| Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | DanielŻ   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lis 2015
 Posty: 150
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2016,  17:17   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam witam.. jeżeli jest ktoś tu komu szkoda mojej Fiesty to proszę o pomoc!! Fiescina zaczęła szczecin obroty zrobiły się wysokie itp. Myślałem że to uszczelka pod kolektorem ssacym-wymieniłem i dalej nic. Potem okazało się że może to być regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej. Wymieniłem oba oringi i dalej to samo. Może to być wina przeplywki?  Na wolnych zostaje na 2k obrotów. Czuć że go przylewa itp. A jak dam mu w pałe to jest okej. Jakieś pomysły?  Proszę bo jeszcze trochę i rozpędze się i wjade w drzewo.. siły już brak ^^ silnik 1.8 130 km z xr2i. |  
				| _________________ Peace!!
 
 
 - jednak człowiek uczy się całe życie :d 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2016,  19:44   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymrugaj błędy... już kilka razy ci to koledzy pisali, bo tak to wróżenie z fusów jest. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DanielŻ   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lis 2015
 Posty: 150
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2016,  19:56   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale błędów może nie pokazać np na przeplywce kiedyś niby było okej wg komputera a przeplywka była do wymiany ^^ no ale może masz rację. Ale oprócz tego to jest jakiś pomysł co to może być? ^^ itak jutro będę działał także każdy pomysł mi się przyda ;d |  
				| _________________ Peace!!
 
 
 - jednak człowiek uczy się całe życie :d 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2016,  20:21   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak zalewa to może być sonda, czujnik temp powietrza, a równie dobrze coś innego ci tam nie działa odpowiednio. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2016,  22:51   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Walnięta sonda raczej poza wysokim spalaniem nie daje specjalnych objawów. Przynajmniej ja się nie spotkałem   
 Pamiętaj, że przy aluminiowym kolektorze są w sumie dwie uszczelki, jedna na styku flanszy z głowicą, a drugą między flanszą, a kolektorem już właściwym. Plak nic nie wykazuje?
 
 Generalnie może być wszystko, od TPS'a przez krokowy, lewe powietrze, przepływkę, po uszkodzoną wiązkę, czy nawet ECU. Wymigaj błędy, żeby mieć punkt zaczepienia.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DanielŻ   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lis 2015
 Posty: 150
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2016,  23:09   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Uszczelke tą między kolektorem a listwą wymieniłem na nową i jeszcze dolozylem silikonu a co do tej między listwa a blokiem to była jak nowa to zostawiłem.  Ale chyba itak silikonu dołożę żeby mieć pewność. Podciśnieniowe wszystkie okej. Regulator cisnienia paliwa - wymieniłem dwa oringi i gra. Krokowy jutro będę szukał i podmienial, tak samo przeplywke. A cała reszta już sprawdzona. A co do błędów to jak wymagać te błędy? |  
				| _________________ Peace!!
 
 
 - jednak człowiek uczy się całe życie :d 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DanielŻ   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lis 2015
 Posty: 150
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2016,  17:58   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Halo halo? Ktoś wie do czego dokładnie służą te metalowe podkładki?  Pod wtryskami i cz y one mają tak luźno latać? |  
				| _________________ Peace!!
 
 
 - jednak człowiek uczy się całe życie :d 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2016,  22:37   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | ja nie mialem niczego metalowego pod wtryskami   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DanielŻ   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lis 2015
 Posty: 150
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  01:01   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak nie jak pod wtryskami od strony tej listwy całej między kolektorem a blokiem silnika są takie metalowe podkładki;d może nie zwrociles uwagi; d ale są na pewno ^^ i się zastanawiam czy może te podkładki robią tak że mi wtrysk syczy i zalewa ^^ bo wczoraj rozebralem pół silnika i złożyłem kolektor cały na nowo razem z tą listwa gdzie wtryski wchodzą i odpaliłem i było okej wszystko. 5 min pochodził, usłyszałem takie pykniecie i znowu to samo ;d czyli coś z tą listwą :d tylko jeszcze nie wiem co :p teraz wróciłem z piwka i jutro będę jeszcze raz rozbieral i składał żeby dojść co to może być :d |  
				| _________________ Peace!!
 
 
 - jednak człowiek uczy się całe życie :d 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  11:32   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | http://fordpartsuk.com/sh... ... 851339.htm take coś powinno być pod wtryskiem. Może któryś kawałek jest metalowy, ale ogólnie wspominam te uszczelki jako gumowe. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  13:09   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Uszczelki pod wtryskiwacze są metalowo-gumowe. Plakiem psikałeś w okolicach listwy paliwowej? Uprzedzam, że nowe uszczelki to chyba tylko ASO w cenie dwudziestu kilku złotych za sztukę. Możesz jeszcze sprawdzić, czy wtryskiwacze nie leją (leją ciurkiem zamiast dawać mgiełkę), ale nie podejrzewam.
 
 Wymigałeś błędy w końcu? Info jak jest na forum.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  13:54   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeszcze jakbyś miał kupować te uszczelki. Brązowe są do aluminiowego kolektora, a zielone do plastikowego i nie pasują zamiennie. 
 vegetagt Specjalnie rozebrałeś auto, żeby sprawdzić?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  14:09   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | blood_brother, to mnie teraz zdziwiles, bo w katalogu numer ten sam i mało tego... Do swojego alu przelozylem uszczelki z plastikowego i jest ok   
 edit: w sumie śmietnik w katalogu jest...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  16:10   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie nie chciały podejść z alu do plastiku. Któreś były minimalnie większe. Może w drugą stronę działa   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DanielŻ   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lis 2015
 Posty: 150
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  17:49   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja widzicie.. ;d a odpowie mi ktoś teraz?:d czyli do czego to służy dokładnie?  I czy to może być przyczyną takiego syczenia i zalewania? Ta właśnie uszczelka? 
 Dodano po  13 minutach 53 sekundach:
 Bo wlasnie o to mi chodzi ;d a jak rozbieralem ten kolektor to tą listwe zająłem całą i od środka widziałem te podkładki i zastanawiam się czy one tak mają latać luźno przód tył? Czy to coś jest nie halo i tak samo w różnych miejscach były,  na każdym wtrysku inaczej mniej lub więcej wysuniete i jedną z nich popchnalem do środka - w stronę wtrysku i rozkminiam czy to to było takie głośne pykniecie że popchnelo tą podkładkę czy co :d czy to kolektor który złożyłem jeszcze raz gdzieś rozszczelnilo i to że ruszyłem tą podkładkę nie miało znaczenia. Nie wiem :p jak sądzicie? ^^
 |  
				| _________________ Peace!!
 
 
 - jednak człowiek uczy się całe życie :d 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  18:34   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | mi zielone podkladki (z plastiku) weszły w alu dość ciasno, nic sie nei ruszało. Przy montażu tylko jedna mi sie przesunela pod wtrysk i musialem poprawiac. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  18:59   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Uszczelki służą do uszczelniania  I tak, jeśli są uszkodzone, bądź mocno zmęczone czasem, mogą przepuszczać lewe powietrze. Plak Ci prawdę powie. 
 Uszczelki te siedzą dosyć ciasno, natomiast przy wyjmowaniu mogę się pokrzywić, w sensie ich pozycja. Ja zakładałem je najpierw na wtryski, a potem całość ostrożnie do kolektora.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DanielŻ   
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 33
 Dołączył: 27 Lis 2015
 Posty: 150
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  20:52   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Blood~ czyli wg Ciebie one powinny siedzieć ciasno? Bo jak rozebralem kolektor razem z flansza to właśnie zwróciłem uwagę na te podkładki bo były w różnych pozycjach tzn jakby jedna bardziej wysunieta od drugiej itp. I teraz pytanie czy one mają mieć tyle skoku? I tak luźno chodzić? Bo palcem popchnalem i wcisnalem ją w stronę wtrysku. Potem wszystko złożyłem do kupy odpaliłem fure i kurw*a szok! Chodzi wszystko dobrze. Tak z 5 min i po chwili usłyszałem taki mały "wybuch" głośne pykniecie i nagle znowu zaczęło syczeć  i szarpać, podnosić obroty.. i nie wiem teraz czy to te podkładki czy gdzieś nieszczelnosc między flansza a blokiem :> dlatego pytanie brzmi czy te podkładki tak mają mieć dużo skoku i chodzić przód tył? Dorzucam zdjęcia na przybliżeniu będzie widać w tej flanszy te podkładki itp. Szkoda że jakość musiałem zepsuć żeby móc je dodać ^^
 |  
				| _________________ Peace!!
 
 
 - jednak człowiek uczy się całe życie :d 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blood_brother   King of Tor Kielce 2013
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Wiek: 37
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Posty: 848
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Mar 2016,  22:58   Szarpie, wysokie obroty, zalewa go.. |   
 |  
               | 
 |  
               | Powinny siedzieć ciasno, ale też powinny dać się ruszyć. 
 Ostatni raz podpowiadam. Złóż wszystko do kupy, odpal auto i psikaj plakiem wszędzie gdzie może wpadać lewe powietrze. Jeśli auto podniesie obroty, to masz miejsce gdzie jest "przeciek".
 
 Do tego też wymigaj w końcu błędy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |