Problem z odpalaniem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
grabek246
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno
|
Wysłany: 12 Lut 2018, 18:30 Problem z odpalaniem na zimnym silniku
|
|
|
Witam, jak w temacie. zauważyłem że w obecnych temp Fiesta ma problemy z odpalaniem. niby długo nie kręci ale po odpaleniu falują obroty i telepie całą budą.
Po podłączeniu pod Forscana pokazało takie błędy:
Cytat: | ===PCM DTC P0806:00-28===
Kod: P0806 - Zakres napięcia w obwodzie/jakość sygnału czujnika położenia sprzęgła
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 144800294 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 121342.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 28.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Tak - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-IN-CAR_TEMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-INCARTMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 16 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-LOAD: 59.22 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 79 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 135.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 2128 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 69.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 23 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 32.02 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-FRP: 2540.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 27.84 % - Polecenie uruchomienia EGR
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-APP_D: 21.18 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END PCM DTC P0806:00-28===
===PCM DTC P244A:00-28===
Kod: P244A - Ciśnienie różnicowe filtru paliwa cząstek stałych Diesel zbyt niskie
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 248559968 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 183843.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 26.50 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-ESTSERUN: Nie - Status silnika - silnik pracuje
-ESTSECRK: Nie - Status silnika - silnik w fazie rozruchu
-IN-CAR_TEMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-INCARTMP: 80 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTTMP: 15 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 19 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 75.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 0 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 16 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 5.33 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-FRP: 2540.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR
-BARO: 97.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-APP_D: 0.00 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END PCM DTC P244A:00-28===
===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC Brak===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS DTC Brak===
===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM DTC Brak===
===PSCM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
===END PSCM DTC Błąd===
===IPC DTC U0121:00-28===
Kod: U0121 - Utrata łączności z modułem sterującym ABS
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą
===END IPC DTC U0121:00-28===
===FCDIM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu
===END FCDIM DTC Brak===
===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio
===END ACM DTC Brak===
===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
===END BCMii DTC Brak===
|
ktoś jest w stanie powiedzieć czy któryś z błędów może mieć wpływ na odpalanie? dodam że niedawno Fiesta dostała nowe świece żarowe, problem nie ustąpił.
Odnośnie świec żarowych, można wydłużyć ich grzanie? przy 0st C kontrolka zapala się na moment i gaśnie, to może być przyczyna problemu z odpalaniem?
Ktoś podpowie jak można sprawdzić moduł grzania świec? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Cze 2018, 16:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
grabek246
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno
|
Wysłany: 18 Gru 2018, 19:45
|
|
|
Kolejna zima i ten sam problem. Ktos cos podpowie? |
|
|
|
|
n owicjusz
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafal
Wiek: 24 Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 36 Skąd: Ropczyce/Belgia
|
Wysłany: 18 Gru 2018, 22:44
|
|
|
Sprawdzić zasilanie świeczek.
W dieslu ważna rzecz do odpalania ,i nie trzeba czytać błędów.Jak jedna lub dwie nie grzeją to po telepie po rozruchu chwile. |
|
|
|
|
grabek246
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno
|
Wysłany: 3 Sty 2019, 09:58
|
|
|
Świeczki sprawdzac na krótko z żarówka czy szukać wady w przekaźniku? |
|
|
|
|
grabek246
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 13 Skąd: Rudno
|
Wysłany: 7 Sty 2019, 17:21
|
|
|
Gdzie po vinie sprawdze czy moja fiesta lapie sie na wymianę modulu grzania swiec zarowych? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 8 Sty 2019, 11:05
|
|
|
Świece sprawdza się wykręcając je i obserwując jak świecą. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
rossmarry
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączyła: 03 Gru 2019 Posty: 1 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 3 Gru 2019, 20:48
|
|
|
Witam,
Mam podobny problem, samochód przy temperaturze 1 stopni na plusie już ma problemy z odpaleniem, strach pomyśleć co będzie jak temperatura spadnie do poniżej 0. Wszystkie świece były wymieniane w ubiegłym roku, razem akumulatorem. Dzwoniłam na serwis forda i mówili że może to być przekaźnik świec żarowych . Po Vinie znaleźli jaki ma pasować do mojego modelu , ale problem jest taki że nie mogę go nigdzie znaleźć...
A przekaźnik który mam kupic wygląda tak ---> https://ford.sklep.pl/product-pol-19121-przekaznik-swiec-zarowych-1-5-1-6-TDCi-AV61-12A343-CA.html
Pytanie - może mi ktoś powiedzieć , gdzie to jest? ściągałam już lampę od kierowcy i nic tam na ramie nie ma...
Natomiast u mnie w skrzynce bezpieczników jest jakiś przekaźnik, gdzie w opisie jest że to do świec i to jest taka kwadratowa brązowa kostka. Była sprawdzana i niby działa. Samochód był importowany z Włoch i lekko uderzony , ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie w tym wypadku... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Gru 2019, 10:15
|
|
|
Zamiast wymieniać na pałę części, warto sprawdzić miernikiem za 10zł z Castoramy, czy podawane jest napięcie na świece żarowe. Jeśli jest, to nie ma sensu rozgrzebywać czegoś, co działa.
Poza tym silniki CR generalnie mało korzystają ze świec (tu: przy temperaturze rzędu 0 będą pracować krótko, o ile w ogóle, a silnik powinien odpalać bez zająknięcia).
Z rzeczy, które warto jeszcze przemierzyć, to prąd rozruchowy, który ciągnie rozrusznik. Jeśli będzie zmęczony życiem, to może zamęczyć akumulator, a silnikiem ledwo będzie obracał. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Gru 2019, 18:36
|
|
|
grzebałem kdyś w mk6 1.4 tdci z podobnym problemem. Aku niby tez dobre miało być. Przełożylem do swojego 1.9 tdi i we fiescie skonczyl się problem, natomiast audi zaczelo niechętnie kręcić (ale odpalał, bo to stary tedeik na pompie był.. ) |
|
|
|
|
|