1.8D nie odpala tylko w dzień jak jest ciepło |
Autor |
Wiadomość |
k2argon
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 3 Skąd: ns
|
Wysłany: 28 Kwi 2015, 21:01 1.8D nie odpala tylko w dzień jak jest ciepło
|
|
|
Koledzy jak w temacie,
Pacjent: Fiesta mk5 00' 1.8D 60km
Zaraz po kupnie wymieniona: uszczelka pod głowicą. Ciekło z pompy wtryskowej - uszczelniona, ustawiona. Świece sprawdzone. Filtry wymienione. Zaworek założony - paliwo na pewno się nie cofa - testowane na górce kilka razy o dużym pochyleniu. Podgrzewacz usunięty., rozrusznik wymieniony na mocniejszy od Focusa. Kompresja zmierzona - słaba ok 24 ale to nie jest przyczyną ponieważ nie odpalał by rano ani wieczorem.
Problem: nie odpala w dzień tylko jak jest ciepło czyli temperatura ok +17. Rano odpala zawsze za 1 razem po kilku sekundach kręcenia, wieczorami - po godz. 20 także a w dzień nie ma szans. Myślałem, że może przez alarm - dzisiaj odłączyli ale już po południu nie odpalili.
Dodam, że od początku jak go mam czyli kilka miesięcy po kilku kilometrach jazdy wskazówka temperatury silnika wariuje ale silnik się nie przegrzewa - sprawdzony płyn chłodniczy. Wystarczy bawić się nawiewem i od razu wskazówka skacze po kilku kilometrach jazdy.
Czy ma ktoś jakiś pomysł dlaczego w dzień jak jest ciepło nie odpala a rano i wieczorami zawsze odpala za 1 razem po kilku sekundach kręcenia?
Auto było już u 3 różnych mechaników, dobrego pompiarza i każdy rozkłada ręce...
Z góry wielkie dzięki. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1098 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Kwi 2015, 21:23
|
|
|
Jaka tam jest pompa? Bosch czy lucas?
Kompresja na poziomie 24bar to jest kaplica, nominalne ciśnienie to jest 29-30 bar na cylinder, minimum to jest 27.
Jeśli wariuje tam temperatura, to moim zdaniem do sprawdzenia jest czujnik temperatury (oba jeśli tam są przy termostacie) - w niektórych wersjach przekaźnik świec żarowych jest spięty z czujnikiem temperatury, i przy określonej temperaturze płynu chłodzącego świece mogą nie grzać. A przy takiej katastrofalnej kompresji tego silnika nie odpalisz bez świec. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
k2argon
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 3 Skąd: ns
|
Wysłany: 28 Kwi 2015, 21:28
|
|
|
Pompa ta prostsza wg. pompiarza czyli Bosch.
Pompiarz stwierdził, że to nie przez kompresję bo nie paliłby też rano i wieczorem a kłopot z odpalaniem występuje tylko i wyłącznie za dnia od ok. godz 11 do 20 jak jest ciepło czyli powyżej +17. auto rano i wieczorem pali bardzo dobrze, jeździ także.
Jaszczur napisał/a: | Jaka tam jest pompa? Bosch czy lucas?
Kompresja na poziomie 24bar to jest kaplica, nominalne ciśnienie to jest 29-30 bar na cylinder, minimum to jest 27.
Jeśli wariuje tam temperatura, to moim zdaniem do sprawdzenia jest czujnik temperatury (oba jeśli tam są przy termostacie) - w niektórych wersjach przekaźnik świec żarowych jest spięty z czujnikiem temperatury, i przy określonej temperaturze płynu chłodzącego świece mogą nie grzać. A przy takiej katastrofalnej kompresji tego silnika nie odpalisz bez świec. |
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1098 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Kwi 2015, 21:32
|
|
|
Ja nie twierdzę że obecne objawy są spowodowane przez kompresję, ale jeśli faktycznie takie są wartości kompresji, to tak czy siak ten silnik nadaje się do remontu albo na szrot, bo zimą to będzie nieruchomość.
Sprawdź te czujniki o których pisałem, albo podaj na krótko prąd z aku bezpośrednio na świece przy odpalaniu żeby sprawdzić to co napisałem. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Kwi 2015, 21:34
|
|
|
polej pompe zimną wodą, jak zapali to pompa złom |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1098 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Kwi 2015, 21:35
|
|
|
kuba87, bosch nie cierpi na syndrom ciepłej pompy, to działa tylko z lucasem. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
k2argon
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Kwi 2015 Posty: 3 Skąd: ns
|
Wysłany: 1 Maj 2015, 18:48
|
|
|
problem w końcu rozwiązany - wariujący immobiliser na pompie , został ominięty i pali super. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.