| Fiesta mk8 automat | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Gandzior28   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Kwi 2018
 Posty: 10
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Kwi 2018,  14:38   Fiesta mk8 automat |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam posiada ktoś nową fieste 1.0 ecoboost w automacie?? Zamówiłem taka i z ciekawości interesuje mnie jak to się spisuje, jakie spalanie mniej wieciej wychodzi w mieście, trasie.
 Wyczytałem że  dużo osób zachwala manuala, a o automacie nic nie mogłem znaleźć. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mars   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 50
 Dołączył: 05 Kwi 2014
 Posty: 279
 Skąd: Spod Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2018,  05:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nasza Lilith ma MK 8 z automatem  . |  
				| _________________ HDK ZdZN A Rh"-".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lilith   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Renata
 Dołączyła: 05 Lis 2017
 Posty: 8
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Maj 2018,  19:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć   Zgadza się, posiadam 1.0 EB w automacie i za nic w świecie nie wrócę do manuala
   
 Jeśli chodzi o spalanie - jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Zimą było słabo, bo ten silnik przy minusowych temperaturach na krótkich dystansach po mieście w korkach potrafił szarpać ponad 9l/100, ale od kiedy temperatury na zewnątrz zrobiły się bardziej przyjazne, spalanie mam identyczne jak w mojej poprzedniej Fieście (mk7, 1.0 EB 100KM manual).
 
 W tej chwili spokojnie jestem w stanie zejść do 7l/100, jeżdżąc w zasadzie wyłącznie do pracy po mieście (10 km w jedną stronę) w godzinach szczytu.
 Być może na to zimowe spalanie miało wpływ docieranie się silnika, a może fakt, że włączałam podgrzewanie wszystkiego (fotele, szyby, kierownica), ładowałam telefon i słuchałam muzyki jednocześnie.
 Zakładam, że gdybym jeździła w cyklu mieszanym, czy w ogóle głównie w trasie, to spalanie byłoby jeszcze mniejsze.
 
 Fajnym dodatkiem są manetki do zmiany biegów przy kierownicy - korzystam z nich głównie do hamowania silnikiem.
 
 Skrzynia pracuje w dwóch trybach - miejskim (D) oraz sportowym (S). Różnica jest taka, że w miejskim przełożenia biegów są przy niższych obrotach, niż w trybie sportowym i w miejskim ASS jest z definicji włączony a w sportowym wyłączony. Dodatkowo w D przy manualnej zmianie biegów manetkami skrzynia sama wraca do automatycznej zmiany biegów, w S jak użyję raz manetki, to przełączam się na stałe na ręczną zmianę biegów. Żeby wrócić do automatycznej zmiany biegów trzeba w czasie jazdy przełączyć tryby z S na D i z powrotem na S.
 
 Jeśli chodzi o szybkość pracy, to skrzynia nadaje się zdecydowanie bardziej do jazdy miejskiej, niż sportowej i amatorzy sportowej jazdy nawet w trybie S nie będą do końca usatysfakcjonowani.
 Niemniej jednak w sytuacjach wymagających zdecydowanego przyspieszenia, np. przy wyprzedzaniu, skrzynia reaguje co najmniej poprawnie.
 |  
				| _________________ Fiesta Vignale
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gandzior28   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Kwi 2018
 Posty: 10
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Maj 2018,  09:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej, dziękuję że dałaś troszkę informacji na temat tej skrzyni. Zamówiłem tez automat ze względu na wygodę, wieciej auto będzie poruszać się po mieście. Kazdy automat ma manetki w kierownicyw mk8?
 Dokladniej chodzi mi o wersję wyposażenia, bo ja akurat zamówiłem sync edition.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lilith   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Renata
 Dołączyła: 05 Lis 2017
 Posty: 8
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2018,  07:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeglądałam katalogi, cenniki itp., ale nigdzie nie znalazłam informacji o tych manetkach. Prawdopodobnie są one montowane razem ze skrzynią automatyczną, niezależnie od wersji wyposażenia auta. Ja też jeżdżę głównie po mieście i teraz już nie wyobrażam sobie powrotu do skrzyni manualnej, także - będzie Pan zadowolony
   |  
				| _________________ Fiesta Vignale
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gandzior28   
 Model: Ford Fiesta Mk8`18
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 34
 Dołączył: 09 Kwi 2018
 Posty: 10
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Maj 2018,  17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak hamowanie przy redukcji manetkami daje radę ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lilith   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: Vignale
 Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
 Imię: Renata
 Dołączyła: 05 Lis 2017
 Posty: 8
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Maj 2018,  11:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba się przyzwyczaić, bo wygląda to trochę inaczej, niż praca skrzyni manualnej. Z zauważalnych różnic - reakcja skrzyni na zmianę biegu manetką jest nieco wolniejsza. Dodatkowo specyfika pracy samej skrzyni sprawia, że redukcja biegu jest mniej odczuwalna i czasem można mieć wrażenie, że redukcja biegu nie przynosi żadnego efektu.
 
 Ale po oswojeniu się z tymi różnicami spokojnie można zapanować nad hamowaniem silnikiem.
 |  
				| _________________ Fiesta Vignale
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.