| Po włączeniu ogrzewania spada temperatura silnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | gruby907   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Miłosz
 Dołączył: 08 Sie 2015
 Posty: 200
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2018,  23:14   Po włączeniu ogrzewania spada temperatura silnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziś mam w mieście zamieć śnieżną i po włączeniu ogrzewania zaczęła mnie pewna rzecz zastanawiać. Mianowicie jak włącze na max grzanie, to spada mi temperatura silnika o jedną pozycje w dół. Jak tochę zmniejsze ogrzewanie to znów sie nagrzewa silnik do temperatury roboczej. Tak powinno być, czy raczej termostat do wymiany? |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stoper   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.4 16V/90KM
 Imię: Grzesiek
 Wiek: 40
 Dołączył: 03 Cze 2017
 Posty: 41
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moim zdaniem normalna sprawa i bym się nie przejmował. Część ciepła płynu chłodniczego jest oddawana przez nagrzewnicę do nawiewów, więc im większe grzanie na kabinę ustawisz, tym bardziej płyn chłodniczy przestygnie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dirty.73   
 Model: Ford Fiesta Mk6`08
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 21 Lut 2017
 Posty: 139
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | termostat do wymiany,od tego on jest,żeby utrzymywać w miarę stałą temperaturę pracy |  
				| _________________ dziadkowozy.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | dirty.73 napisał/a: |  	  | termostat do wymiany,od tego on jest,żeby utrzymywać w miarę stałą temperaturę pracy | 
 Ale co ma termostat do obiegu wewnętrznego? Autor ewidentnie pisze o nagrzewaniu wnętrza, a przy takich temperaturach, jakie są ostatnio, to termostat nie ma za dużo do roboty...
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dirty.73   
 Model: Ford Fiesta Mk6`08
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 21 Lut 2017
 Posty: 139
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | no a co odpowiada za prawidłową temperaturę?ogólnie jak szybko temperatura osiąga pion na wskazówce?być może termostat po prostu nie domyka do końca |  
				| _________________ dziadkowozy.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | dirty.73 napisał/a: |  	  | no a co odpowiada za prawidłową temperaturę? | 
 Ale co ma piernik do wiatraka? Puszczasz ciecz na nagrzewnicę i odbierasz z niej ciepło, to temperatura w małym obiegu spada. Czy termostat jest otwarty czy nie, to jest to w tym momencie stała, bo nagle się nie zamknie/nie otworzy po włączeniu gorącego nawiewu. A gdyby był uszkodzony, to silnik byłby cały czas niedogrzany. Zwyczajnie jedno z drugim w tej konkretnej sytuacji nie ma związku. Jeśli jesteś w stanie go wykazać, to śmiało, chętnie czegoś nowego się nauczę.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dirty.73   
 Model: Ford Fiesta Mk6`08
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 21 Lut 2017
 Posty: 139
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  22:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | po prostu uważam,że włączenie ogrzewania nie powinno spowodować aż takiego spadku temperatury rozgrzanego silnika na małym obiegu... |  
				| _________________ dziadkowozy.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  23:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | To, co pokazują zegary na desce, zwłaszcza w kontekście temperatury cieczy, jest bardzo umowne i służy jako wskaźnik, a nie przyrząd pomiarowy. Wahania możesz zauważyć nawet jak w zimie stoisz na postoju i przy włączonym na maksimum ogrzewaniu, naciśniesz gaz, żeby pompa wody szybciej zaczęła chodzić - temperatura może widocznie (nie dramatycznie, ale widocznie) spaść   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dirty.73   
 Model: Ford Fiesta Mk6`08
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 21 Lut 2017
 Posty: 139
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | hmm,a powiedz mi jedno,czy w fordach wskazówka temperatury w pionie oznacza tylko i wyłacznie np. 90 stopni?bo np. w bmw pion oznacza (tak około,bo dokładnie nie pamiętam teraz) od 75 do 110 stopni i każde wahnięcie wskazówki to już spore róznice...być może tym się zasugerowałem....ale mimo wszystko..o jedną kreskę?   |  
				| _________________ dziadkowozy.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  23:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie mierzyłem tego z opornicą w ręce, ale na pewno masz kroki i jest ich więcej niż 3. W mk5 na każdy skok wskazówki przypada parę stopni Celsjusza. Jako że to jest ACG (air core gauge), to precyzja jest duża. Jak u mnie temperatura podskoczyła z 90 na 100 (uszkodzona UPG), to ewidentnie widziałem wzrost o 10 stopni na wskazówce, o większych temperaturach nie mówiąc. Jak jechałem ile fabryka dała bez uwalonej UPG, to odczyt z OBD wskazywał 90-parę stopni i wskazówka była wychylona minimalnie w prawo od pionu. 
 Jeśli chodzi o ogrzewanie wnętrza, to pomyśl, że w przypadku driftowozów nagrzewnica jest często używana do odprowadzania nadmiaru ciepła jeśli nie masz lepszej/większej chłodnicy - dajesz nawiew na gorące na max i nagle motor przestaje się przegrzewać
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dirty.73   
 Model: Ford Fiesta Mk6`08
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 21 Lut 2017
 Posty: 139
 Skąd: Lubań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Mar 2018,  23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | no w przypadku grzejącego się silnika,każdy odbiornik ciepła jest na wagę złota   |  
				| _________________ dziadkowozy.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gruby907   
 Model: Ford Fiesta Mk6`03
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Imię: Miłosz
 Dołączył: 08 Sie 2015
 Posty: 200
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Mar 2018,  00:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie jest wyświetlacz ze wskaźnikiem temp  nie ma nawet skali ile stopni, musze vGate wpinać zeby na telefonie zobaczyć odczyty z ecu. Ogólnie to silnik potrzebuje bo ja wiem... ze 4 i pół kilometra żeby sie nagrzać do temperatury roboczej, jak poniżej zera jest tak jak teraz to koło 5km. Jak lece sobie w trase i mam rozwalone grzanie na max to sztywno trzyma temperature. Ostatno po mieście tylko latam i jak sie nagrzał to sobie włączyłem grzanie max i stanąłem w korku, to spadła temperatura o jedną kreskę. Ale Kreska temp roboczej zapala sie przy ok. 81-82 stopni, jak spadnie do 79-80 to kreska w dół. Przy 87-90 stopni chłodnica sie załącza, a temperatura otwarcia termostatu patrzyłem, to jest w katalogu 82 stopnie. Generalnie termostat z obudową był wymieniany ze 2 lata temu, bo buda ciekła i oprócz tej jednej rzeczy żadnych zastrzeżeń nie mam. Po prostu mnie to ciekawiło czy tak ma być, czy coś do wymiany. Wychodzi na to że tak ma być. 
  |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |