Centralka jeszcze raz |
Autor |
Wiadomość |
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 15:02 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Witam
Proszę o poradę w następującej sprawie:
Dostałem chwilę temu i leży mi taki zestaw jak poniżej, więc pomyślałem żeby go zamontować.
W zasadzie mniej więcej wiem jak to podłączyć bo podłączałem ten zestaw domu "na sucho" że tak się wyrażę i pilot działa, siłowniki otwierają/zamykają, jest w miarę okej.
W aucie o ile wiem nie ma centralnego zamka bo każde drzwi muszę otwierać i zamykać osobno co już na dłuższą metę jest trochę upierdliwe.
Pytanie mam następujące, ponieważ gdy to zamontuję to otwieranie wszystkich drzwi jednocześnie będzie możliwe tylko z pilota jeśli się nie mylę. Czy potrzebuję do drzwi kierowcy jakiegoś sterownika/innego zamka, o czym by świadczyły też 3 pozostałe kable od siłownika które zostają w tej chwili wolne? Chodzi mi o to aby centralny zamek otwierał/zmykał jednocześnie wszystkie drzwi również z kluczyka a nie tylko z pilota.
Będę wdzięczny za pomoc i proszę o wyrozumiałość.
Schemat http://i.imgur.com/Jk46ZWX.jpg
|
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 21:07 Centralka jeszcze raz
|
|
|
W drzwiach kierowcy musisz mieć siłownik typu master. W pozostałych slave. Tam gdzie jest master, tak samo będą reagować inne drzwi. To ten z większą ilością kabli. Ale będziesz mieć problem żeby te siłowniki dopasować, to z góry mowie. Ford ma to rozwiązane "po swojemu" i jest rzeźba |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 21:23 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Ja wiem że to tak ma wyglądać, jedyny problem w tym że według tego schematu nie da rady do tego podłączyć siłownika-mastera aby to działało z kluczyka. Tak mi napisano na elektrodzie. Więc po prostu będzie tylko sterowanie z pilota. No nic szkoda ale dobre i to |
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 21:38 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Zepnij sobie to na stole. Do mastera podaj plus i minus, połącz sygnałami z drugim. Potem na sile przestaw Mastera. Powinna zmienić się polaryzacja, drugi zamek się również przestawi. U mnie centralka sama wykrywa zmiany polaryzacji i otwiera i zamyka auto z klucza. Sprawdź tak jak ci napisałem |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 21:53 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Tylko, że w zasadzie nie mam gdzie podpiąć tych 3 dodatkowych kabli od mastera a pewno dlatego są, bo są potrzebne aby to działało, bo na takiej zasadzie jak mówisz to ruch mechaniczny na dowolny siłownik powodował by działanie na pozostałe. Jeśli podepnę tylko 2 podstawowe kable to nawet master działa wtedy tylko jak zwykły siłownik. Po prostu ten alarm-centralka nie obsługuje tego. Siłowniki owszem są nawet 2 sztuki master, ale nie ma jak tego użyć w tym przypadku. |
Ostatnio zmieniony przez fake4r 6 Gru 2015, 21:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 21:55 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Gandzie chodzi o to, że na dwóch kablach podpiętych do sterownika może zmieniać się polaryzacja i tylko w silowniku typu master. A dodatkowe kable zawsze mogą być do np krańcówek w zamkach(wkładkach) - niektóre auta to mają.
W każdym razie warto spróbować |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 22:10 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Nie działa, dla świętego spokoju sprawdziłem.
Z resztą widać to teraz na przykładowym schemacie po co są te pozostałe kable
|
|
|
|
|
Ganda
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 297 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 6 Gru 2015, 22:21 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Według tego schematu powinno to działać. Te dodatkowe kable "sprawdzaja" położenie siłownika i przekazują go na pozostałe. Jeśli to nie chce działać to potrzebujesz ori siłowników forda i wtedy schemat minusów. Chcesz to mam do tylnych drzwi oba, bo mi zostały jak robiłem centralkę do siebie. Dokupisz dwa do przodu, podmienisz cięgna i tyle. |
_________________
Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto |
|
|
|
|
fake4r
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 51 Skąd: Beskid Niski
|
Wysłany: 7 Gru 2015, 07:52 Centralka jeszcze raz
|
|
|
Już pisałem nie będzie to działać w przypadku tej centralki-alarmu który mam. Więc zostanie tylko sterowanie z pilota.
Dzięki, wszystko jest jasne, temat wyczerpany jak dla mnie. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.