Na 3, 4 i 5 biegu brak przyśpieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Michal1983
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Mar 2015, 15:31 Na 3, 4 i 5 biegu brak przyśpieszenia
|
|
|
Kiedy zmieniam bieg na 3, 4 lub 5 i wciskam pedał przyśpieszenia obroty rosną, ale samochód nie przyśpiesza. Koła nie ślizgają się. Samochód przejechał już 89 tys kilometrów. Co może być przyczyną takiego zachowania? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Mar 2015, 15:36
|
|
|
klasyczny objaw ślizgającego się sprzęgła |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Mar 2015, 17:27
|
|
|
przy takim przebiegu to sprzęgło prawie nowe |
|
|
|
|
mario3991
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30 Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 322 Skąd: stegna
|
Wysłany: 8 Mar 2015, 19:24 Re: Na 3, 4 i 5 biegu brak przyśpieszenia
|
|
|
Michal1983 napisał/a: | Samochód przejechał już 89 tys kilometrów |
tak jak poprzednicy piszą nowe kompletne sprzęgło, i musisz wyciągnąć z skarpety około 500zł plus ewentualnie jakaś robocizna. |
_________________ Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013 |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Mar 2015, 23:16
|
|
|
zwyczajowo z wysprzęglikiem to 320+250+robocizna |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Mar 2015, 23:49
|
|
|
coś duże te ceny. Ostatnio do zeteca za 150 zł znalazłem nówke sachsa.
A to: http://allegro.pl/sprzegl...5083165360.html by nie pasowało? 250zł za komplet sprzęgła włącznie z wysprzęglikiem. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 9 Mar 2015, 01:38
|
|
|
niestety nie
to zestaw z łożyskiem oporowym, a nie wysprzęglikiem
dodatkowo nie każdy wysprzęglik pasuje (wtyczka przewodu) oraz trzeba rozwiercać otwór w skrzyni |
|
|
|
|
Michal1983
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Mar 2015, 08:22
|
|
|
Mechanik, u którego byłem dodatkowo z powodu niedziałających hamulców też stwierdził, że sprzęgło jest do wymiany. Także wyliczył na oko, że pełna naprawa samochodu w tym stanie to około 2'000 zł. Przy czym samochód wart jest z 500 zł (pewnie wliczając paliwo, którego jest prawie pełny bak). Tym samym czy jest sens go jeszcze łatać jak podłoga jest tak skorodowana, że trudno go podnieść aby zmieć koła nie uszkadzając jej. Trzeba będzie go jednak chyba zezłomować. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Mar 2015, 11:34
|
|
|
Nie wiem z czego wyliczył 2 koła, sprzęgło z wymianą tyle nie kosztuje, ale tak czy siak musiałbyś się liczyć z kosztami rzędu kilkuset złotych. Wartość auta wartością auta, ale jeśli podłoga jest w tak agonalnym stanie jak piszesz, to nie ma sensu pchać w to kasy. Na złom, kupić inne, co nie jest aż tak pognite i ew. tamtym się zajmować... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 13 Mar 2015, 12:45
|
|
|
pytanie po co kupować takie zaniedbane auto, każda inwestycja w takie to strata kasy ...
możliwe że mechanik demonizował, być może korozja to tylko progi które można wymienić, ale ile to kosztuje w stolicy to nie wiem |
|
|
|
|
Michal1983
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Mar 2015, 15:14
|
|
|
Oprócz sprzęgła do wymiany poszłaby też pompa płynu hamulcowego i przewody hamulcowe. To przez nie po naciśnięciu pedału hamulca auto ledwo co hamowało i trudno było mówić o jakimś awaryjnym hamowaniu. Ponadto ręcznego też już prawie nie było. Wystarczyło wrzucić luz na postoju a auto się staczało na zaciągniętym ręcznym. Serwis, do którego trafił samochód znajduje się pod Kozienicami. Gdy trzeba było drugi raz wymienić tłumik to koszt naprawy był tam o ponad połowę tańszy niż ten, o którym mówili specjaliści z FeuVert. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Mar 2015, 17:18
|
|
|
Michal1983 napisał/a: | FeuVert |
FeuVert to to samo co Norauto - francuska sieć "marketów" motoryzacyjnych, gdzie kupisz podstawowe pierdoły nawet o 21:00 w sobotę, po cenie 2-5x wyższej niż w normalnym sklepie. Ot, do awaryjnego kupowania się nada. Ich serwis za tani też nie jest, do tego mają sztywne stawki, więc czy robota im zajmie 10 minut czy 2 godziny, zapłacisz i tak tyle samo (jak za zboże). Nic do nich nie mam, ale z cenami to mogliby nieco zejść (choć w awaryjnej sytuacji to facet i za litr płynu do chłodnicy da 20zł...). |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|