| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  19:48
 | [MK6] Pukanie/stukanie przy ruszaniu/przyspieszaniu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2010,  20:41   [MK6] Pukanie/stukanie przy ruszaniu/przyspieszaniu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam zebranych 
 Problem dotyczy samochodu:
 Ford Fiesta
 rok. prod. 2002
 silnik 1.4 16V
 moc 80 KM
 przebieg 90000 km
 skrzynia ręczna
 
 
 Mam następujący nietypowy problem:
 
 występuje u mnie pojedyńcze, dość głośne pukanie gdzieś w okolicy prawego koła przy następujących czynnościach:
 - podczas każdego ruszania od zera po każdym wysprzęgleniu skrzyni
 - podczas każdego przyspieszania niezależnie od wybranego przełożenia ale tylko w przypadku gdy wcześniej samochód hamował silnikiem (czyli jade przykładowo 50km/h, puszczam gaz i gdy chce znów przyspieszyć słyszę puknięcie)
 - podczas każdej próby ruszenia na hamulcu ręcznym również słychać
 - czasem słychać to puknięcie na większych dziurach
 - nie występuje na biegu wstecznym !!!
 - dźwięk jest zbliżony do ręcznego ruszania zgaszonego samochodu na jedynce do przodu i do tyłu (tzw. bujanie) i gdy samochód odbija się na pierwszym biegu... tylko, że ten dźwięk jest
 słyszany dwa lub trzy razy głośniej w środku auta
 - bardziej go słychać wewnątrz pojazdu niż na zewnątrz
 
 Co zostało sprawdzone/wymienione:
 - wymieniona tylna poduszka skrzyni/silnika (nie była przyczyną, ale też już miała dosyć)
 - sprawdzona górna poduszka silnika (silnik został podniesiony na dźwigu, przez co poduszka była odciążona, a pukanie i tak nie ustępowało)
 - sprawdzone wszystkie elementy metalowo gumowe wahaczy (napinane breszką, odciążane itd)
 - sprawdzone sworznie
 - koła dokręcone
 - elementy układu hamulcowego zostały również wykluczone
 - amortyzator sprawdzony
 - mocowanie na kielichu również sprawdzone
 - śruby na kielichu oraz w zawieszeniu dokręcone
 - samochód był przechylany i rozbujany w trzy osoby we wszystkie możliwe strony i ani razu się to nie odezwało
 - koło nie ma żadnego luzu, no prawie żadnego. bo się jeszcze obraca
 - sprężyna zawieszenia sprawdzona, nie pęknięta
 - półosie mają prawidłowy, dopuszczalny luz
 - dokręcenie piasty sprawdzone
 - wykluczam również jakiś luźny element, w komorze silnika/pasażerskiej, wszystko jest zwarte i trzyma się całości
 - olej w skrzyni sprawdzony
 
 Panowie i panie, konia z rzędem dla tego/tej które rozwiąże problem. Z dwoma mechanikami spędziłem trzy godziny w warsztacie, sprawdzając element po elemencie, fakt faktem nie wyciągaliśmy jeszcze skrzyni oraz silnika i nie rozbieraliśmy na stole.
 
 Pozdrawiam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011,  17:42, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablon   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 40
 Dołączył: 02 Lut 2008
 Posty: 497
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Gru 2010,  23:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym generalnie olał temat, poczekał az cos sie posypie:]. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2010,  12:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak też właśnie robię, ale mój zmysł pedantyczny mi nie daje żyć   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jery13   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`10
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jurek
 Wiek: 64
 Dołączył: 07 Cze 2010
 Posty: 108
 Skąd: Jawor / Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2010,  13:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie widzę w tej wyliczance stabilizatora i łączników stabilizatora . |  
				| _________________ Były :
 Syrena 105
 Fiat 126p x 3
 Fiesta Mk2
 Fiesta Mk3 Xr2i
 Fiesta Mk4
 Fiesta Mk6
 Jest :
 Fiesta Mk7
 Fiesta Mk4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Gru 2010,  15:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego Jery 
 Stabilizatory i łączniki też sprawdzone, jednym słowem zawieszenie jest OK, problem leży gdzieś w układzie napędowym ale gdzie??? Bo objawy są bardzo dziwne...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rusin   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.1/50KM
 Dołączył: 24 Lut 2010
 Posty: 30
 Skąd: zwoleń/wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Gru 2010,  01:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | objawy takie jak dla poduszki ale tej przedniej a nie tylnej. moze wygladac ze jest dobra ale mogla sie na srubach gdzie minimalnie poluzowac, albo wada fabryczna poduszki. w jakich okolicznosciach sie to stalo? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | CzaRmaX   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Wrz 2010
 Posty: 194
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Gru 2010,  01:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mocowanie skrzyni biegów sprawdzałeś? |  
				| _________________ Każdy powinien mieć taki dupowóz z załącznikami. Życzę Wam tego pod choinką ja wraz z moją Fieściną
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2010,  20:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rusin, CzaRmaX, miałem podwieszony cały silnik na uchwycie do wyciągania poprzez dźwig do wyciągania silnika, wtedy ruszałem na ręcznym, mechanik nasłuchiwał, macał, podważał, napinał i też to ustrojstwo pukało 
 pukanie wyraźnie słychać z prawej strony pojazdu, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, z tym, że w środku to zaczyna być przeraźliwe to pukanie bo takie głośne
 
 stało się to prawdopodobnie po wpadnięciu w dziurę, na początku objaw słyszalny był tylko przy każdym ruszaniu, przyspieszaniu, coraz to głośniej, teraz ujawnia się również na nierównościach
 
 połączenie skrzyni z silnikiem sprawdzone, wszystko trzyma się kupy, poza tym pukanie dochodzi z prawej strony a nie z lewej
 
 proszę o dalsze rozwiązania i Wasze sugestie, dziękuję
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TomQ   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1i/50KM
 Wiek: 63
 Dołączył: 19 Lis 2010
 Posty: 245
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2010,  20:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może pękł jakiś element. Nie wiem, podłużnica, wahacz, kielich amora ...... ?????
 |  
				| _________________ Pozdrawiam,
 TomQ
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordon   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: ST 170
 Imię: Konrad
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Kwi 2005
 Posty: 3803
 Skąd: WLKP.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Gru 2010,  21:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | To male badziewie nie ma przypadkiem kola pasowego jak w przypadku reszty PSA (francuzow) ze kolo pasowe w srodku ma gume i to ona laczy 2 elementy kola pasowego, tzn ta ktora prowadzi pasek klinowy i druga ktora jest na wale ?? bo tak sie dzieje z kolami posiadajacymi dlumik drgan skretnych... sprawdzcie kolo pasowe walu skoro tlucze cos przy prawej stronie. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arkadius   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Arek
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Lip 2006
 Posty: 637
 Skąd: Sępólno Kraj.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  11:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Fordon napisał/a: |  	  | To male badziewie nie ma przypadkiem kola pasowego jak w przypadku reszty PSA (francuzow) ze kolo pasowe w srodku ma gume i to ona laczy 2 elementy kola pasowego, tzn ta ktora prowadzi pasek klinowy i druga ktora jest na wale ?? bo tak sie dzieje z kolami posiadajacymi dlumik drgan skretnych... sprawdzcie kolo pasowe walu skoro tlucze cos przy prawej stronie. | 
 
 Ma
 
 
 A ja bym się przyjrzał jeszcze łożysku i całej podporze prawej półosi
 |  
				| _________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Gru 2010,  22:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fordon, koło pasowe raczej odpada, faktycznie, wszystkie tamte elementy o których piszesz znajdują się po prawej stronie lecz dlaczego nie pukały by podczas normalnej pracy, tylko podczas ruszania, przyspieszania po hamowaniu silnikiem oraz teraz już na większych dziurach, nadal bym przystawał przy tym, że coś się dzieje w przeniesieniu napędu, ponieważ samochód naprawdę był bardzo dokładnie oglądany, bujany, sprawdzany... 
 TomQ, myślę, że po trzech godzinach oględzin w warsztacie coś by wykryli, cokolwiek...
 
 
 
 Wypowiadam wojnę temu ustrojstwu, zakupię stetoskop, położę się pod samochodem, jedna osoba będzie mi ruszać na ręcznym z jedynki a ja będę element po elemencie sprawdzał bo już nie mam na to sił, a o efektach poinformuje po pracy. Nie ma mocnych, jak puka to coś musi być na rzeczy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arkadius   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Arek
 Wiek: 35
 Dołączył: 17 Lip 2006
 Posty: 637
 Skąd: Sępólno Kraj.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Gru 2010,  08:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale właśnie koło pasowe odzywa się pod obciążeniem a nie w momencie kiedy silnik kręci się na jałowych bez obciążenia |  
				| _________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
 Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
 Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
 Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wtyk   
 Model: Ford Fiesta Mk6`02
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 41
 Dołączył: 12 Wrz 2006
 Posty: 75
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lut 2011,  22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam po długim czasie, problem został rozwiązany, była to pierdoła ale jednak denerwująca... Kupiłem wspomniany stetoskop, osłuchałem zawieszenie, amortyzator, itd
 odgłos wyraźnie zwiększał moc na stetoskopie na kielichu amortyzatora/nadkolu.
 Pojechałem do mechanika no i pokazałem, że mają tam szukać, ew. rozebrać całą kolumnę bo może to być łożysko lub guma mocowania amortyzatora...
 Jak się okazało była to poluźniona śruba poduszki silnika(prawa), która jest mocowana do nadkola.
 Nie mam pojęcia jakim cudem się to odkręciło, ale tak się niestety stało, po dokręceniu wreszcie przestało pukać przy każdym ruszaniu i zmianie biegów.
 
 Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc i pomysły
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szyszunia1514   
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 11 Lip 2011
 Posty: 22
 Skąd: Duszniki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sty 2014,  17:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trochę odgrzeje kotleta. Tydzień temu wystąpiły w mojej fieście identyczne objawy. Pierwsza myśl- skrzynia się sypie, wpisałem jednak w google " stukanie w prawym kole" i jakież było moje zdziwienie, gdy pod drugim linkiem przeniosło mnie na forum do tego tematu.
  Nagrałem krótki filmik z owymi stukami, może następna osoba będzie miała jeszcze łatwiej w odnalezieniu tej usterki. http://www.youtube.com/watch?v=44hkJhKoObE
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Arek74   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 08 Cze 2015
 Posty: 3
 Skąd: Duszniki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Cze 2015,  09:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Jestem świeżym posiadaczem mk6 z silnikiem 1,4 16V w którym zaobserwowałem podobne objawy jak powyżej - głośne stuki w okolicach prawego nadkola (mocno niosą się wewnątrz kabiny) tylko podczas przyśpieszania i hamowania silnikiem.
 
 Potrzebował bym jakiś schemat, zdjęcie jak wygląda ta poduszka i gdzie jest mocowana. Można się do niej dostać bez podnośnika/kanału ?
 
 Arek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | _KRis_   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Dołączył: 15 Sty 2015
 Posty: 151
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Cze 2015,  21:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Popieram prośbę kolegi Arka. Koledzy zróbcie fotki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Cze 2015,  21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proszszsz: 
   Siedzi pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego...
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | _KRis_   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Dołączył: 15 Sty 2015
 Posty: 151
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2015,  17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo dziękuję. Czyli żeby to sprawdzić trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego? Czy mogę to zrobić bez odpinania przewodów i spuszczania płynu?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Cze 2015,  18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2x tak, ale bez "żaby" pod silnikiem się nie obejdzie... 	  | _KRis_ napisał/a: |  	  | Czyli żeby to sprawdzić trzeba odkręcić zbiornik płynu chłodzącego? Czy mogę to zrobić bez odpinania przewodów i spuszczania płynu?
 | 
 |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |