[MK3] Strupek by Krzychu |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 87 Skąd: Polska
|
Wysłany: 6 Paź 2012, 21:12 [MK3] Strupek by Krzychu
|
|
|
1. NICK:
2. IMIĘ: Krzysiek
3. MODEL: Fiesta - Strupek
4. WERSJA: ... unikalna ?
5. ROCZNIK: MK3 94'
6. SILNIK: zacny
7. OPIS AUTA:
Zakupiona w Maju 2012 od Stunt_Man-a. Stan blachy idealny jak na 18-sto letnie auto. Mechanicznie ok (po przygodzie z alternatorem i nie tylko) bez problemu robi 4000 km miesięcznie jak trzeba Reszta do ogarnięcia lub już ogarnięta.
WRC - Worcy, Rycy, Cescy ... i zap... że aż miło
Dziękuję Bidżej-owi i Luki-emu za pomoc i rady podczas grzebania i napraw
Peedro też się przyczynił do powstania fajnej fiesty
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- wymiana zderzaka - stary chyba się rozpadł podczas jazdy na autostradzie
- 4 dni mycia i szlifowania lakieru + poczernianie elementów + odkurzanie i woskowanie
- wymiana przednich reflektorów
- wymiana kierownicy
- 18.10.2012 - wymiana "daszków"
- 8.11.2012 - wymiana lusterka wstecznego
- 10.02.2013 - wymiana foteli na uszatki
- 29.04.2013 - wymiana szyb tylnych na zielone
- 9.2014 - zacny silnik
- 3.2015 - wymiana przednich bocznych szyb na zielone
- 9.05.2015 - konserwacja podwozia, naprawa progu i dziury przy podłużnicy. nowe przewody miedziane do tyłu, wyklepany pas przedni - Automirek KRK
b. mechaniczne:
- wymiana bagnetu
- wymiana alternatora
- wymiana akumulatora
- wymiana pająka - stary puścił znaki dymne
- wymiana klocków hamulcowych
- 8.10.2012 - wymiana regulatora napięcia
- 18.11.2012 - czyszczenie rozrusznika i wymiana regulatora napięcia na regenerowanego Boscha
- 2.02.2013 - wymiana wahaczy (sportowoniebieskie)
- 7.03.2013 - lewy tylny hamulec - wymiana szczęk i cylinderka
- 9.03.2013 - nowy pasek rozrządu i pompa wody
- 11.04.2013 - wymiana sprężynek w hamulcu tylnym
- 18.04.2013 - wymiana alternatora - bardzo dużo soli i nieco wody wystarczyło żeby zabić poprzedni altek :/
- 14.06.2013 - zrobione kompletne hamulce do tyłu: bębny, linka, szczęki, przewody, sprężynki i cylinderki. Elastyki przód i tył.
- 14.06.2013 - wymiana skrzyni na skrzynię z 1,8 wymiana sprzęgła, uszczelniaczy na półosiach i reszty drobnicy.
- 28.06.2013 - nowe kable W/N i świece - Ford
- 28.10.2013 - czujnik temp. płynu na kmputer, filtr paliwa, pompa paliwa 226 lph
- 10.10.2014 - duuużo rzeczy, skutkiem czego fiesta jest jeszcze fajniejsza
- 3.2015 - ogarnięte problemy z elektryką - wiązka silnikowa, cewka .... dłuuugo historia.
c. audio: bez zmian
d. inne:
-8.11.12012 - wymiana kostki H4 prawego reflektora - działa długie
- 15.10.2013 - założenie zapalniczki na swoje miejsce
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- Tylna klapa zostaje ...
- dokończenie wnętrza
b. mechaniczne:
- wydech
c. audio:
d. inne: jest tego trochę ... ale wszystko po kolei |
Ostatnio zmieniony przez Krzychu 10 Maj 2015, 16:43, w całości zmieniany 26 razy |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 6 Paź 2012, 21:32
|
|
|
no nareszcie dobrze wiedzieć że fiesta śmiga i ma sie dobrze |
|
|
|
 |
luki

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 39 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 6 Paź 2012, 23:55
|
|
|
Mam jedno foto z modyfikacji
 |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
 |
Krzychu

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 87 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 08:39
|
|
|
Efekt szlifowania lakieru:
lewo - przed
prawo - po
góra - w trakcie
2 tubki pasty tempo, biała gąbka do szlifowania, nasadka do wiertarki ... i 2 dni roboty |
_________________ Kancelaria Radcy Prawnego:
http://kancelariamaslowska.pl/
Dla klubowiczów zniżka |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 13:16
|
|
|
Krzychu napisał/a: | 2 tubki pasty tempo, biała gąbka do szlifowania, nasadka do wiertarki ... i 2 dni roboty | nie pasta tempo!! Noo ale juz niestety po zabiegu, ale dobrze to okresliłes szlifowanie lakieru:P Jezeli chcesz zachowac dobry efekt kupuj dobry wosk i woskuj!! Bo po ostrym szlifowaniu pasta tempo po pol roku, bedziesz miał matowa powierzchnie
Co do wosku polecam http://showcarshine.pl/11...mikrofibra.html
jeden z trwalszych woskow, po ktorym auto zachowa swoja barwe, i bedzie ładnie lsniło! |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 13:20
|
|
|
Collinite 476 Bardzo dobry wosk
A tak profecjonalnie To polerka pastami 3M Nowym system Bedzie idealna Czasochłonne ale warto |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
Krzychu

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 87 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 16:59
|
|
|
Efekt jest zadowalający, zdjęcie nie oddaje go w pełni. Pozbyłem się brudu, którego nie szło domyć. Większa część drobniejszych rys zniknęła. Po paście tempo nie trzeba było woskować auta. |
_________________ Kancelaria Radcy Prawnego:
http://kancelariamaslowska.pl/
Dla klubowiczów zniżka |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 17:11
|
|
|
Stunt_Man, Krzychu, ale to brzydkie |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
FiFa
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 36 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 1118 Skąd: Panki/Cze-wa
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 18:27
|
|
|
Krzychu napisał/a: | Po paście tempo nie trzeba było woskować auta. |
no ale lepiej to zrob efekt duzo lepszy i zabezpieczy lakier! pasty tempo powinni zakazac uzywac, bo po niej efekt tylko poczatkowy jest dobry,a pozniej robi sie tragedia! i pasta tempo niestety nie utrzymuje sie dlugo na aucie, i szybko zacznie matowiec. Dobry wosk zabezpieczy przed tym! |
_________________ Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają... |
|
|
|
 |
Krzychu

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 87 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 19:25
|
|
|
FiFa napisał/a: | Krzychu napisał/a: | Po paście tempo nie trzeba było woskować auta. |
no ale lepiej to zrob efekt duzo lepszy i zabezpieczy lakier! pasty tempo powinni zakazac uzywac, bo po niej efekt tylko poczatkowy jest dobry,a pozniej robi sie tragedia! i pasta tempo niestety nie utrzymuje sie dlugo na aucie, i szybko zacznie matowiec. Dobry wosk zabezpieczy przed tym! |
W takim razie co byś polecił?
Zapomniałem dodać, że auto na koniec umyłem i nawoskowałem Z tym że nie wiem na ile to wytrzyma :(
Jak można zabezpieczyć lakier w taką pogodą jak obecnie ? |
_________________ Kancelaria Radcy Prawnego:
http://kancelariamaslowska.pl/
Dla klubowiczów zniżka |
Ostatnio zmieniony przez Krzychu 7 Paź 2012, 19:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 19:27
|
|
|
Przyłączam się do pytania o środek na lakier :>
Bo mój różowy mat ma totalnie w dupie wszystkie woski i inne dziwactwa. Pasta tempo(+wosk na koniec) dopiero zmieniła lakier na czerwony. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 8 Paź 2012, 12:52
|
|
|
czego by nie użyć, i tak jest lepiej niż było. żur na lakierze był straszny, więc odpitolta się panowie
to czego ja używam to szampon z woskiem od Turtle Wax i wosk Turtle Wax do lakierów metalizowanych - jak umyję i nawoskuję swoją siksę, to świeci się jak psu jajka i to bardzo długo.
co do tego jeździdła - ogólnie rzecz biorąc dobry trup nie jest zły jeździ, ale żeby było pięknie to trzeba jeszcze sporo pracy. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 8 Paź 2012, 16:46
|
|
|
Kosmetykaauta.pl
Powyższe forum fanatyków udzieli każdemu wyczerpujących informacji, jak znienawidzić pielęgnację auta kosztem porządnej roboty |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
Krzychu

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 87 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 13:52 Regulator napięcia
|
|
|
Żeby nie było tak dobrze ... poniedziałek (8.10) zaczął się idealnie. Auto ozdobiły ptaki, zimno, mokro i przez całą drogę do pracy kontrolka akumulatora daje o sobie znać :/
Źródłem problemu okazał się regulator napięcia Magneti S..., który po 4 miesiącach i 1 dniu odmówił posłuszeństwa.
Na szczęście dało się go odkręcić krótkim śrubokrętem, bez demontażu alternatora. Przy wymianie regulatora radzę odkręcać jako pierwszą śrubę do której jest gorszy dostęp.
Mam nadzieję że Hella (choć nade in china) da radę. |
_________________ Kancelaria Radcy Prawnego:
http://kancelariamaslowska.pl/
Dla klubowiczów zniżka |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 13:56
|
|
|
Da rady Ja zrobiłem sobie regeneracje rozrusznika na magneti marelli Cały czas działał teraz leży, a w alternatorze chyba też mam właśnie z Helli regulator.
Tak po za tym jeździ cały czas? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 13:59
|
|
|
trzeba było zostawić altek z 1.1 |
|
|
|
 |
Krzychu

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzychu
Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 87 Skąd: Polska
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:44
|
|
|
Pietrekk napisał/a: | Da rady Ja zrobiłem sobie regeneracje rozrusznika na magneti marelli Cały czas działał teraz leży, a w alternatorze chyba też mam właśnie z Helli regulator.
Tak po za tym jeździ cały czas? |
Tak i odpukać dość sprawnie
Szykuję się do wymiany wahaczy.
Stunt_Man napisał/a: | trzeba było zostawić altek z 1.1 |
Trzeba było zrobić mocowanie, które nie strzeli
Chcesz zobaczyć co z niego zostało ? |
_________________ Kancelaria Radcy Prawnego:
http://kancelariamaslowska.pl/
Dla klubowiczów zniżka |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 15 Paź 2012, 22:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 20:18
|
|
|
Pokaż to |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 20:43
|
|
|
moje mocowanie przejechało ze mną ponad rok
wszystko w tym krakowie zepsujecie |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
|