Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Parzych
18 Sty 2015, 22:01
Fiesta ST150. Hamowanie lewą nogą.
Autor Wiadomość
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 18 Sty 2015, 19:48   Fiesta ST150. Hamowanie lewą nogą.

Hej,

podczas hamowania lewą nogą i jednoczesnym operowaniu gazem prawą silnik mi odcina, a co gorsza po puszczeniu hamulca ma krótką latencję zanim zacznie znowu reagować na gaz. Czy to kwestia sterownika (programu), hydrauliki, a może usterki?

Przy okazji jeśli mógłbym wykorzystać okazję to mam jeszcze dwa pytania:

- czy to prawda, że w ostrych winklach silnik nie pobiera oliwy z miski. Oczywiście to znany problem w autach z mokrą miską, ale ponoć w ST150 to bardzo poważny problem i koniecznie trzeba robić grodzie jeśli ma być upalana.

- czy linki wybieraka do ST150 występują w innych modelach Fiesty, innych Fordów?

Z góry bardzo dziękuje za pomoc, a żeby dać coś od siebie linkuje dla zainteresowanych wykres z hamowni (stożek / lekko rozwiercony oryginalny kolektor wydechowy, downpipe Miltek, kompletny przelot z kwasówki z końcowym tłumikiem przelotowym).

https://drive.google.com/file/d/0BxeVyaKfdXpJeW90VXp3cHp1aTQ
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Sty 2015, 20:05   

TowerST napisał/a:
podczas hamowania lewą nogą i jednoczesnym operowaniu gazem prawą silnik mi odcina, a co gorsza po puszczeniu hamulca ma krótką latencję zanim zacznie znowu reagować na gaz. Czy to kwestia sterownika (programu), hydrauliki, a może usterki?


a jak odpuscisz gaz do końca i znowu depniesz, to nie będzie ok? (wiem, upierdliwe)

Dużo nowych aut to ma i chyba wszystkie vagi od czasów elektronicznej przepustnicy. Pomaga odipęcie czujnika stopu ;)
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 18 Sty 2015, 20:15   

Nie jest OK, bo mija około pół sekundy zanim zacznie reagować gaz. Ale to nie zmienia faktu, że jedyną dla mnie akceptowalną opcją jest niezależna praca gazu i hamulca.
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 18 Sty 2015, 20:37   

Ja pierdziele, nie straszcie ze juz tez normalne auta wariuja podczas hamowania lewa noga... DOtychczas byla to glownie wada aut na turbo gnojowke... Swiat sie konczy :((((
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 18 Sty 2015, 20:40   

TowerST napisał/a:
ponoć w ST150 to bardzo poważny problem

tak, to problem w tym konkretym silniku (Fiesta, Foka, Mondeo)... ale to bardziej tyczy się długich mocnych zakretow w stylu Poznania niż predkosci i łuków jak chociażby w Kielcach...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18 Sty 2015, 20:41   

Qzyn, zapalmy świeczke :P Ale wydawalo mi sie, ze u mnie w vagu, ponowne wciśnięcie gazu niweluje jakiekolwiek "dziwne rzeczy".
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 19 Sty 2015, 01:18   

pytanie za 5 punktów. Co to za auto??? cytuje ze strony producenta:

"Nową technologią jest Brake Override, czyli zastosowanie "przewagi hamulców" gdy w tym samym czasie naciśnięty zostanie pedał hamulca i gazu. Funkcja ta pozwala uniknąć niechcianego przyspieczenia."
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2015, 02:53   

Nowa technologia :hahaha:
Najpierw coś zepsują, potem naprawią i reklamują jako nową funkcję :hahaha:
To smutne, że nawet Subaru schodzi na psy... a skoro oni robią takie jaja, to cudów w autach niższego segmentu bym się nie spodziewał... Tym sposobem mój turbognojownik może jeździć "bardziej sportowo" niż niejedno nowsze auto :hahaha:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 19 Sty 2015, 07:09   

Nieno, jest masakra - ja sobie nie wyobrazam jazy po kielcach po mokrym bez lewej nogi czasami a po sniegu to juz w ogole sie nie da przeciez :) )) No chyba ze po bulki do sklepu ale o tym nie mowimy. No ale trudno, jak powiedzial przedmowca - zapalmy swieczke, normalnych aut jest coraz mniej...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Sty 2015, 08:54   

To jest niby niby poprawne zachowanie, jeżeli chodzi o algorytm... Jak pedał gazu sie zatnie, to go odłaczy po dępnięciu hamulca... Ale z drugiej strony, nie miałem jeszcze auta, którego hamulce nie były w stanie zdusic silnika. Z trzeciej strony ( ;) ) ABS też pewnie w statystykach wygląda super, a na szutrach (i innych sypkich podłożach) można się nieźle zdziwić. Wszystko jest fajne, ale teraz wjezdzasz takim autem na tor i na wstępie musisz odłączyć 1 czujnik ABSu i czujnik światła stop, by polatac normalnie. Aha, i jeszcze obowiązkowo modlitwa, by po tych czynnościach nie włączył się tryb awaryjny ;)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2015, 09:33   

vegetagt napisał/a:
To jest niby niby poprawne zachowanie, jeżeli chodzi o algorytm... Jak pedał gazu sie zatnie, to go odłaczy po dępnięciu hamulca...

Guzik prawda :P Pedał gazu zgłasza 2-3 wartości położenia równolegle. Jeśli coś się chrzani, komputer jest w stanie wyłączyć silnik w trakcie jazdy (ja tak miałem jak ścieżki w pedale były już mocno zużyte). Tutaj natomiast chodzi o "eko-drajwink", w myśl którego trzymanie wciśniętego gazu i hamulca jest bez sensu, bo "albo hamujesz, albo przyspieszasz". Ot i cały sekret. Zrozumiałbym to w jakimś struclu miejskim segmentu A czy coś, ale auto reklamowane jako sportowe, mimo że w segmencie B, to z silnikiem 150 kucy albo więcej i zachowuje się jak dziecko z zespołem Downa, które nie potrafi machać na WF-ie jedną ręką w przód a drugą w tył (nie mam nic do tych dzieci, ale niech nikt ich nie reklamuje jako sportowców światowej klasy...).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 19 Sty 2015, 09:49   

ktoś wie jak to wyłączyć w ST150. Bezpiecznik? Soft?
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Sty 2015, 11:32   

Pufcio, no o ile zatnie się "elektronicznie", a nie mechanicznie, jak swego czasu w toyotach i jakaś afera w stanach była :P
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2015, 16:25   

TowerST - ingerencja w komputer silnika, tylko i wyłącznie

vegetagt - tej sytuacji nie znam, może komputer głupiał?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Sty 2015, 17:34   

Pufcio, to była jakaś bzdura typu blokowanie sie pedału o dywanik czy coś takiego :rotfl:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2015, 22:47   

vegetagt :rotfl:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jondi 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Sty 2015, 15:40   

vegetagt napisał/a:
ABS też pewnie w statystykach wygląda super, a na szutrach (i innych sypkich podłożach) można się nieźle zdziwić

ABS nie jest do skracania drogi hamowania jak sądzą niektóre osoby wykonano go w innym celu. On często nawet ją wydłuża...

Co do tematu większość nowszych aut ma tak przy elektronicznej przepustnicy i uważam że softem da się to ogarnąć :) Pewnie Heko z GCS Tuning wie co z tym zrobić
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Sty 2015, 17:05   

Jondi, toż nigdzie tego nie napisałem ;)


edit:

Qzyn, sprawdzilem jeszcze jak to wygląda w avensisie t22 d4d - nie odcina gazu po depnięciu hamulca, auto idzie bokiem jak wsciekłe w obecnych warunkach :P Co prawda ma bląd na ABSie, ale nie wiem, czy to będzie przyczyną normalnego zachowania :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 21 Sty 2015, 07:49   

Veget ja wiem ze to nie w 100% sie tak dzieje ale w 80% niestety tak. DLa mnie to problem bo nie jestem "normalnym" kierowca.
Dla ludzi ktorzy nie wciskaja na raz gazu i hamulca nie powinno to byc niczym strasznym ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Sty 2015, 09:06   

vegetagt: http://moto.wp.pl/sort,9,...l?ticaid=114332
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.