle Podziała wtedy kolejne 20 lat. |
|
|
|
|
Kazzimo_NH
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 99 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Gru 2014, 21:01
|
|
|
Naprawic czyli wymienic? Cos "mechanik " z nim w lato robil . |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Gru 2014, 02:24
|
|
|
nie tulejek tylko elektrowłącznika
A po zgaszeniu świateł czasami odpala , bo jest wtedy większy prąd idący z akumulatora (bo nie idzie na światła) i to powoduje większą siłę generowaną przez elektromagnes. Taka nowa część kosztuje w granicach 50 zł i nie trzeba rozbierać rozrusznika na części. Choć warto, bo nie jest to trudne a przy okazji można ocenić stan szczotek.
dodam zdjęcie poglądowe byśmy wiedzieli o czym mówimy
|
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 19 Gru 2014, 09:19
|
|
|
Co do automatu nie zawsze trzeba wymieniać przyda się lutownica i bolec do odgięcia blaszki i możemy wyczyścić styki oraz dać podkładki aby bardziej wystawały. Troszkę więcej zabawy niż w automacie od poloneza ale potem mega radocha że działa i 50 zł w kieszeni. No chyba że uzwojenie spalone wtedy kicha. |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
Kazzimo_NH
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 99 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Gru 2014, 10:07
|
|
|
Czyli gdy elektromagnez ma swoje lata i jest goracy traci swoje wlasciwosci? |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 19 Gru 2014, 11:08
|
|
|
Nie koniecznie czasami wystarczy praca materiału przy różnych temperaturach.
Przy większym napięciu czasami może jakiś wypalony styk lepiej stykać.
Aby mieć spokój trzeba rozebrać wyczyścić , wymienić tulejki ,szczotki , przeszlifować komutator, usunąć starą miedź z rowków komutatora. Nasmarować bendix i tuleje.
Rozebrać automat wyczyścić styki i dać podkładki . Będzie działać jak nowy i nie straszne będą mu mrozy i upały. Czasami lepiej naprawić oryginalny niż kupić jakieś chińskie gówno. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Gru 2014, 22:33
|
|
|
Automat w boschu w 99% jest nierozbieralny. Czasami dostaje od temperatury zwarć między zwojowych, czasami brud w mosiężnej tulei blokuje tłoczek (rozszerzalność materiału). Jedyne co można to umyć tłoczek i spróbować czy to pomoże.
tak pozostaje tylko wymiana. |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 19 Gru 2014, 22:56
|
|
|
99% to jest rozbieralny i to bez problemu.
Przykręcasz do imadła wbijasz szpikulec aby odgiąć blachę w około tego plastiku ze stykami.
Delikatnie stukasz młotkiem i ładnie cała się rozwija potem wkładasz od spodu jakąś tulejkę stukasz i uzwojenie masz na wierzchu potem wystarczy odlutować i oto możemy już czyścić styki itp.
Na koncie mam z 500 automatów różnych firm i nie było takiego co się nie dało rozebrać.
Jak skończę remont blacharki to może rozbiorę automat i zrobię tutka
automat bosch |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Gru 2014, 13:48
|
|
|
myślałem, że ludzie przestali to robić po upadku PRL. Jak może się opłacać rozbieranie automatu np za 30 zł ? Tego nie wiem. Wymiana daje 100% pewności naprawy na 10 lat. |
|
|
|
|
blind227
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 330 Skąd: Wawa/Strubiny
|
Wysłany: 20 Gru 2014, 14:24
|
|
|
W tych czasach po tygodniu możesz mieć już po automacie a oryginał to oryginał, bo teraz bosch to się nadaje do .... Opłaca się dla satysfakcji jak by każdy tak wymieniał bo się nie opłaca naprawiać to nie pisali byśmy teraz na temat samochodu z 91r. |
_________________ Córka Frankensteina |
|
|
|
|
|