Przesunięty przez: szynszyl 13 Kwi 2014,  17:29		 | 
	
			[MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 arecki  		  
		 
         Człowiek Whisky
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 41  Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15 Lut 2011,  20:25   [MK4] Wymiania/wyjęcie licznika MK4/MK5
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Opis i zdjęcia pochodzą z postu kolegi maras78 ja to jedynie znalazłem i trochę ogarnąłem   
 
 
 
Właśnie jestem po wymianie licznika na taki z obrotomierzem i zrobiłem małą fotorelacje może komuś się przyda.
 
 
Zaczynamy od odkręcenia osłony licznika razem 3 śrubki.
 
 
Dwie przy liczniku
 
 
 
 
 
I jedna obok nawiewów
 
 
 
 
 
Odkręcamy 4 śrubki mocujące licznik
 
 
 
 
 
Potem odpinamy kostki i linke licznika można odkręcić przy skrzyni wtedy licznik więcej się wysunie trzeba nacisnąć taki biały zatrzask i odciągnąć.
 
 
 
 
 
Wyciągamy licznik, nie jest łatwo, jest kilka sposobów:
 
 
1. Odkręcić kierownice.
 
2. Rozdzielić licznik na dwie części (4 zatrzaski i oddziela się czarna część z szybką) 
 
3. Wycinamy z kokpitu pionowy słupek i licznik można wyjąć przesuwając go w prawo.
 
 
Ja wybrałem destrukcyjny sposób 3
 
 
Otwieramy maskę ściągamy uszczelkę nad skrzynką bezpiecznikową potem osłonę skrzynki i ukazują się kostki szukamy zielonej i wpinamy się w przewód zaznaczony na zdjęciu.
 
 
 
 
 
Po wpięciu wygląda tak
 
 
 
 
 
Przeciągamy kabelek do kabiny, ja to zrobiłem w miejscu gdzie przechodzi linka licznika.
 
 
Do niebieskiej kostki podłączamy dwa przewody do pin 8 podłączamy kabelek który właśnie przeciągnęliśmy do pin 9 masa z białej wtyczki.
 
 
 
 
 
Tutaj w moim przypadku wpiąłem się do masy z białej wtyczki.
 
 
 
 
 
Izolujemy wszystkie przewody, przed włożeniem licznika polecam sprawdzić żaróweczki, u mnie nie sprawdziłem a spalona była od poduszek i musiałem ponownie wyciągać. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się autem z obrotomierzem.
 
 
Oczywiście podczas pracy korzystałem z informacji znalezionych na forum     
 
 
 
 
Osobiście korzystałem z tego opisu jak u siebie licznik zmieniałem. Mi to zajęło niecałą godzinę i również skorzystałem z 3 sposobu wyjęcia licznika    
 
 
pozdro i  powodzenia     | 
             
						
				_________________
  
 
 
 
 
 
Była Fiesta jest Focus    | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Lut 2011,  21:39, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni71  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 53  Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  13:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | słuchaj a jak wyjąć zegary jak po odkręceniu tych 4 śrubek coś go trzyma (pewnie linka prędkościomierza i kostka z instalacją) jak odpiąć te rzeczy jak nie ma jak wcisnąć tam ręki (za zegary)...potrzebuje żarówki podmienić | 
             
						
				_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 
Pozdrawiam Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zabka35i  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  13:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Żarówki powinieneś spokojnie wyciągnąć od góry bez wyciągania wtyczki od licznika | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni71  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 53  Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  14:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kolego a jaki sposób je wymienić ?? potrzebuje wymienić żarówkę od poduszek , ale nie mam koncepcji jak tam rękę wsadzić a jeszcze wyjąć/włożyć żarówkę ...sam nie wiem | 
             
						
				_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 
Pozdrawiam Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zabka35i  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  16:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A Tobie chodzi o kontrolki,  nie żarówki podświetlania. To diody od kontrolek są lutowane. Wiec musisz wyjąc cały licznik i rozkręcić go i wylutować diodę | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni71  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 53  Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  17:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | chodzi mi o żarówki które są w kontrolkach ...one bodaj są wyjmowane ?  chodzi mi o kontrolkę od poduszek......tylko jak odkręcę zegary to trzyma je pewnie linka prędkościomierza i nie mogę tam wsadzić ręki aby jej wyjąć | 
             
						
				_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 
Pozdrawiam Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zabka35i  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Damian 
                  Wiek: 39  Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  18:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To w komorze silnika odepnij linkę to Ci popuści.
 
A u mnie kontrolki są diodami i są lutowane , wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni71  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 53  Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  18:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | właśnie  , nie wiem gdzie jest ta linka w  komoże silnika i czy od góry ją sięgnę i odkręcę bo kanału nie mam | 
             
						
				_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 
Pozdrawiam Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 6 Kwi 2012,  22:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zabka35i napisał/a: | 	 		  | wiec nie wiem czy mk4 też tak nie bedzie | 	  
 
Nie będzie. A wcale w czystej mk4 z '96 roku. Tam są żarówki na wszystko.
 
 
Linkę łatwo można wypiąć ściskając plastikowy element kawałek za licznikiem - schodzi sama. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni71  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 53  Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2012,  10:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               łatwo zdjąć tą linkę  ???       jak tam ręki nie można wsadzić ..... wczoraj już drugi dzień z rzędu rozebrałem wszystko i .........dupa     | 
             
						
				_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 
Pozdrawiam Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2012,  10:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wydaje mi się że już pisałem, jak jest za mały luz na lince i się nie mieścisz to odepnij ja przy silniku od skrzyni,,, wtedy będziesz miał większe pole manewru,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2012,  14:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wytnij kawałek plastiku na środku deski - pomiędzy nawiewami a licznikiem i wtedy robi się miejsce na rękę i swobodniej idzie wyjąć licznik w całości a nie w kawałkach. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni71  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 53  Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2012,  14:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | od silnika ..juz o tym myślalem ale od góry nic nie widać , tak na ćkane...... a kanału nie mam ...z tym wycięciem ...hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ?? | 
             
						
				_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 
Pozdrawiam Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2012,  15:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Roni71 napisał/a: | 	 		  | no co po wycięciu dziura zostanie ?? | 	  Nie, zniknie w magiczny sposób,,,
 
 
Ludzie święta tak na niektórych działają? Jeden nie wie gdzie linka przy silniku jest, bo tak trudno poruszać licznikiem w kabinie i popatrzeć co się rusza pod maską,,, albo zrobić zdjęcie i poprosić pokażcie mi gdzie ta linka? Drugi robi zwarcie, bo mi na jednym kablu napięcie zniknęło to podał z innego,,, jak tak dalej będzie to ktoś w poniedziałek pomimo lania wody chałupę se spali,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni71  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.25i/75KM 
                  Imię: Robert 
                  Wiek: 53  Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 142 Skąd: Warszafka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2012,  15:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | widzisz kolego , ja jestem sam i nie ma fizycznej możliwości ruszać licznikiem i patrzeć pod masą ....proste...... nie wszyscy są obeznani z tematem dlatego pytamy ...pozdro.... | 
             
						
				_________________ Saab 95 Aero 2.3T 230 KM ( 266,5 KM- 414 Nn)
 
Ford Fiesta Mk4 1.25 75 KM
 
Pozdrawiam Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Kwi 2012,  16:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Roni71 napisał/a: | 	 		  | hmmmmm, ciekawa opcja , a ten nawiew to plastik czy metal bo nie pamiętam ?? no co po wycięciu dziura zostanie ?? | 	  
 
on jest pod osłoną którą się na początku zdejmuje... chyba nie proponowałbym robienia dziury w tapicerce     sam tak zrobiłem i niczemu to nie przeszkadza.
 
 
linka idzie do skrzyni poprzez vss... ja nie wiem czy to taki duży problem ją zlokalizować... dziesiątki razy było o tym pisane. | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jajcek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`01 
                  Wersja: Courier 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: Giżycko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Maj 2013,  21:19   Wymiana zegarów (CAN) z benzyniaka GT do 1,8 TDi
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fiesta Courier MK-5 z szyną CAN tzn: licznik odległości elektroniczny - wymiana zespołu zegarów z benzyniaka GT (białe tarcze ) do mojego 1,8TD bez żadnych zmian wszystko działa ok.
 
Było :
 
- prędkościomierz
 
- wskaźnik poziomu paliwa
 
- kontrolki
 
JEST:
 
- prędkościomierz
 
- wskaźnik poziomu paliwa
 
- wskaźnik temperatury silnika - wskazania prawidłowe
 
- obrotomierz (wskazania prawidłowe - bez przeróbek)
 
- kontrolki prawidłowe : grzanie świec - ok, ham.ręczny, rezerwa paliwa, reflekt. długie itp
 
 
- występuje ciągłe świecenie niskiego poziomu płynu w spryskiwaczu - brak jest właściwego czujnika
 
 
Wyjęcie/montaż liczników bez żadnego wycinania.
 
3 wkręty maskownicy z nawiewem - jeden z nich zamaskowany zaslepką 
 
1 śruba klucz 15 mocująca kierownicę - łatwizna
 
4 wkręty mocujące zegary
 
i liczniki wyjęte. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 andrzej25  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Focus 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Włc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Paź 2013,  19:01   [MK4]
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zrobiłem tak jak w opisie lecz obrotomierz nadal nie działa, poza tym w kostce niebieskiej nie miałem tych złączek w środku i musiałem poprzeciągać kable na krótko,
 
 
 
A wiem małe informacje, licznik okazał się od forda escorta, na kablu przeciągniętym od zielonej wtyczki jest napięcie 6-7 V. jakis pomysł jak to podączyc czy szukac licznika od fiesty? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 andrzej25  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Focus 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 27 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Włc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Lis 2013,  15:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Edit.
 
Wszystko działa jak powinno, lecz warto wspomnieć,że trzeba dobierać licznik do wersji silnika, Do silnika 1.3 Efi (endura) musimy zakupić taki oto licznik z "płytką" z tyłu,chodzi o ta zółtą,
 
zdj:
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |