  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
		Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008,  20:19		 | 
	
			Zmiana licznika bez obrotka na licznik z obrotkiem | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 cinot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2005,  16:17   Zmiana licznika bez obrotka na licznik z obrotkiem
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziśotrzymałem licznik  obrotkiem i pytam was szanoweni forumowicdze, jak przeprowadzić wymianę tego elementu by nic nie popsuć./
 
Widiałemże od obrotomierza do tyłu odstaje takie cuśi wygląda na to, że trzeba cośtam włoyc.
 
bardzo proszeo pomoc, fokładnej zmiany licznika opisu oczekuję | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rafał32 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2005,  18:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Wprawdzie twój post napisałeś w jakimś dziwnym języku ale mam nadzieję że udało mi się go zrozumieć i sprawa ma się tak:
 
1 odkręcasz dwie śrubki aby zdjąć maskownicę zegarów znajdują się one w dolnej części, śrubokręt krzyżakowy, kręcisz z lewej do prawej albo odwrotnie ale do tego sam dojdziesz   , jak już dokonasz tego to sciągasz ten plastik u góry jest mocowany za zatrzaski
 
2 teraz odkręcasz kolejne 4 śrubki także krzyzaki, możesz wykorzystać poprzednio użyty śrubokręt. Można wyjąc zegary ale najpierw musisz odczepić linkę obrotomierza i wyciągnąc kostkę z kablami. Odczepienie linki jest trochę upierdliwe i przyznam że nie wiem jak to się dokładnie robi ale jak parę razy szarpniesz to wyjdzie, kostke z kablami poprostu odczepiasz
 
3 bierzesz do łapki nowonabyte zagary i przeprowadzasz w/w czynności w odwortnej kolejności
 
4 jeśli masz szczęście i twoja fiesta ma instalację do obsługi obrotomierza to odpalasz silnik i będzie działać - ja miałem to szczęscie i zadziałało odrazu ale to chyba raczej wyjątek niż reguła
 
5 jeśli masz pecha (a zapewne go masz) to musisz pociągnąć dodatkowy kabel aby cieszyć się wskazaniami obrotomierza.
 
6 tutaj cytuję instrukcję "ciągnięcia kabla"  :Przewód , najlepiej ekranowany żeby nie robił zakłóceń w radiu , lutujesz do ścieżki nr 10 w zegarach  , drugi koniec wlutuj w drugi przewód od prawej strony (kolor czarny bodajże) w module na ścianie czołowej. I podobno działa
 
7 jeśli obrotomierz zadziała bez dodatkowej instalacji to może przekłamywać wskazania tak jak u mnie (zegary od 1,4 wciśnięte do 1,1). Np pokazuje 2x więcej ale na to jest lekarstwo opisywane na tym forum aczkolwiek mam wrażenie że nie przetestowane w 100%
 
Ps1 jeśli napisałem nie na temat to przepraszam ale widocznie nie zrozumiałem o co chodzi
 
Ps2 to co wystaje z obrotomierza  to są poprostu końcówki które wciska się w tą śmieszna scieżkę znajdującą sie z tył liczników  i nic pozatym | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartsun [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2005,  20:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Rafał32 napisał/a: | 	 		  Witam.
 
Wprawdzie twój post napisałeś w jakimś dziwnym języku ale mam nadzieję że udało mi się go zrozumieć i sprawa ma się tak:
 
1 odkręcasz dwie śrubki aby zdjąć maskownicę zegarów znajdują się one w dolnej części, śrubokręt krzyżakowy, kręcisz z lewej do prawej albo odwrotnie ale do tego sam dojdziesz   , jak już dokonasz tego to sciągasz ten plastik u góry jest mocowany za zatrzaski
 
2 teraz odkręcasz kolejne 4 śrubki także krzyzaki, możesz wykorzystać poprzednio użyty śrubokręt. Można wyjąc zegary ale najpierw musisz odczepić linkę obrotomierza i wyciągnąc kostkę z kablami. Odczepienie linki jest trochę upierdliwe i przyznam że nie wiem jak to się dokładnie robi ale jak parę razy szarpniesz to wyjdzie, kostke z kablami poprostu odczepiasz
 
3 bierzesz do łapki nowonabyte zagary i przeprowadzasz w/w czynności w odwortnej kolejności
 
4 jeśli masz szczęście i twoja fiesta ma instalację do obsługi obrotomierza to odpalasz silnik i będzie działać - ja miałem to szczęscie i zadziałało odrazu ale to chyba raczej wyjątek niż reguła
 
5 jeśli masz pecha (a zapewne go masz) to musisz pociągnąć dodatkowy kabel aby cieszyć się wskazaniami obrotomierza.
 
6 tutaj cytuję instrukcję "ciągnięcia kabla"  :Przewód , najlepiej ekranowany żeby nie robił zakłóceń w radiu , lutujesz do ścieżki nr 10 w zegarach  , drugi koniec wlutuj w drugi przewód od prawej strony (kolor czarny bodajże) w module na ścianie czołowej. I podobno działa
 
7 jeśli obrotomierz zadziała bez dodatkowej instalacji to może przekłamywać wskazania tak jak u mnie (zegary od 1,4 wciśnięte do 1,1). Np pokazuje 2x więcej ale na to jest lekarstwo opisywane na tym forum aczkolwiek mam wrażenie że nie przetestowane w 100%
 
Ps1 jeśli napisałem nie na temat to przepraszam ale widocznie nie zrozumiałem o co chodzi
 
Ps2 to co wystaje z obrotomierza  to są poprostu końcówki które wciska się w tą śmieszna scieżkę znajdującą sie z tył liczników  i nic pozatym | 	  
 
 
masz moze fotke tego co pogrubilem? tzn najlepiej pokaz fotke jak ty to masz podlaczone... albo samego urzadzenia... chodzi o ten modul...
 
 
ps i o co chodzi z ta dodatkowa instalacja?? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Rafał32 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2005,  20:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               fotki nie mam .
 
Ja nie musiałem prowadzić dodatkowego przewodu bo moja fiesta miała już fabrycznie możliwośc obsługi obrotomierza mimo że oryginalnie były zegary bez. Zapewne Niemcy w fabryce zamontowali to przez pomyłkę bo chyba taka kombinacja to rzadkość.
 
Ten dynks o którym wspominałem to jest to ustrojstwo zamontowane na ścianie czołowej pod maską z napisem motorcraft do którego dochodzi dużo przewodów tak mi się wydaje, nie da się tego nie znaleść.
 
Dodatkowa instalacja- poprostu jak fabryka nie dała to musisz sobie sam skombinować o to chodzi | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Cze 2005,  21:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bartsun     http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=7100
 
tu masz link do zjęcia modułu EDIS ( te na niebieskim tle ) 
 
A wlutowujesz się w 2 przewód od prawej.
 
Pozdro ... | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 cinot [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |